2024-05-08, 21:51
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Du missade att det var Ecohealth alliance med Peter Daszhak som med gain of function tillsammans med Wuhan labbet som skapade viruset.

Så först skapar vaccin industrin viruset, sen tjänar de multum på injektionerna som orsakar cancer o sen blir det vinster på cancerbehandling

Ja det är väl turtles all the way down kanske, inte första scammen i kedjan kan jag tänka mig.

De fick ju fram injektionerna väldigt snabbt, lite väl snabbt t.om.

De kanske redan var redo och bara behövde lite "mördande reklam" genom medier och myndigheter för att generera bra vinst...
Citera
2024-05-08, 22:03
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du minns inte hur det är att vara barn och utpekad va. Min dotter grät nästan när hon kom hem.

Varför kunde inte de som skulle vaxxa bara fått en tid.

De kunde gått en och en.

Varför var skolan ens inblandad.

Men det är ju du som förälder som gjort valet. Du valde att inte låta dem ta vaccinet, medans de andra gjorde det. Du anser inte att du har någon skuld i detta?
Citera
2024-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ibland blir lögnerna bara skrattretande 😃
Citat:
Tror nog inte de ljög - det var nog så det var: Det fanns ingen information om vilka vacciner som gavs på olika ställen.
Det enda sättet var att gå till vaccinmottagningen och där kunde man förstås få reda på vilket vaccin de använde. Men det var ju så dags då.
Vid den tiden fanns det redan indikering på att vaccinen var olika.
Du ljuger som den allra värsta antivaxxaren! 😀 Vad tjänar du på att ljuga?? Det finns inte en enda svensk som inte visste vilket vaccin man fick. Det stod ju till och med i vaccinpasset (det ni kallar för Dödspasset utfärdat av nazister), så alla visste.
Citat:
Jag minns också jag såg video att man i USA packade upp vaccinlådor med stora blanka lappar - alltså sådana lappar som skulle innehållit information om medicinen.
Du får gärna länka till detta trovärdiga videoklipp 😀 Visade det även magneterna?
Citera
2024-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-sid
Jag har ett ganska stort kontaktnät. Av alla som fick C19 innan vaccinerna var framme var det två som avled av sviterna och tre andra vårdades i respirator på IVA. Om du anser det vara en "vanlig förkylning" så återstår bara för dig att helt enkelt hålla truten i denna fråga tills du har skaffat mera information.

För övrigt har jag själv tre doser av mRNA-vaccin, den senaste för tre år sedan. Har aldrig varit ens förkyld sen dess!
Kände gamlingar i övre riskzon som fick en mild snuva av covid. Känner ingen som dog eller fick allvarliga men av covid, överhuvudtaget. Kände en som dog (allt pekade på vaccinet) och flera som fick allvarliga biverkningar.

Så det är du som borde hålla käften och inse att ditt fall säger inte hur det är i alla fallen, inte mitt heller men jag är inte den enda som har haft samma upplevelse, kryllar av folk som fått sin hälsa förstörd eller förlorat vänner eller släktingar till både AZ och mRNA vaccinerna, även vetenskapen och forskare pekar på uppenbara risker med vaccinerna. Men eftersom dessa inte sammarbetade med läkemedelsindustrin och övriga bolag som har kopplingar till läkemedelsindustrin blev dessa censurerade, man gjorde narr av dessa forskare trots att allt de sa var egentligen legit t.ex. Allt handlar om pengar, inte er hälsa och inte om vetenskapen eller någon sanning.

Nu med facit i hand, statistiken och vetenskapen så vet vi att många blev lurade med att ta vaccinet i onödan, girighet, korruption och maktbegär över andra människor resulterade i att det skapade mycket skada samt att folk började ifrågasätta alla vacciner och mediciner samt media. Det borde enbart erbjudits till folk i riskzonen, eller även andra men att man skulle vara ärlig med riskerna samt med att risk/benefit ration såg dålig ut när det kommer till icke riskzon individer.

Sverige var trots allt bättre än många andra länder när det kommer till covid men även här gick vissa politiker full-on fascist och skrek vaccinpass tills opinionen vände mot detta, så blev det helt tyst då man insåg nog hur dumma och destruktiva sådana populistiska förslag var.

Mutade provaxxare försökte hjärntvätta och vända opinionen här på flashback, ingen av dessa människor var utan kopplingar eller utan ekonomiska incitament. Visst vissa får upprepade allt media spammade om och om igen tills man insåg att det inte längre gick då resultat av vaccinet såg helt annorlunda ut än det man redovisade, men de absolut flesta hade några slags kopplingar, agendor eller blev rent ut sagt mutade.

Vissa vacciner kanske behövs och vissa är relativt säkra men covidvaccinen var inte säkra och hade väldigt mild verkan, en vag skillnad kan man se för riskzonindivider i statistiken (alltså typ extremt långt ifrån det resultat som rabiata galna provaxxare påstod), men förmodligen större skada än nytta i fullt friska individer som inte hade näringsbrist.

Ni som kommer och säger "jag fick väldigt svår covid", detta säger mer om ert ohälsosamma leverne med dålig diet, inga vitaminer eller mineraler, ingen träning och säkert stort intag av alkohol, droger och övriga mediciner än covid i sig, kanske ett dåligt immunförsvar av andra anledningar.
Och folk som säger att det kanske hade sett ännu sämre ut om folk inte vaccinerade sig(i synnerhet icke riskzonmänniskor nu), men detta är en stor lögn då de flesta som skippade vaccinet och typ nästan alla som hade en bra diet, tog sina vitaminer, inte var gamla eller sjuka fick en relativt mild covid om inte helt asymptomatisk sådan dessutom. Undantag finns men det är inte alls vanligt. Jag känner ingen som känner någon som gick bort i covid eller fick allvarliga men. Det vi ser i verkligheten går helt emot det läkemedelsindustrin och galna provaxxare presenterar. Man ljög om att icke vaccinerade skulle hamna i respirator men så blev det givetvis inte, inte i någon större utsträckning än vaccinerade.

Covid drabbade vissa givetvis, i synnerhet eftersom folk var dumma och trodde att vaccinet var det enda alternativet i kampen mot viruset när det finns mycket säkrare mer effektiva medel mot det enligt vetenskapen.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-05-08 kl. 22:34.
Citera
2024-05-08, 22:37
Medlem
Citat:
Det värsta är att jag inte ens kan gissa om du är en antivaxxare eller om du bara skämtar! Så nära ren dumhet ligger deras tro ofta, att man inte ens kan gissa.

Ändå rabiata provaxxare som är de dummaste, visade det sig i slutändan. Sett vissa antivaxxare komma med galna teorier jo(finns ingen konspiration bakom vaccinen, det handlar om girighet, korruption och pengar) men naiviteten, blåögdheten och bootlickingen av provaxxare som inte fattar att läkemedelsindustrin inte är och lita på (då man ljugit om sina produkters säkerhet och effektivitet flera gånger förr, samt att allvarliga vaccinbiverkningar som förstört folks hälsa har existerat i flera årtionden, finns många som blivit paralyserade av biverkningar och sitter i rullstol från typ 80 talet eller något) tar priset.
Man undrar om vad fan som gått snett med den intellektuella utvecklingen hos vissa av er (rabiata ointelligenta naiva provaxxare). Varför skulle läkemedelsindustrin leverera helt säkra produkter när typ alla produkterna har biverkningar och vissa har väldigt allvarliga biverkningar såsom allvarliga fysiska åkommor som gör dig handikappad, beroende eller intellektuellt förtappad zombie?
Inte alla mediciner är så dåliga men en hel del (kanske majoriteten) har stora risker när det kommer till hälsan. Inte heller funkar all medicin så effektivt som man påstår. Vad deras sårbara studier säger betyder inte så mycket egentligen, det kan ge antydningar om något men behöver absolut inte göra det kan vi uppenbarligen se efter denna pandemi. Vetenskapen är inte svartvitt och den är alltid flytande.

Provaxxare låtsas som eller inbillar sig att läkemedelsindustrin har gått och blivit änglar(istället för korrupta och giriga som sätter vinst före hälsan och säkerheten som dessa gör i verkligheten) precis när viruset kom, ignorance is bliss. Intelligenta människor visste att man inte kunna lita blint på läkemedelsindustrin vare sig när eller innan pandemin hade kommit.

Ni rabiata provaxxare som fortfarande är i förnekelse är på samma nivå som antivaxxare som säger att det finns chip i vaccinen samt att man kommer kopplas till 5g av det. Ironiskt att ni smutskastar anti-vaxxare.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-05-08 kl. 22:59.
Citera
2024-05-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ändå rabiata provaxxare som är de dummaste, visade det sig i slutändan. Sett vissa antivaxxare komma med galna teorier jo(finns ingen konspiration bakom vaccinen, det handlar om girighet, korruption och pengar) men naiviteten, blåögdheten och bootlickingen av provaxxare som inte fattar att läkemedelsindustrin inte är och lita på (då man ljugit om sina produkters säkerhet och effektivitet flera gånger förr, samt att allvarliga vaccinbiverkningar som förtströt folks hälsa har existerat i flera årtionden) tar priset.
Man undrar om vad fan som gått snett med den intellektuella utvecklingen hos vissa av er (rabiata ointelligenta naiva provaxxare).
Vadå "i slutändan"? Är vi där nu? I så fall borde det väl finnas människor i det verkliga livet, utanför flashbacks antivaxxartrådar, som ser nackdelarna med vaccinet? Jag borde ju känna någon som har drabbats? Jag borde ju känna någon som hade berättat om att de känner någon som har drabbats. Men så är det inte. Jag har tom frågat vänner om de känner någon som har drabbats av vaccinet, men svaret är nej.

Jag förnekar inte att de finns!! Det är väl självklart att det finns enstaka individer som har haft otur, men jag har aldrig träffat eller hört talas om någon. Men, som någon skrev tidigare i tråden, ger man vanlig medicin till 100 miljoner människor, så kommer några att drabbas och någon att dö. Det gäller även Albyl eller Magnecyl.

Har du inte sett fenomenet i de senaste månadernas antivaxxartrådar, att föraktet mot vaccin i allmänhet har ökat? I de tidiga diskussionerna hatade antivaxxare covidvaccin, men nu har föraktet mot all vaccin ökat. Är det bra och vad är anledningen till det?
Citera
2024-05-08, 23:13
Medlem
Citat:
Vadå "i slutändan"? Är vi där nu? I så fall borde det väl finnas människor i det verkliga livet, utanför flashbacks antivaxxartrådar, som ser nackdelarna med vaccinet? Jag borde ju känna någon som har drabbats? Jag borde ju känna någon som hade berättat om att de känner någon som har drabbats. Men så är det inte. Jag har tom frågat vänner om de känner någon som har drabbats av vaccinet, men svaret är nej.

Jag förnekar inte att de finns!! Det är väl självklart att det finns enstaka individer som har haft otur, men jag har aldrig träffat eller hört talas om någon. Men, som någon skrev tidigare i tråden, ger man vanlig medicin till 100 miljoner människor, så kommer några att drabbas och någon att dö. Det gäller även Albyl eller Magnecyl.

Har du inte sett fenomenet i de senaste månadernas antivaxxartrådar, att föraktet mot vaccin i allmänhet har ökat? I de tidiga diskussionerna hatade antivaxxare covidvaccin, men nu har föraktet mot all vaccin ökat. Är det bra och vad är anledningen till det?

Men jag känner ingen som känner någon som drabbats av covid överhuvudtaget, inte hört talas om det, det betyder inte att ingen har drabbats av covid, precis som det inte betyder att ingen har drabbats av vaccinet. Du tänker verkligen inte igenom innan du postar dina inlägg. Internet, sociala medier är översvämmade av folk som tagit stor skada eller förlorat släktingar eller vänner till vaccinen, trots all censur. Gruppen på reddit där folk fått långtidsvaccinbiverkningar är typ lika stor som longcovidgrupp. Dessutom så har en del som påstår sig ha lång covid egentligen vaccinbiverkningar, kanske även vice versa men många fler tvärtom skulle jag säga då en del är hjärntvättade och fattar inte att vaccinet har allvarliga risker som man KAN drabbas av även om man inte behöver göra det.
Även officiell statisk pekar på att det finns uppenbara risker och negativ inverkan hälsan, att det var ingen bra idé att vaccinera icke riskzonmänniskor.
Många provaxxare kommer vägra erkänna vaccinbiverkningar trots att dessa uppenbart har det, snubben som hamnade i rullstol försvarade det, indoktrineringen är djup.
Men en hel del människors kroppar klarar av att bearbeta toxiska mediciner eller vacciner. Varför tror du att missbrukare kan gå på knark i flera? T.ex. tjack är extremt skadligt för både kropp och psyke men ändå så går flera på det i flera år, det betyder inte att det är ofarligt.
En del människor klarade sig undan vaccinbiverkningar, men att biverkningar skulle vara något ovanligt är ju inte alls sant, det är hittils det sämsta vaccinet när det kommer till hur många biverkningar det orsakat.

Visst är det trist att vissa börjat misstro exakt alla vacciner så inte alla är så dåliga, men anledningen till det är att många äldre vacciner också visade sig att skada folks hälsa och ge allvarliga biverkningar. Flera årtionden sedan så blev folk helt paralyserade av influensavaccin, alltså de kan inte längre gå.

Sanningen är att man inte kan lita på läkemedelsindustrin, dessa är bara människor(som kan ha fel, medvetet eller omedvetet) och är ute efter pengar. I sådana firmor finns mycket girighet bland högt uppsatta. Människor som börjat ifrågasätta detta är således intelligenta och inte tvärtom. Det är de mest ointelligenta som inte ifrågasätter något, köper allt blint från media och läkemedelsindustrin och säger bara "alla smarta och coola(som tjänar storkovan på vaccinet mest troligen) säger att det är så, så det måste vara så!!!1!!11".

Bara kolla på vissa andra produkter från läkemedelsindustrin, ssri/snri antidepressanter t.ex. har orsakat allvarliga biverkningar i form av sexuell impotens, viktuppgång, beroenden, personlighetsförändringar eller självmordideation som biverkning i synnerhet i början av behandlingen. En gång så sa man att vetenskapen säger att dessa lyckopiller är helt säkra, inte beroendeframkallande och effektiva men idag vet vi att det ser helt annorlunda ut. För vissa funkar det inte ens, vissa blir sämre psykiskt på det.

Sluta kalla allt för antivaxx, majoriteten som kritiska är inte generellt antivaxxers, utan påpekar de verkliga biverkningarna och riskerna som vissa vacciner medför. Att det finns några par 1-2% folk som yrar betyder inte att man ska blunda och förneka verkligheten.

Jag är inte anti-vaxxer, inte högerextrem eller konspirationsteoretiker samt att jag är väldigt mycket vetenskapligt lagd då det är en av de största intressen jag har, i synnerhet medicin, farmakologi, beroenden och mental ohälsa men även fysisk sådan. Jag vill inte hålla på att kalla dig för öknamn eller dylikt(och har inget emot folk som vaccinerade sig sålänge man är ärlig och erkänner riskerna samt att det var en dålig idé att vaxxa unga och friska individer med ett vaccin som inte var långtidsbeprövat), utan jag vill öppna dina ögon så du slutar lita blint på samma källor som mest troligen $ammarbetar med de som kränger vaccinerna.
Tänk på din hälsa, för din egen skull liksom. Det hade kunnat vara mycket värre med vaccinerna mot covid, jag vill bara att det blir en läxa så vi inte upprepar samma misstag ingen (började redan flera årtionden sen, exakt samma propaganda om tex influensavacciner - folk tog vaccinet i tv och sa "safe and effektive", folk blev drabbade redan då, även om det kanske var mer ovanligt då).

Känner folk som litade blint på läkemedelsindustrin och intog alla mediciner man fick utskrivet, dessa fick skador i flera år och blev beroende t.ex.
Det finns många reela anledningar till varför en del börjar ifrågasätta läkemedelsindustrin och hur man hanterar sådant som vacciner. Har inget med konspirationsteorier eller något och göra utan det är verkligheten.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-05-08 kl. 23:40.
Citera
2024-05-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmisann
Jag har inte tagit någon av vaccinerna. Vi såg igenom lögnerna tre månader in i 2020. Nu ser jag anhöriga dö och bli sjuka av vaccinet, och det oroar mig sjukt mycket. Jag hoppas att de överlever det. Två jag känner har dött hittills.

Jag har då inte hört talas om någon som dött av vaccinet i min närhet. Men du kanske haft otur precis som när du tänker?
Citera
2024-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Jag har då inte hört talas om någon som dött av vaccinet i min närhet. Men du kanske haft otur precis som när du tänker?
Inte hört talas om någon som ens fått svår covid, inte heller dött trots jag känner många äldre och i riskzoner. Det betyder inte att ingen tog skada av covid.

Det är snarare du som har otur när du tänker, pucko. Skaffa lite hjärnceller innan du ska försöka läxa upp andra på nätet. Eller fortsätt att leva i förnekelse och ta ut det på folk som säger sanningen. Det är bara sorligt hur lågt ni sjunker istället för att inse att ni hade fel. En del av er är mutade dessutom.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-05-08 kl. 23:30.
Citera
2024-05-08, 23:29
Avslutad
Jag har själv pluggat på apotekarprogrammet, och vi blev undervisade i att tänka vinst. Vi blev lärda att flera mediciner som kommer ut på marknaden är det som företagen kan tjäna mest pengar på. Men att cancerbotemedel troligen inte kommer att pushas, eftersom det inte finns vinst i att bota folk med cancer. Vi lärde oss också att många vanliga mediciner, som paracetamol, har okända verkningsmekanismer (kunskap om hur de verkar i kroppen), och många psykofarmaka (medicin mot psykiska sjukdomar) har dåliga studier, eftersom man inte kan samla in konsekvent data från psykiskt sjuka individer, så medicinernas effekt är faktiskt inte helt fastställd. Ändå skrivs det ut hela tiden. Med andra ord, den farmaceutiska industrin har INTE som prioritet människors säkerhet, och full transparens, utan vinst, vinst och mera vinst. Ändå litar så många på dagens mediciner och vacciner?

Själv tog jag svininfluensavaccinet 2009 (blev påtvingat det i gymnasiet), och utvecklade en obotlig astma efteråt. Har behövt leva på astmamedicin sedan dess, och sådan medicin är faktiskt dyr, och kommer med biverkningar, som alla andra mediciner.

Hela idén är att göra människor sjuka, och därefter förskriva medicin, eller rekommendera receptfri medicin, som skapar ännu fler sjukdomar, som kräver ännu mer medicin. Så målet är inte att göra folk friska, för om alla blev friska, skulle inte Big farma behövas. Om allt gift och sjukdomsframkallande ämnen togs bort från den mat vi konsumerar, och det vi har i vår omgivning, hade väldigt få blivit sjuka, och hela farmaindustrin kollapsat.
Citera
2024-05-08, 23:31
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilken tillverkar fick du, och hur ter sig biverkningarna?
Fått 4 st lipom ytligt inte bekräftat vaccin men känns riktigt skumt då aldrig haft tidigare, så kopplar t vaccin.
Citera
2024-05-08, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19

Har du levt under en sten? I princip alla människor man möter känner någon som blivit sjuk eller dött i samband med vaccineringsperioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in