2022-02-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om det förs en meningsfull debatt på ett intellektuellt något högre plan ser jag det inte som slöseri med tid. Tyvärr är det dock så att det finns flera skribenter som har väldigt svårt för det.

Jag tycker att Ebba Busch hade rätt. Regeringen har med berått mod berövat tusentals människor livet. Jag är glad över att det är valår i år. Det är lätt att se vilka man inte ska rösta på i vart fall. Tyvärr är det dock så att de konservativa krafter vi har i Sverige inte heller visat upp sin ljusaste sida. Jag kommer inte att glömma.

Ditt liv måste vara tomt på mening när du dedikerat hela ditt liv till att handla om en snuva
Citera
2022-02-25, 10:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du får läsa studien. Att många skulle blivit reinfekterade 3-4 gånger stämmer inte, oavsett variant.

Länka mig gärna något från svensk vedertagen källa, så kanske jag läser, men det du skriver vet jag ju är direkt felaktigt.
Citera
2022-02-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte påstått den siffran. Sen är din studie från Juli 2021 så den sträcker sig inte till dags dato.

Nej, du har inte påstått den siffran. Jag svarade på IMBILDENs påstådda svada initialt, där det inte finns någon evidens för att 3-4 reinfektioner skulle vara särskilt vanligt.
Citera
2022-02-25, 10:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ansvaret ligger på den som sett till att ojämlikheten i hälsa och levnadsförhållanden samt splittringen i samhället nått rekordnivåer. Det är välkänt att sämre förutsättningar korrelerar till sjukdom och död.

Det är välkänt att hög smittspridning korrelerar med sjukdom och död. Likaså bristande rutiner inom vården, som att inte använda godkända munskydd på rätt sätt. Något som också hade varit en naturlig smittskyddsåtgärd att ta till även i andra sammanhang.
Citera
2022-02-25, 11:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Ditt liv måste vara tomt på mening när du dedikerat hela ditt liv till att handla om en snuva

Covid19 är lika mycket en "snuva", som atombomberna över Nagasaki och Hiroshima var en lägereld.
Citera
2022-02-25, 11:03
Medlem
Citat:
Covid19 är lika mycket en "snuva", som atombomberna över Nagasaki och Hiroshima var en lägereld.

Jag hade covid, jag är ovaccinerad, det var en snuva
Citera
2022-02-25, 11:03
Medlem
Citat:
Det är välkänt att hög smittspridning korrelerar med sjukdom och död. Likaså bristande rutiner inom vården, som att inte använda godkända munskydd på rätt sätt. Något som också hade varit en naturlig smittskyddsåtgärd att ta till även i andra sammanhang.

Haha, folk har gått vidare för länge sen, men du sitter i din ensamma mörka håla och försöker desperat bita dig fast vid det förflutna och söka uppmärksamhet
Citera
2022-02-25, 11:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du får läsa studien. Att många skulle blivit reinfekterade 3-4 gånger stämmer inte, oavsett variant.

Nyss skriv du att bara 187 pers på 1,8 miljoner åker på smittan mer än en gång. Nu handlar det helt plötsligt om 3-4 gånger. Intressant för övrigt att du refererar till en undersökning som är 1,5 år gammal. Ja, på den tiden kan jag inte tänka mig att det var särskilt vanligt att ha varit smittad 4 gånger, men det berodde ju på att viruset då bara hade funnits i 6 månader. Vilken clown du är!
Citera
2022-02-25, 11:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag hade covid, jag är ovaccinerad, det var en snuva

--och? Det finns de som ramlar ned från ett tak och klarar sig oskadda också. Bevisar liksom ingenting. Däremot har ju över 100 tusen personer vårdats på svenska sjukhus för covid19 och 17 tusen personer har avlidit. Långt fler har nu fått långvarig funktionsnedsättning efter att ha varit smittade med viruset. Samhället kommer få bära dessa kostnader under åratal framöver pga man släppt smittan fri.
Citera
2022-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
Länka mig gärna något från svensk vedertagen källa, så kanske jag läser, men det du skriver vet jag ju är direkt felaktigt.

Om du kan läsa studien som är från Sverige (vilket är jag osäker på om du verkligen kan, för du har inte gjort det hittills) som jag lämnade till så ser du att 3 av de 4 som testade positivt inte var reinfektioner utan en persisterande infektion. Hur många av dina vänner som haft 3-4 infektioner har kontrollerat att det inte är en persiterande infektion som testat positivt? Ingen förmodar jag.
Citera
2022-02-25, 11:09
Medlem
Citat:
--och? Det finns de som ramlar ned från ett tak och klarar sig oskadda också. Bevisar liksom ingenting. Däremot har ju över 100 tusen personer vårdats på svenska sjukhus för covid19 och 17 tusen personer har avlidit. Långt fler har nu fått långvarig funktionsnedsättning efter att ha varit smittade med viruset. Samhället kommer få bära dessa kostnader under åratal framöver pga man släppt smittan fri.

Hela Sverige har fått Covid, det var en snuva. Känner inte en enda ovaccinerade det varit värre för än en snuva. Du är så löjlig. Grina mer
Citera
2022-02-25, 11:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, folk har gått vidare för länge sen, men du sitter i din ensamma mörka håla och försöker desperat bita dig fast vid det förflutna och söka uppmärksamhet

Trams. Covid19 har givit Sverige överdödlighet både under 2020 och år 2021. År 2021 minskade tom Sveriges folkmängd, vilket inte skett sedan mycket lång tid tillbaks. Tror man får söka sig till utvandringen tillbaks till 1800-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in