2022-01-30, 05:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag kommer ihåg de första bilderna från Kina. Långa rader av patienter som låg och skakade i sina sängar när de kippade efter luft. Folk som dog knall och fall på gatan. Ett hundratal grävskopor som grävde frenetiskt för att bygga nya sjukhus.

Och nu med omikron är covid bara som typ som ett vanligt förkylningsvirus. Hur kunde det bli så?

Dom är lika galna i Kina ännu. Däremot har viruset muterat till något ofarligt hos oss så faran är över.mee lite flyt så existerar ännu Delta så en miljard kineser stryker med, vore ju bra för klimatet
Citera
2022-01-30, 05:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag kommer ihåg de första bilderna från Kina. Långa rader av patienter som låg och skakade i sina sängar när de kippade efter luft. Folk som dog knall och fall på gatan. Ett hundratal grävskopor som grävde frenetiskt för att bygga nya sjukhus.

Och nu med omikron är covid bara som typ som ett vanligt förkylningsvirus. Hur kunde det bli så?

Virus har en tendens att mutera till en snällare variant med tiden. Ca 2 år verkar vara standard livslängd för en pandemi om man tittar historiskt, och av allt att döma blir det så nu också.

Men ingen har någonsin fallit död ner på gatan av "covid". Det var fejkad propaganda från Kina.
Citera
2022-01-30, 05:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Jag ser att man återigen spelar NHL hockey inför toma läktare i Kanada. (Montreal-Edmonton)
Trots att 90% påstås vara vaccinerade. Och coacherna, materiale osv tvingas bära munblöja...
När ska folket där förstå att de har blivit totalt rövknullade av psykopaten Justin Trudeau och hänga ashålet i närmaste lyktstolpe?

Ja det är sorgligt att se. Och värst av allt är alla spelare och ledare som inte ifrågasätter någonting utan bara snällt lyder minsta vink, går runt med sina munblöjor, sitter i ständig karantän, tar sina vaccin, kör upp sina stickor i näsan dag ut och dag in etc. "Oj nu testade jag visst positivt efter mitt 25:e test den här veckan trots att jag känner mig helt frisk då blir det karantän och 5 missade matcher bara att acceptera "

Det finns tyvärr inga karaktärer i dagens NHL. Alla är bara lydiga PK-fjollor som inte vågar säga ett ord. Synd att en sån som Sean Avery inte spelar längre, en sån typ hade verkligen behövts idag.

Den patetiske globohomofjollan Trudeau måste I alla fall bort, den saken är klar.
Citera
2022-01-30, 05:29
Avslutad
Det är ju inte bara NHL utan i nästan alla idrotter. Ta bara nu i handbolls-EM där spelarna tar på sig munblöja när de sätter sig på bänken. Så ute på plan smittar tydligen inte viruset men när de sitter ner då jävlar kommer viruset som ett brev på posten tydligen...
Samma sak när de intervjuas i en tom arena av två reportrar som själva inte bär munblöja. Hur jävla patetiskt som helst, men de har tydligen fått order att bära munblöja överallt utom på planen och så lyder alla som de veka får de är. Patetiskt och sorgligt...
Citera
2022-01-30, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Var Anders Tegnell den enda som förordade flockimmunitet? I Förenta Staterna satsade Donald Trump skattebetalarnas pengar på att utveckla vacciner. Vacciner bygger ju upp immunitet, och förhoppningsvis såpass mycket att man erhåller flockimmunitet. Det betyder att Donald Trump också satsade på flockimmunitet.

Det som var provokativt med Anders Tegnell, var att han strävade efter att bygga upp flockimmuniteten genom infektion istället för genom vaccination.

Titta runt i Världen! Vad är det som har byggt upp den största delen av immuniteten? Är det viruset eller vaccinerna?

Vaccinet ger ju inte långvarig immunitet om jag förstått detta rätt?

Naturlig immunitet torde vara rätt hög efter imikron
Citera
2022-01-30, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det finns flera som har återsmittats med omikron efter bara några veckor. Immuniteten verkar vara kortvarig om den alls existerar.
Citera
2022-01-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det finns flera som har återsmittats med omikron efter bara några veckor. Immuniteten verkar vara kortvarig om den alls existerar.

Med tanke på attcovid kommer från labb så kanske det finna en kicker som inte är naturlig?

Så den inte uppför sig som man tror.

Kan väl också va att tester ger utslag på andra corona som härjar just nu och att symptomen är likartade. Allt går ju justnu i vabruari
Citera
2022-01-30, 07:49
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Omikron klarar inte ens av att ge immunitet mellan sina varianter. Den som insjuknat i undervarianten BA1 blir inte immun mot undervarianten BA2. Det är det som händer just nu, väl dokumenterat i t ex Danmark,
Citera
2022-01-30, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Kan ju också bero på dåliga PCR-tester som ger positivt utslag även veckor efter omicron.
https://www.dn.se/sport/pcr-test-kan-ge-utslag-veckor-efter-infektion-riskerna-infor-os/j
Citera
2022-01-30, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tegnell pratar mycket om "evidens". Jag har inte sett att det finns någon evidens för att länder som Danmark, Norge eller Finlad skulle lidit någon samhällshälsa trots att de i ett tidigt skede stängde ned sina skolor och slapp mycket av den första vågen, då Sverige fick enormt höga dödstal. Tegnell sa då att övriga länder skulle hinna ikapp, men så har ju verkligen inte skett. Sverige har fortfarande betydligt högre dödstal per capita och det förklaras till stor del av den enorma dödlighet vi fick under första vågen eftersom vi hade så hög smittspridning. Du behöver läsa på och lära dig tolka siffrorna. Återkom när du tänkt efter lite.
Nu börjar du iofs yra om något helt annat... Jag kommenterade inte det frenetiska och hysteriska räknandet av hur många som öppnat pärleporten några månader för tidigt med eller inte med c19 i kroppen ...

Jag kommentera din lögn om att Fhm sagt att c19 inte existerar bl.a barn, och att barn inte kan smitta. Du skickade istället flera år gamla länkar där Tegnell /Fhm väldigt väl beskrev hur det varit historiskt i pandemin. Dvs skolan drev inte smittan, barn smittade inte varandra eller vuxna i särskilt stor utsträckning osv osv. Så har det varit under en väldigt stor del av pandemin , därför var det hål i huvudet att stänga grundskola (och förskola). Det fattade Tegnell och fhm väldigt tidigt, som ett föredöme för världen. Det ska vår unga och kommande generationer vara väldig tacksamma för.

Sen att det sitter ett och annat hypokondrikskt fetto, som exempelvis DU, som på eget bevåg pga rädsla har isolerat sig och fått ett odräglig trist liv osv är inte Fhms problem. Era problem löses lämpligtvis med ett besök hos psykologen.
Senast redigerad av jerka11 2022-01-30 kl. 09:00.
Citera
2022-01-30, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet ju att du är förståndshandikappad men brukar inte skriva ut det i klartext. Det är ändå känt för skribenterna i den här tråden. Jo, jag har skrivit att jag tror att vi peaker någonstans i mitten av februari eller runt månadsskiftet feb/mars. FHM å andra sidan trodde ju att peaken skulle komma 5 dagar efter skolstart och det fattade ju de flesta normalbegåvade redan långt innan jul att det aldrig skulle komma att ske. Troligen hade de väl smuttat lite väl mycket på julglöggen
Du har skrivit månadsbrytet feb/mars oändligt många gånger, även om du försöker förtränga det. Du fattar väl hur korkad och efterbliven du framstår när du samtidigt skriver att du tror halva Sverige ligger hemma med feber pga Omikronsnuvan just nu?
Citera
2022-01-30, 08:24
Medlem
.
Senast redigerad av granskottet80 2022-01-30 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in