2022-03-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Går bra för Österrike som är de mest rabiata med vaccinering, tvångsåtgärder, lockdowns, munblöjor och annat skit.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/austria/

Intressant!
Fria Sverige med minst restriktioner i Europa vs diktatur Österrike med hårdast restriktioner i Europa ligger ungefär på samma antal dödsfall.
Befolkningsmängd ungefär samma.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Orkar inte googla 🙂 men har du nån länk till nån artikel där man kan läsa om dessa riskökningar?

Finns en väldigt bra anledning till varför Kina tillämpar zero covid och inte tvekar inför lockdowns. Långtidseffekterna med diabetes och blodproppar, hjärtproblem och stroke är inte att leka med. Alla som blir utsatta för virus löper ökad risk att utveckla dessa symtom och sjukdomar. Covid är ett hot mot folkhälsan. Jag vet inte hur världen ska kunna utrota covid, men det är dit vi måste. Alternativt att det utvecklas mycket bra läkemedel och vaccin. Jag tror vi kommer få stora hälsoproblem i Sverige då tyvärr många har blivit smittade och varit utsatta för viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Självklart kan man inte räkna in perioden 2020 och fram till sommaren 2021, då vaccinationstäckningen var noll eller så låg att det inte ger några tillförlitliga data.
För att få rätta siffror får vi börja då vi kommit upp till 70% och räkna därifrån. Alltså hösten 2021 och fram till dags dato. Vecka 37 och framåt är en bra period. Då ser vi att avlidna bekräftade fall domineras av vaccinerade vecka efter vecka. Mellan 80-95%, och nu på slutet är det nästan enbart vaccinerade.
De dominerar också på IVA de senaste veckorna, och då är vi tillbaka till det jag skrev ursprungligen.
Hongkong skiter jag f.ö i eftersom jag inte vet hur de räknar, och är därför ganska ointressant.
Det intressanta med Hongkong är dock den explosion av smitta och död trots hög vaccinationsgrad.
Du lever uppenbarligen i en liten bubbla och har ingen koll alls på vad som händer i omvärlden.

Alla som bor i Hong Kong vet vad definitionen av "fullvaccinerad" är i vårt system (2 doser + 2 veckor) . Vi har numera ett vaccinationspass som man måste visa upp på sin smartphone då och då. Jag visade mitt idag när jag gick till frisören. Det är i alla högsta grad del av vardagen. Vill du inte vaccinera dig med BioNTechs vaccin så är du välkommen att vaccinera dig med det kinesiska CoronaVac, som är ett vaccin som är byggt med traditionella metoder (inaktiverat). Och effektiviteten är rätt dålig.

Med din logik så kan man i Hong Kong inte titta på åldersgruppen 80+ än. Vaccinationsgraden är lägre än 70%, så då kan man med MacMackays godtyckliga regler inte räkna på coviddödlighet. Det är inte tillförlitiga data.

Det faktum att det bårhusen är överfulla av döda gamlingar som vägrade vaccinera sig, det är fejk. Kineserna har placerat ut kylcontainrar utanför sjukhusen.. Men enligt MacMackay så är containrarna tomma. För Kina är del i en konspiration att bevisa att mRNA vaccinen, som ej är godkända i Kina utanför HK, ãr effektiva.

Du är galen.
Citera
2022-03-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Du lever uppenbarligen i en liten bubbla och har ingen koll alls på vad som händer i omvärlden.

Alla som bor i Hong Kong vet vad definitionen av "fullvaccinerad" är i vårt system (2 doser + 2 veckor) . Vi har numera ett vaccinationspass som man måste visa upp på sin smartphone då och då. Jag visade mitt idag när jag gick till frisören. Det är i alla högsta grad del av vardagen. Vill du inte vaccinera dig med BioNTechs vaccin så är du välkommen att vaccinera dig med det kinesiska CoronaVac, som är ett vaccin som är byggt med traditionella metoder (inaktiverat). Och effektiviteten är rätt dålig.

Med din logik så kan man i Hong Kong inte titta på åldersgruppen 80+ än. Vaccinationsgraden är lägre än 70%, så då kan man med MacMackays godtyckliga regler inte räkna på coviddödlighet. Det är inte tillförlitiga data.

Det faktum att det bårhusen är överfulla av döda gamlingar som vägrade vaccinera sig, det är fejk. Kineserna har placerat ut kylcontainrar utanför sjukhusen.. Men enligt MacMackay så är containrarna tomma. För Kina är del i en konspiration att bevisa att mRNA vaccinen, som ej är godkända i Kina utanför HK, ãr effektiva.

Du är galen.

Jag startade denna diskussion med anledning av att folkhälsomyndighetens statistik visar en klar förändring från vecka 4 vad gäller avlidna och intensivvårdade uppdelat i vaccinerade/ovaccinerade.
Jag hade inte tänkt mig att diskutera Hongkong, eftersom Hongkong ligger långt utanför ämnet.
Du är ett troll som försöker leda in diskussionen på ett konstigt sidospår, och jag medger att jag gick i den fällan.

Sluta snacka Hongkong med mig!!!
Citera
2022-03-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns en väldigt bra anledning till varför Kina tillämpar zero covid och inte tvekar inför lockdowns. Långtidseffekterna med diabetes och blodproppar, hjärtproblem och stroke är inte att leka med. Alla som blir utsatta för virus löper ökad risk att utveckla dessa symtom och sjukdomar. Covid är ett hot mot folkhälsan. Jag vet inte hur världen ska kunna utrota covid, men det är dit vi måste. Alternativt att det utvecklas mycket bra läkemedel och vaccin. Jag tror vi kommer få stora hälsoproblem i Sverige då tyvärr många har blivit smittade och varit utsatta för viruset.

Ja, kina är verkligen kända för att bry sig om individen..

Går du på Putins propaganda också?
Citera
2022-03-27, 18:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja, kina är verkligen kända för att bry sig om individen..

Går du på Putins propaganda också?

Varför tror du de stänger ned?
Citera
2022-03-27, 18:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Känns som alltfler sjukdomar nu börjar följa i Covid19-pandemins spår. Tycker det känns oroväckande det här med kroniska inflammationsprocesser som leder till hjärt, kärlsjukdomar, stroke m.m. Även diabetes tycks kunna triggas hos tidigare friska personer.

https://www.youtube.com/watch?v=XMz3ai4xfDU
Citera
2022-03-27, 18:37
Medlem
arne99s avatar
Några modiga få med en synlig ryggrad.

EU FINALLY EXPOSING FAKE PANDEMIC
https://www.bitchute.com/video/K1nSZcQSALFG/
Citera
2022-03-27, 18:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Känns som alltfler sjukdomar nu börjar följa i Covid19-pandemins spår. Tycker det känns oroväckande det här med kroniska inflammationsprocesser som leder till hjärt, kärlsjukdomar, stroke m.m. Även diabetes tycks kunna triggas hos tidigare friska personer.

https://www.youtube.com/watch?v=XMz3ai4xfDU

Vart kan man läsa mer om dessa kroniska inflammationsprocesser?
Citera
2022-03-27, 18:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vart kan man läsa mer om dessa kroniska inflammationsprocesser?

Oj, överallt!

https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccination-myocarditis-and-pericarditis-information-for-healthcare-professionals/information-for-healthcare-professionals-on-myocarditis-and-pericarditis-following-covid-19-vaccinat ion
Citera
2022-03-27, 19:30
Medlem
Citat:
Varför tror du de stänger ned?

Ja, inte för att dom vet något som ingen annan i hela världen vet iaf..
Samt att dom skiter i sin befolkning.
Men du skulle ju tokrunka om du fick glädjen att bli inlåst och övervakad..
Citera
2022-03-27, 19:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
*Sinnesförvirrat trams*

Haha, nej men är det inte den siste covidianen! Sitter du F.O.R.T.F.A.R.A.N.D.E här och grinar om "covid"?

Har du inte sökt hjälp än ditt psykfall?

Ajajaj

Citat:
Finns en väldigt bra anledning till varför Kina tillämpar zero covid och inte tvekar inför lockdowns.

Ja, de är kommunister.

Citat:
Långtidseffekterna med diabetes och blodproppar, hjärtproblem och stroke är inte att leka med. Alla som blir utsatta för virus löper ökad risk att utveckla dessa symtom och sjukdomar.

Dra den om rödluvan också.

Citat:
Covid är ett hot mot folkhälsan.

Fetma, socker, kolhydrater, skräpmat, stillasittande osv är hot mot folkhälsan. "Covid" är ett skämt i jämförelse.

Citat:
Jag vet inte hur världen ska kunna utrota covid, men det är dit vi måste
.

Haha, nej det måste vi inte. Vi normala människor har levt som vanligt i månader nu medan du fortfarande sitter hemma i din hazmat-suit och hyperventilerar.

De borde fan inrättas en särskild avdelning för er ZeroCovid-freaks på mentalsjukhusen.

Citat:
Alternativt att det utvecklas mycket bra läkemedel och vaccin.

Det finns redan. Att inte vara en tjockis, t ex, är det mest effektiva. Jag förstår att just det kanske inte är inom räckhåll för dig (det krävs ju en ansträngning), men det är ditt problem och inte någon annans. Du har haft två år på dig nu att gå ner i vikt. Vi kommer inte acceptera en enda sekund till av restriktioner för att "skydda" sådana som dig.

Citat:
Jag tror vi kommer få stora hälsoproblem i Sverige då tyvärr många har blivit smittade och varit utsatta för viruset.

Vi har haft stora hälsoproblem i västvärlden och Sverige sedan 80-talet. "Viruset" har knappt gjort till eller från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in