2021-12-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Rekombinationer på gång?:

Chief Nerd
@TheChiefNerd
A new Delta variant has emerged with 10+ more mutations, similar to Omicron. Are the two variants merging?

Source: https://nextstrain.org/ncov/gisaid/global
https://twitter.com/TheChiefNerd/status/1475551713239175173?s=20

Många insatta inklusive Anders Tegnell har uttryckt oro över hur oförutsägbart det här viruset är.
Även om alla hoppas att det ska mutera i en mildare riktning och på sikt bli en vanlig förkylning så kan det finnas en och annan överraskning kvar.

Jeremy Farrar skrev i fjol om riskerna med okontrollerad smitt spridning:

https://twitter.com/LuciaSobejano/status/1343627696560091136
Citera
2021-12-28, 21:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Men han är en av de mest respekterade. Och du drar till med "Dr" Campbell. Tappade totalt respekten för honom efter hans push för ivermektin.

gianluca c #MaskUp #no GBD
@gianlucac1
this is so wrong

why you did sign a study which didnt control for previous infectious status of vaccinated?

how can you isolate Omicron-only effect without that control?

how can you isolate Vaccine-only effect as well?

@Tuliodna
https://twitter.com/gianlucac1/status/1475737479655342081?s=20

Andersson tappade jag all respekt för när han skrev ett fejk paper för vaccinindustrins räkning. Men om man arbetar inom vaccinindustrin så gillar man honom såklart.

Den epidemiologiska data Dr John visar talar sitt eget språk. Och eftersom Dr John inte får sin lön av vaccinindustrin så kan han ju prata om Ivermectin. Men förstår om personer inom vaccinindustrin inte gillar det.
Citera
2021-12-28, 21:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns inte bra alls det där. Speciellt i Sverige som varit så restriktiva med att vaccinera barn. Känns verkligen som lugnet före stormen nu. Livet hänger på en tunn skör tråd.

Jag tror faktiskt att du kan koppla av snart IMBILDEN. Så fort Delta är borta så får du en snuva som mest. Bättre kan det inte bli. Skickar ändå en låda med vaccin till dig, för säkerhets skull!
Citera
2021-12-28, 21:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Släpp Sydafrika. Vi ser inget av mönstret där upprepa sig någon annanstans:

New Omicron variant fills up children's hospitals
/.../While Spinner sees little evidence the Omicron variant is causing more severe disease in children than previous variants did, he's also seeing no evidence it's milder.

"We do everything we can to keep a child out of the hospital. So if they're admitted to the hospital, then that means that they're already pretty sick," Spinner said.

"They're needing oxygen. They're needing some other assistance. Even if they're just really dehydrated, needing IV fluids, most of these kids that we're admitting for Covid are kids that have respiratory issues -- that they need oxygen and they need other support. So they're going to be pretty sick. You know, you don't see kids that are not very sick in the hospital."

Most of the really sick children are unvaccinated or under-vaccinated, he said. "I can tell you that virtually all of our kids that are hospitalized have either been unvaccinated or not fully vaccinated -- maybe having received one dose but not having the second dose and not having the full protection from the vaccine," Spinner said.
https://edition.cnn.com/2021/12/27/health/covid-kids-hospitals/index.html

Från samma artikel.

”We are definitely seeing an increase in Covid-positive children, but they are not necessarily coming in with Covid symptoms," Owensby said. The kids are coming in for some other treatment, she said, and are testing positive when they are screened.”
Citera
2021-12-28, 21:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men han är en av de mest respekterade. Och du drar till med "Dr" Campbell. Tappade totalt respekten för honom efter hans push för ivermektin.

gianluca c #MaskUp #no GBD
@gianlucac1
this is so wrong

why you did sign a study which didnt control for previous infectious status of vaccinated?

how can you isolate Omicron-only effect without that control?

how can you isolate Vaccine-only effect as well?

@Tuliodna
https://twitter.com/gianlucac1/status/1475737479655342081?s=20

Så om en person har 99,99% rätt men gör fel en gång så är han värdelös enligt dig? Jag tror du behöver fila lite på din världsbild.
Citera
2021-12-28, 22:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror faktiskt att du kan koppla av snart IMBILDEN. Så fort Delta är borta så får du en snuva som mest. Bättre kan det inte bli. Skickar ändå en låda med vaccin till dig, för säkerhets skull!

J
Tack revodneb 👍

Är dock inte så övertygad om att de farliga varianterna kommer att försvinna. Nästa vecka kommer jag dock att få tredje sprutan. Sen är det väl bara att hoppas på det bästa. Har återgått till munskydd när jag besöker butiker m.m. I början av pandemin körde jag alla kläder direkt i tvättmaskinen och duschade nogsamt efter exponering. Diskade alla förpackningar, kokade grönsaker m.m.
Citera
2021-12-28, 22:20
Bannlyst
Citat:
Känns inte bra alls det där. Speciellt i Sverige som varit så restriktiva med att vaccinera barn. Känns verkligen som lugnet före stormen nu. Livet hänger på en tunn skör tråd.

-
Senast redigerad av Lokatten66 2021-12-28 kl. 23:13.
Citera
2021-12-28, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
J
Tack revodneb 👍

Är dock inte så övertygad om att de farliga varianterna kommer att försvinna. Nästa vecka kommer jag dock att få tredje sprutan. Sen är det väl bara att hoppas på det bästa. Har återgått till munskydd när jag besöker butiker m.m. I början av pandemin körde jag alla kläder direkt i tvättmaskinen och duschade nogsamt efter exponering. Diskade alla förpackningar, kokade grönsaker m.m.

Det kan nog komma en allvarligare variant, ingen vet. Men som det är nu så känner jag att jag ger blanka fan i vilket Den gamling jag tar hand om är i princip döv, så jag måste komma väldigt nära för att framföra mitt budskap. Jag gör vad jag kan för att inte smitta denne, men jag har också ett liv. Det är dags att leva. Jag ska dock börja använda munskydd när jag handlar, det är en liten uppoffring. Ska också ta dos 3, när det blir min tur.
Citera
2021-12-28, 22:25
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Välkommen till the land of the sane, kära revodneb
Citera
2021-12-28, 22:25
Medlem
Conceptions avatar
En bra film som visar hur fuckat vårt samhälle är gällande det mesta faktiskt. Hur det blir när man inte lyssnar på de som kan. Kan mycket väl appliceras på de som inte tror på Covid eller att det är en manipulation för att förstöra samhället.

Netflix: Dont look up med Leonardo Dicaprio.
Citera
2021-12-28, 22:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Välkommen till the land of the sane, kära revodneb

Det ena utesluter inte det andra. Du får ta din öl på balkongen så länge.
Citera
2021-12-28, 22:32
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Du får ta din öl på balkongen så länge.
Äh. Vi borde alla här ta en öl på en pub nånstans och skåla bort 2021
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in