2024-05-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaxelnhallo
Fast nej man kan inte påstå att covid är en mild infektion när utfallet slår så olika från person till person! Att äldre personer dör av influensa eller dylikt är kanske inte konstigt men dödsfall och allvarliga komplikationer har drabbat människor i alla åldrar och dessutom har extremt många. Nu säger jag inte att jag förespråkar vaccinet men om vi funderar ett varv på vad som hade hänt om personer inte vaccinerat sig/isolerat sig, hur hade utfallet blivit då? Är det värt att riskera så mycket mer?
Vilken sjukdom slår inte olika från person till person? Låter som att du resonerar som så att milda infektioner inte finns?

Ja, sätter man sig ned och funderar så inser man att man har ingen aning om ifall vaccinet har varit effektivt nog att göra skillnad.
Citera
2024-05-08, 14:39
Avslutad
Runt 16 000 människor har dött av Covid - 19 , enligt statistik från Socialstyrelsen.

80 % av dom som avled är i åldersgruppen 70-90 år.

Dom som avled hade alltid minst en allvarlig underliggande sjukdom.

Nu , börjar det bli intressant om man ska ta i beräkningen hur många som dog pga felaktig vård.
Med det menar jag , respirator vård, samt läkemedlet midazolam som tog livet av många äldre.

Ingen har brytt sig om att beräkna hur många som faktiskt dog i onödan , då det skulle bli en enorm skandal.

Så dom riktiga siffrorna av hur dödligheten är från covid 19 , vet vi inte riktigt ännu , men dom är lägre än vad som rapporterats om iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=Z3cqo9V2MzM&t=95s
Citera
2024-05-08, 14:56
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Göra rätt för sig" var en fras som hördes. "Ta sitt ansvar" ett annat. Når det gällde dessa människors barn var visan annorlunda. "Nä jag vill inte att de ska behöva..."

Eller hur!
Nu var ju inte unga lika drabbade som äldre, men föräldrarna kan ju knappast räknas som äldre i detta fall ju...
Citera
2024-05-08, 15:21
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Trådskaparen ljuger, artikeln skriver klart och tydligt att det enbart tas bort från marknaden pga minskad efterfrågan.

Astra Zenecas vaccin var ju det enda som inte var baserat på mrna utan ett traditionellt vaccin och det var därför det togs bort fråm Sverige så tidigt. Jag tog inte vaccinet men såg till att min mor tog detta och inget annat då hon insisterade. Min mor fick 0 biverkningar.

Alla vaccin har en sällsynt biverkning eller två.
Nej ni har helt missförstått det. Johson och Astra bygger på DNA teknik och pfizer och moderna mRNA teknik. Har ingenting med traditionella vaccin att göra. Båda typerna gör att cellen tillverkar spikproteiner.
Citera
2024-05-08, 15:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Nej det var engelska regeringens rådgivare som började prata om flockimmunitet och illustrerade begreppet genom att ösa vatten från en hink till en annan. Coronavirus är kända sedan länge både hos människor och djur och man vet att genomgången coronavirusinfektion enbart ger mycket kortvarig immunitet, det handlar om månader. Det fanns aldrig några realistiska utsikter till flockimmunitet gm infektion. Trots att regeringens skojiga pressis i maj 2020 redovisade att 6 miljoner stockholmare redan hade haft Covid

Du har kanske glömt när Lövfven satt och berättade att vi skulle få räkna döda i tusental. Det var för att de just beslutat att vi skulle ha fri smittspridning. Som bekant var det extra poppis då att se äldre som Sveriges stora problem, medan kriminella invandrare fortfarande var en vinst på sikt. Superekonomin vi kunde få tack vare dem, glömt den också? Klart regeringen ville avliva så många äldre de bara kunde. AZs vaccin var en välkommen hjälp.

Vi valde den billigaste lösningen, för vi hade inget val. Vi hade inga reserver. Ingen skyddsutrustning, ingen civil beredskap, kastrerat polisväsende, lagar som förhindrar att militären ingriper i fredstid, helvetes massa bidragsinvandrare som bara älskar att kravalla.

Vi svenskar inbillar oss gärna att vi är vettigare än andra. Det är 100% inbillning och numera mest att betraktas som en freudiansk försvarsmekanism. Ett land som är vettigt monterar inte ner hela sin beredskap och låter sig villigt översvämmas av våldsbenägna analfabeter och islamister.
Din minnesbild och din över Sverige 2020 skiljer sig åt totalt och inga problem med det.

Här wikins artikel om Sveriges corona-hantering, som 100% stämmer med min minnesbild.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_government_response_to_the_COVID-19_pandemic
Citera
2024-05-08, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nej ni har helt missförstått det. Johson och Astra bygger på DNA teknik och pfizer och moderna mRNA teknik. Har ingenting med traditionella vaccin att göra. Båda typerna gör att cellen tillverkar spikproteiner.

..och johnson johnson och Pfizer heter idag VIATRIS.
Citera
2024-05-08, 15:34
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Förlåt om jag är dum, men jag förstår inte.
Sjuksköterskan bad alltså enbart de som skulle ta sprutan att följa med, för att ta sagda spruta?

Vad skulle de annars göra? Stå och titta på?
Du minns inte hur det är att vara barn och utpekad va. Min dotter grät nästan när hon kom hem.

Varför kunde inte de som skulle vaxxa bara fått en tid.

De kunde gått en och en.

Varför var skolan ens inblandad.
Citera
2024-05-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Har inte haft covid eller varit ”förkyld” sedan innan pandemin, men de vaccinerade har varit sjuka flera gånger, även med bekräftad covid. Covid är förövrigt bara en vanlig förkylning/flunsa, vilket är bra att gå igenom för att stärka immunförsvaret.

Det där är ju individuellt alla.
Men den enda jag vet som blivit jättesjuk av covid är en gaming kompis som fått det fyra gånger.
Inte vaccinerad, jättesjuk varje gång.
Citera
2024-05-08, 15:42
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag ville inte ha någon experimentmedicin, så för min del var det inte aktuellt, men minns jag ringde och frågade vilka vacciner som var aktuella. Och fick till svar att det visste de inte. Att de som åkte och tog sprutan, inte kunde veta innan vad det var för något. Och jag frågade grannar som tagit sprutan, och de svarade att de inte visste vad de fått!

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ibland blir lögnerna bara skrattretande 😃

Tror nog inte de ljög - det var nog så det var: Det fanns ingen information om vilka vacciner som gavs på olika ställen.
Det enda sättet var att gå till vaccinmottagningen och där kunde man förstås få reda på vilket vaccin de använde. Men det var ju så dags då.
Vid den tiden fanns det redan indikering på att vaccinen var olika.
Jag minns också jag såg video att man i USA packade upp vaccinlådor med stora blanka lappar - alltså sådana lappar som skulle innehållit information om medicinen.
Citera
2024-05-08, 15:48
Medlem
Kid-sids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Har inte haft covid eller varit ”förkyld” sedan innan pandemin, men de vaccinerade har varit sjuka flera gånger, även med bekräftad covid. Covid är förövrigt bara en vanlig förkylning/flunsa, vilket är bra att gå igenom för att stärka immunförsvaret.

Jag har ett ganska stort kontaktnät. Av alla som fick C19 innan vaccinerna var framme var det två som avled av sviterna och tre andra vårdades i respirator på IVA. Om du anser det vara en "vanlig förkylning" så återstår bara för dig att helt enkelt hålla truten i denna fråga tills du har skaffat mera information.

För övrigt har jag själv tre doser av mRNA-vaccin, den senaste för tre år sedan. Har aldrig varit ens förkyld sen dess!
Citera
2024-05-08, 15:52
Medlem
Det lär inte finnas någon officiell statistik på hur dödligheten varierar på ovaccinerade kontra vaccinerade i olika befolkningsgrupper. Dock finns det sådana studier som har gjorts lite mer informellt och dessa visar att dödligheten ökar starkt med graden av vaccin som man har utsatt kroppen för, ju fler mRNA-sprutor desto markant högre dödlighet. En del av detta material kan man ta del av i alternativmedia.

Varför är det så tyst om de hemska proteinsträngar och klumpar som man, främst i USA pga deras högre frekvens av autopsy, har funnit vid obduktion av avlidna. Det är strukturer som inte har förekommit innan man började använda mRNA-vaccin men som efter vaccinationskampanjerna har blivit relativt vanligt förekommande. Bara dessa proteinformationer i sig kan orsaka individens död då de totalt kan täppa igen blodcirkulationen.

Förmodligen kommer dessa vaccinationskampanjer med undermåligt "mRNA-vaccin" med åren komma att betraktas som den största medicinska skandalen genom tiderna!
Senast redigerad av brakfesten009 2024-05-08 kl. 15:55.
Citera
2024-05-08, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Förstår faktiskt din släkt helt och hållet där, du verkar sakna insikt om både dig själv och omvärlden när du skriver sådär rakt efter vartannat.

Det är nog inget du ska tro var generellt eller representativt för samhället i stort. Jag vaccinerade mig inte heller och har stött på patrull exakt noll gånger. Men då snackar jag mig inte heller trött på globalt omfattande konspirationer etc.
Det gjorde inte jag heller, mina tankar håller jag för mig själv och uttrycker endast här på fb, men även här ses man ju som konspirationsteoretiker av vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in