2024-05-08, 20:13
Medlem
AndersPersson99s avatar
Och därför tog man inte framhastade mediciner mot förkylningar som var helt ofarliga för de flesta.

Låter ovanstående vettigt nu när masspsykosen kanske släppt, eller känns det fortfarande som jag har en foliehatt på mig?
Citera
2024-05-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Lustigt att folk som var ville ta vaccinet såg det här redan 2020 men det tas bort från marknaden nu, 4 år senare... Sen svarar du inte på frågan från personen du citerar. Det var ju inte så att man från start var anti Aztra Zenicas vaccin utan det kom ju med tiden när man hörde om folk som fick problem osv, inte innan.

Det var känt långt innan det var tillgängligt för den breda massan. Man fick tidiga rapporter om att folk blev sjuka av vaccinet. Det är inte särskilt många i väst som tog det. Ska man klaga på något så är det väl cynismen i att många av de doser väst köpt av detta skeppades till fattigare länder så att de fick ta det för att vi i väst inte ville ta det.

Det finns skit här, bara inte den du vill knåpa ihop...
Citera
2024-05-08, 22:05
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Många vaccin har biverkningar och många vaccin är dessutom effektiva. Det skiljer sig dock mot covid vaccinen där bevisen för effektivitet i stort sett är obefintliga eller i bästa fall kraftigt kompromissade

Visst, men vad är då allt väsen om? Ett vaccin som har en biverkning, tillsynes extremt sällsynt sådan, sen då?

Delar du ut Havrix (Hepatit A vaccin) till 184 miljoner människor i ett svep kommer flera få allvarliga biverkningar, några kommer säkert att få livshotande sådana.
Citera
2024-05-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Det var känt långt innan det var tillgängligt för den breda massan. Man fick tidiga rapporter om att folk blev sjuka av vaccinet. Det är inte särskilt många i väst som tog det. Ska man klaga på något så är det väl cynismen i att många av de doser väst köpt av detta skeppades till fattigare länder så att de fick ta det för att vi i väst inte ville ta det.

Det finns skit här, bara inte den du vill knåpa ihop...
Det var inte särskilt många som fick välja vilket av vaccinen dom skulle ha eller ens vet vilket dom fick. Ge gärna källa på att inte så många tagit Astras vaccin...
Citera
Lapapps avatar

Moderatormeddelande

Postat av Lapapp 2024-05-08, 23:58
Moderator
Jag säger detta igen, topic för denna tråd är att AstraZenecas vaccin tagits bort från marknaden samt medicinska aspekter av detta. Jag håller för tillfället på att flytta mängder av inlägg till (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19). Många inlägg kommer även raderas och varningar kommer att utdelas.

Allmänna diskussioner om covid och covidvaccin tas förslagsvis upp i (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19).

/Mod
2024-05-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxnet
AstraZenecas Covid-vaccin dras tillbaka över hela världen, efter att läkemedelsjätten för första gången i domstolsdokument erkänt att det kan orsaka en sällsynt och farlig biverkning

Har ni tagit det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/astra-zeneca-aterkallar-covidvaccin
De framställde ändå ett vaccin efter bästa förmåga och räddade miljoner människors liv. Det finns alltid biverkningar från vaccination ändå. Jag har aldrig tagit vaccinet och känner med de anhöriga.
Citera
2024-05-09, 00:36
Medlem
Xehkes avatar
Tror ingen har blivit vaccinerad med AZs vaccin senaste två åren. Ingen anledning att ha ett vaccin som inte används när det idag finns bättre och uppdaterade vaccin. Foliehattarna drar direkt kopplingen till att det beror på biverkningar, när det klart och tydligt handlar om lönsamhet.
Citera
2024-05-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmisann
Jag har inte tagit någon av vaccinerna. Vi såg igenom lögnerna tre månader in i 2020. Nu ser jag anhöriga dö och bli sjuka av vaccinet, och det oroar mig sjukt mycket. Jag hoppas att de överlever det. Två jag känner har dött hittills.

Ja det blev ganska uppenbart där i början att något var fel i rapporteringen. När media och inbjuda ”experter” non-stop försökte övertala tittare att det är ofarligt och man måste ta det samtidigt som ingen egentligen kunde veta speciellt mycket om vare sig corona eller vaccinets biverkningar.

Vinnarna var vi som lyckades ha is i magen och inte tog rävgiftet
Citera
2024-05-09, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luxnet
AstraZenecas Covid-vaccin dras tillbaka över hela världen, efter att läkemedelsjätten för första gången i domstolsdokument erkänt att det kan orsaka en sällsynt och farlig biverkning

Har ni tagit det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/astra-zeneca-aterkallar-covidvaccin

För att hålla oss till topic kan jag svara nej på frågan om jag varit konsument för nämnda gift.
Vidare kan tillkänna ges att detta var en nödvändig åtgärd från Astra-Zeneca för at slippa en konkurs som fått Facit (i Åtvidaberg)s konkurs att blekna i jämförelse.

På ett sätt ändå positivt att sanningen ger sej till känna.
Citera
2024-05-09, 01:36
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Extremt godtyckliga beräkningar i effekten av vaccinet. Vi kommer aldrig få reda på sanningen kring alla detaljer, skönt att skiten är över och att alla liberal-vänster som plötsligt blev anti-liberaler börjar inse att verkligheten inte är binär som de tror.
Citera
2024-05-09, 02:16
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Astra Zenecas, var det inte det som starkt rekomenderas att man skulle just ta det och många svenska medborgare tog det?

Vad jag minns så fick AZ:s vaccin tidigt dåligt rykte. Däremot var det ett himla tjat om hur bra Modernas vaccin var.
Citera
2024-05-09, 03:33
Medlem
Det här kan inte stämma. Covidvaccinen var ju tillräckligt testade på människor.

Vad läskigt att så många svenskar har tagit gift om nyheten stämmer ☠️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in