Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Har du en autoimmun sjukdom tex reumatism kan säkert cannabis hjälpa mot symptomen.
Men covid. Kom igen.
Du har ju klarat dig från covid.
Det enda jag tänker på att cannabis kan hjälpa mot är att balansera immunförsvaret. Cannabis dämpar immunförsvaret vilket kan vara till nytta om immunförsvaret löper amok. Det kan säkert vara bra i vissa fall.
Magnesium och zink är bra liksom c och d-vitamin. Det håller jag med om.
Alltså vetenskapen går emot dig och stödjer CBDs verkan mot viruset, har du ens läst tråden jag startade? jag sa CBD och inte cannabis om man ska vara petig

CBD är ett ämne i cannabis dock, men det finns även cbdhampa utan THC som innehåller CBD som är helt lagligt och gör dig inte bäng, men du får de hälsofrämjande och immunmodulerande effekterna ifrån det. Anektdotiskt funkar CBD väldigt effektivt då väldigt få användare blivit svårt sjuka i covid. Örtläkemedel funkar just bäst i kombination, därför jag brukar ta det ihop med ashwagandha och svartkummin som skyddar mot allt möjligt inkl cancer så varför skulle det inte kunna skydda mot en mild smitta som covid är? Jag har vetenskapen på min sida faktiskt, sök så ska du se att jag har rätt
Citat:
Ursprungligen postat av
ano123nym456
Länka för helvete inte till Reuters! Deras högsta höns sitter i Pfizers styrelse, eller något liknande.
Tyvärr verkar inte många fatta att många av dessa "vetenskapliga" siter som propagerar för covidvaccinen och sprider covidrädslor är ofta förknippade på ett eller annat sätt, direkt eller indirekt med läkemedelsbolagen så det råder enorm korruption, gör det nästan alltid när så enorma summor pengar är inblandat. Inte svårt att förstå detta, men naiva människor verkar inte förstå hur världen funkar överhuvudtaget.