Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tegnell pratar mycket om "evidens". Jag har inte sett att det finns någon evidens för att länder som Danmark, Norge eller Finlad skulle lidit någon samhällshälsa trots att de i ett tidigt skede stängde ned sina skolor och slapp mycket av den första vågen, då Sverige fick enormt höga dödstal. Tegnell sa då att övriga länder skulle hinna ikapp, men så har ju verkligen inte skett. Sverige har fortfarande betydligt högre dödstal per capita och det förklaras till stor del av den enorma dödlighet vi fick under första vågen eftersom vi hade så hög smittspridning. Du behöver läsa på och lära dig tolka siffrorna. Återkom när du tänkt efter lite.
Nu börjar du iofs yra om något helt annat...

Jag kommenterade inte det frenetiska och hysteriska räknandet av hur många som öppnat pärleporten några månader för tidigt med eller inte med c19 i kroppen ...
Jag kommentera din lögn om att Fhm sagt att c19
inte existerar bl.a barn, och att barn
inte kan smitta. Du skickade istället flera år gamla länkar där Tegnell /Fhm väldigt väl beskrev hur det varit historiskt i pandemin. Dvs skolan drev inte smittan, barn smittade inte varandra eller vuxna i särskilt stor utsträckning osv osv. Så har det varit under en väldigt stor del av pandemin , därför var det hål i huvudet att stänga grundskola (och förskola). Det fattade Tegnell och fhm väldigt tidigt, som ett föredöme för världen. Det ska vår unga och kommande generationer vara väldig tacksamma för.
Sen att det sitter ett och annat hypokondrikskt fetto, som exempelvis DU, som på eget bevåg pga rädsla har isolerat sig och fått ett odräglig trist liv osv är inte Fhms problem. Era problem löses lämpligtvis med ett besök hos psykologen.