Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Vadå "i slutändan"? Är vi där nu? I så fall borde det väl finnas människor i det verkliga livet, utanför flashbacks antivaxxartrådar, som ser nackdelarna med vaccinet? Jag borde ju känna någon som har drabbats? Jag borde ju känna någon som hade berättat om att de känner någon som har drabbats. Men så är det inte. Jag har tom frågat vänner om de känner någon som har drabbats av vaccinet, men svaret är nej.
Jag förnekar inte att de finns!! Det är väl självklart att det finns enstaka individer som har haft otur, men jag har aldrig träffat eller hört talas om någon. Men, som någon skrev tidigare i tråden, ger man vanlig medicin till 100 miljoner människor, så kommer några att drabbas och någon att dö. Det gäller även Albyl eller Magnecyl.
Har du inte sett fenomenet i de senaste månadernas antivaxxartrådar, att föraktet mot vaccin i allmänhet har ökat? I de tidiga diskussionerna hatade antivaxxare covidvaccin, men nu har föraktet mot all vaccin ökat. Är det bra och vad är anledningen till det?
Men jag känner ingen som känner någon som drabbats av covid överhuvudtaget, inte hört talas om det, det betyder inte att ingen har drabbats av covid, precis som det inte betyder att ingen har drabbats av vaccinet. Du tänker verkligen inte igenom innan du postar dina inlägg. Internet, sociala medier är översvämmade av folk som tagit stor skada eller förlorat släktingar eller vänner till vaccinen, trots all censur. Gruppen på reddit där folk fått långtidsvaccinbiverkningar är typ lika stor som longcovidgrupp. Dessutom så har en del som påstår sig ha lång covid egentligen vaccinbiverkningar, kanske även vice versa men många fler tvärtom skulle jag säga då en del är hjärntvättade och fattar inte att vaccinet har allvarliga risker som man KAN drabbas av även om man inte behöver göra det.
Även officiell statisk pekar på att det finns uppenbara risker och negativ inverkan hälsan, att det var ingen bra idé att vaccinera icke riskzonmänniskor.
Många provaxxare kommer vägra erkänna vaccinbiverkningar trots att dessa uppenbart har det, snubben som hamnade i rullstol försvarade det, indoktrineringen är djup.
Men en hel del människors kroppar klarar av att bearbeta toxiska mediciner eller vacciner. Varför tror du att missbrukare kan gå på knark i flera? T.ex. tjack är extremt skadligt för både kropp och psyke men ändå så går flera på det i flera år, det betyder inte att det är ofarligt.
En del människor klarade sig undan vaccinbiverkningar, men att biverkningar skulle vara något ovanligt är ju inte alls sant, det är hittils det sämsta vaccinet när det kommer till hur många biverkningar det orsakat.
Visst är det trist att vissa börjat misstro exakt alla vacciner så inte alla är så dåliga, men anledningen till det är att många äldre vacciner också visade sig att skada folks hälsa och ge allvarliga biverkningar. Flera årtionden sedan så blev folk helt paralyserade av influensavaccin, alltså de kan inte längre gå.
Sanningen är att man inte kan lita på läkemedelsindustrin, dessa är bara människor(som kan ha fel, medvetet eller omedvetet) och är ute efter pengar. I sådana firmor finns mycket girighet bland högt uppsatta. Människor som börjat ifrågasätta detta är således intelligenta och inte tvärtom. Det är de mest ointelligenta som inte ifrågasätter något, köper allt blint från media och läkemedelsindustrin och säger bara "alla smarta och coola(som tjänar storkovan på vaccinet mest troligen) säger att det är så, så det måste vara så!!!1!!11".
Bara kolla på vissa andra produkter från läkemedelsindustrin, ssri/snri antidepressanter t.ex. har orsakat allvarliga biverkningar i form av sexuell impotens, viktuppgång, beroenden, personlighetsförändringar eller självmordideation som biverkning i synnerhet i början av behandlingen. En gång så sa man att vetenskapen säger att dessa lyckopiller är helt säkra, inte beroendeframkallande och effektiva men idag vet vi att det ser helt annorlunda ut. För vissa funkar det inte ens, vissa blir sämre psykiskt på det.
Sluta kalla allt för antivaxx, majoriteten som kritiska är inte generellt antivaxxers, utan påpekar de verkliga biverkningarna och riskerna som vissa vacciner medför. Att det finns några par 1-2% folk som yrar betyder inte att man ska blunda och förneka verkligheten.
Jag är inte anti-vaxxer, inte högerextrem eller konspirationsteoretiker samt att jag är väldigt mycket vetenskapligt lagd då det är en av de största intressen jag har, i synnerhet medicin, farmakologi, beroenden och mental ohälsa men även fysisk sådan. Jag vill inte hålla på att kalla dig för öknamn eller dylikt(och har inget emot folk som vaccinerade sig sålänge man är ärlig och erkänner riskerna samt att det var en dålig idé att vaxxa unga och friska individer med ett vaccin som inte var långtidsbeprövat), utan jag vill öppna dina ögon så du slutar lita blint på samma källor som mest troligen $ammarbetar med de som kränger vaccinerna.
Tänk på din hälsa, för din egen skull liksom. Det hade kunnat vara mycket värre med vaccinerna mot covid, jag vill bara att det blir en läxa så vi inte upprepar samma misstag ingen (började redan flera årtionden sen, exakt samma propaganda om tex influensavacciner - folk tog vaccinet i tv och sa "safe and effektive", folk blev drabbade redan då, även om det kanske var mer ovanligt då).
Känner folk som litade blint på läkemedelsindustrin och intog alla mediciner man fick utskrivet, dessa fick skador i flera år och blev beroende t.ex.
Det finns många reela anledningar till varför en del börjar ifrågasätta läkemedelsindustrin och hur man hanterar sådant som vacciner. Har inget med konspirationsteorier eller något och göra utan det är verkligheten.