Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag har ingen panik alls. Jag bara presenterar siffrorna som de är. Finns ingen anledning att skönmåla situationen som nu sist SSI i Danmark gör när ingen seriös expert där ute håller med om det som sägs.
Omikron kommer att slå hårt även om den är mildare. Vi kommer dock vara ganska skyddade i Sverige och i liknande länder p.g.a. vaccinationerna. Vi kommer inte att se lika mycket elände men situationen kommer att vara pressad ändå.
Men att i det här läget sänka garden framförallt framföra saker som att Omikron kommer att ge oss flockimmunitet är direkt oansvarigt. Särskilt mot vår utarbetade vårdpersonal runt om i Sverige.
Det var ett klart misstag att släppa på restriktionerna under julhelgen. Det kommer att kosta en hel del.
Du läste inte andra tweeten då?
Jo du har en jävla panik tillsammans med dina kompisar och passar inte vanliga nyheter så vips gräver du fram ett twitter-inlägg baserat på en persons åsikter.
Du eller han har ingen aning om om dom ligger inne MED eller AV C-19 eller hur?
Du tänker nog inte på det själv men du har inte postat ETT ENDA positivt inlägg om något rörande denna pandemi, är det inte lite konstigt då det såklart finns massor av positiva nyheter. Nej tänkt till lite på vad egentligen håller på med och varför.
Förut hyllade du grannländerna och nu beskyller du SSI för att "skönmåla".
Officiella myndigheter och statistik från UK, SA och Danmark visar inte på någon undergång så då måste du gräva vidare...
Men säg mig när börjar massdöden av barn tänker du?
När ska liken staplas i kylcontainrar i DK?