2022-01-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Gå efter vetenskapliga studier istället för statlig propaganda.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/least-one-long-term-symptom-seen-third-covid-19-patients-study-2021-09-29/
Länka för helvete inte till Reuters! Deras högsta höns sitter i Pfizers styrelse, eller något liknande.
Citera
2022-01-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Helt fel? Är du snurrig? Folk i respiratorer dog som flugor av blodproppar, sönderkörda lungor, på grund av felkalibrerade respiratorer, blodförgiftningar på grund av dussintalet slangar och uppskuren hals och ovanpå allt detta felbehandling och felmedicinering…
När alternativa behandlingsmetoder utan respirator började användas så sjönk dödsfallen ordentligt

Det blir tydligen värre med respiratorer.

Det är ett pqr mediciner i tidigt skede som gäller så blir man pigg på en vecka.

Trögt blod är problemet. Tog massa treo när jag hade covid och det blev bättre
Citera
2022-01-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Blodpropparna antas nog vara orsakade av viruset eftersom ACE2-receptorerna på något sätt har med blodets koagulering att göra.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32887634/
Nja bara att ligga nedsövd i respirator är en riskfaktor för att få blodproppar oavsett varför man ligger i respirator…
Om man inte vänds regelbundet så är det en extra risk..
Men visst även viruset kan ge upphov till blodproppar och så även vaccinen..
Citera
2022-01-08, 20:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Närmare slutet och närmare evigheten kanske? Egentligen vet jag inte om varje variant blivit mer smittsam (även om denna är det). Däremot verkar varianterna bli snällare. Kommer ihåg ett reportage från Italien. Tror det var sommaren år 2020. Redan då sa man att det inte kändes som samma virus som i februari. Man intervjuade vårdpersonal...

Extremt tydligt att vaccinet gör skillnad på svårt sjukdom. Dock är nu väldigt få som blir inlagda (iaf enligt perioden i socialstyrelsen statistik ). 450 pers av 100000.. lär dock bli mer nu när de ökar rejält och särskilt för de ovaccinerade. Detta gör att våra sjukhus inte mäktar med pga volymökningen.
Citera
2022-01-08, 20:53
Medlem
Dr. Alina Chan har skrivit en bok som heter Viral. Den handlar om hypotesen om labbläcka i Wuhan. Hon blir intervjuad i två långa avsnitt i en vetenskapspodd av Jon Perry. Det är mycket sansad diskussion med tanke på ämnet.
del1 https://www.youtube.com/watch?v=IEfpWvQjD0Q
del2 https://www.youtube.com/watch?v=nNwqmJwkrJ4
Citera
2022-01-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har du en autoimmun sjukdom tex reumatism kan säkert cannabis hjälpa mot symptomen.
Men covid. Kom igen.
Du har ju klarat dig från covid.
Det enda jag tänker på att cannabis kan hjälpa mot är att balansera immunförsvaret. Cannabis dämpar immunförsvaret vilket kan vara till nytta om immunförsvaret löper amok. Det kan säkert vara bra i vissa fall.
Magnesium och zink är bra liksom c och d-vitamin. Det håller jag med om.

Alltså vetenskapen går emot dig och stödjer CBDs verkan mot viruset, har du ens läst tråden jag startade? jag sa CBD och inte cannabis om man ska vara petig CBD är ett ämne i cannabis dock, men det finns även cbdhampa utan THC som innehåller CBD som är helt lagligt och gör dig inte bäng, men du får de hälsofrämjande och immunmodulerande effekterna ifrån det. Anektdotiskt funkar CBD väldigt effektivt då väldigt få användare blivit svårt sjuka i covid. Örtläkemedel funkar just bäst i kombination, därför jag brukar ta det ihop med ashwagandha och svartkummin som skyddar mot allt möjligt inkl cancer så varför skulle det inte kunna skydda mot en mild smitta som covid är? Jag har vetenskapen på min sida faktiskt, sök så ska du se att jag har rätt

Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Länka för helvete inte till Reuters! Deras högsta höns sitter i Pfizers styrelse, eller något liknande.
Tyvärr verkar inte många fatta att många av dessa "vetenskapliga" siter som propagerar för covidvaccinen och sprider covidrädslor är ofta förknippade på ett eller annat sätt, direkt eller indirekt med läkemedelsbolagen så det råder enorm korruption, gör det nästan alltid när så enorma summor pengar är inblandat. Inte svårt att förstå detta, men naiva människor verkar inte förstå hur världen funkar överhuvudtaget.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-08 kl. 20:59.
Citera
2022-01-08, 20:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursäkta men vad svamlar du om?

Senaste statistiken gällande de som behöver vård ..

Vad är du bemöter och med vilken fakta isf?
Senast redigerad av Flugpappa 2022-01-08 kl. 21:04.
Citera
2022-01-08, 21:02
Medlem
Citat:
O K inte förvånande eftersom du sällan brukar se samband och kopplingar. Men om du tänker efter åtminstone lite så kanske du förstår att de som är i den högsta riskgruppen ligger extra pyrt till om de får influensa eller en lite tuffare förkylning..

Ok
Citera
2022-01-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag menar att det är betydligt fler som skulle ha medicinska skäl att avstå OM vården behandlade personer som vanligt och gick på försiktighet. Om ingen kan få medicinska skäl, vad beror det på?

Jag känner till ett antal personer som med sin livserfarenhet kan föreställa sig att deras kroppar kommer att gå bonkers om de får en injektion som sätter igång immunförsvaret på det viset som Pfizers och Modernas gör.

Jag har själv allergier som gjort att läkare tyckt att jag skulle avstå från andra vaccin. Här har man tydligen förmedlat till läkarkåren att det i princip inte är förenligt med det här vaccinet att prata om medicinska skäl. Det går ännu inte att bevisa att det finns kontraindikationer, eftersom utvärderingar inte hunnit göras än. Det blir alltså moment 22 vad gäller medicinska skäl.

Jag är inte insatt i på vilket sätt man värderar medicinska skäl i samband med Covid-vaccination. Några alarmerande biverkningar verkar dock inte ha drabbat motsvarande grupp i stor utsträckning och även om så vore fallet, så kommer Läkemedelsverket utreda detta.
Citera
2022-01-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456

Detta är ej en konspirationstråd. Det finns säkert en lämplig sådan för er troll.
Citera
2022-01-08, 21:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Dr. Alina Chan har skrivit en bok som heter Viral. Den handlar om hypotesen om labbläcka i Wuhan. Hon blir intervjuad i två långa avsnitt i en vetenskapspodd av Jon Perry. Det är mycket sansad diskussion med tanke på ämnet.
del1 https://www.youtube.com/watch?v=IEfpWvQjD0Q
del2 https://www.youtube.com/watch?v=nNwqmJwkrJ4

Tack för tipset. Ja, att viruset fanns i Wuhan labbet innan pandemin är nog rätt troligt.

Om man räknar på hur många labb det byggs nu o hur mycket experiment det kommer utföras med farliga virus så får vi nog räkna med fler pandemier. Nästa gång kanske dödligheten är betydligt högre.
Citera
2022-01-08, 21:16
Medlem
Endast 62% av Covidpatienterna i England var på sjukhus FÖR Covid som primär orsak enligt genomgång av "WhiteBoard Doctor" podcast. Resten är där av andra orsaker men kommer med i statistiken i alla fall pga av att de testat positivt.
https://www.youtube.com/watch?v=0u9jrd3IIoo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in