2021-12-07, 15:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man blir sjuk även efter vaccin.
Tror inte jag förminskar min risk att drabbas av svår covid-19 via vaccin om jag redan är immun
Jag drabbades inte heller av svår covid när jag fick det så det lär inte ske nästa gång heller
Ta inte min frihet att avstå regelbunden medicinering av medicin jag en behöver.
Man blir sjuk efter vaccin och man blir sjuk av vaccin. Att bli dålig, må illa, ha lite ont, få förkylningssymptom efter att ha vaccinerat sig räknas som helt ok. Får man samma sak av covid har man drabbats av en farlig sjukdom. Trots att covud ger bättre immunitet än det förbannade vaccinet.

Jag fattar inte. Vi har länge haft en samtycjeslag inom vården. Under hösten går metoo varit mycket på tapeten och samtycke vad gäller sex har lyfta fram, samt alla negativa aspekter av att inte själv få bestämma över sin kropp i intima sammanhang.

Varför är inte det viktigt inom det medicinska? Det är skitviktigt att få bestämma över sin egen kropp, att själv få välja, att själv få tacka nej. Det finns inte längre nåt "det skadade inte dej att få lite sex så det var inte våldtäkt fastän du inte ville".

Varje form av socialt tryck, utpressning och eventuellt framtida tvång eller hot om tvång att vaccineras är ett övergrepp. Varför inte fortsätta värna kroppens integritet? Det finns både för och emot att ta vaccinet, och valet borde vara individens, och det borde lyftas fram som något viktigt att valet är individens. Annars är statsministern en våldtäktsman (omän i överförd bemärkelse).
Citera
2021-12-07, 15:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är illa, det antyder att vaccinen försämrar immunförsvaret hos konvalescenta.
Det får du gärna komma med fakta om och inte gissningar.

Kan bero på att antikroppar försvunnit.
Alltså även de från att han hade covid våren 2020.
Eller så bildades inga då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Minskar risken att bli sjuk
Minskar risken att bli allvarligt sjuk
Minskar risken att avlida av covid.

Svårt?

Samma för andra typer av vaccin.
Ingen ger 100% skydd men alla minskar risken.

Var det för svårt för dig att förstå?

Vilka andra vaccin behöver du ta var 6e månad? (var 3e i UK)
Vilka andra vaccin har den låga verkningsgraden som covid-19 vaccin?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3949410

Det är precis det som är anledningen till tredje dosen.[/quote]
Varför skulle tredje dosen vara effektiv om inte vaccinet är effektivt? För att alla onda ting är tre?
Citera
2021-12-07, 15:34
Medlem
Citat:
NI ????
Jag är väl för katten inte NI.
Jag är inte FHM.
Fattar du?

Jag har ett eget liv och åsikt.
Däremot drabbas jag av alla som ser till att vi får restriktioner och masa råd om att jobba hemma mm.
Jävligt trött på dessa vaccinmotståndare.

Du visste ju mycket väl att vaccinfrågan skulle bli svår! Du visste att det skulle bli debatt men nejnej ni bara godhetsknarka och slänger skit på dessa *antivaxxers* och *Ni* jag menar coronaalarmister som vill att vi har en total global lockdown och leker så hjärtliga och ser inte igenom allt som pågår och tror att allt det hänger på är vaccin!
Citera
2021-12-07, 15:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Sluta godhetsknarka
Stor andel är vaccinerade! Ni alarmist er ni fick vad ni ville men ni jublar ändå för nya kommande restriktioner! Sluta godhetsknarka
Nej du, alarmister är de som hittar på massa saker om vaccinet och känner oro för det.

Vi vet att vaccinet ger ett skydd.
Ingen myndighet har påstått att det ger 100% skydd.

Lyssna nu på pressträffen och "njut" av all skit de kommer hitta på igen.
Citera
2021-12-07, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Håll dina loppor för dig själv.
Jag har aldrig varit för nedstängning eller lockdown.
Och det är ni antivaxxers som står för att vara oroliga.
Och det är tack vare er vi får fler restriktioner nu igen.

Vi som är för ett fritt och öppet samhälle drabbas av restriktionerna.

Det är staten du ska skylla på... Inte oskyldiga människor.
Citera
2021-12-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad förväntar du dig för bevis? Bara så att vi är klara med det innan jag presenterar dem.

Du upprepar sådant som redan är besvarat. Därför upprepar jag även svaren.

Detta är en ganska bra och specifik fråga:
"Är det proportionerligt nog att stänga ute ovaccinerade från samhället"

Det man ska ha klart för sig är att om spridningen tilltar på ett sätt som skapar problem, främst för vården, som kommer vaccinpasset att tas bort.

Med den föreställning som de som motsätter sig passet har bör reaktionen bli "Bra! Då blir det öppet för samtliga och rättvist" medan det i själva verket kommer att leda till att restriktioner även kommer att börja innefatta vaccinerade i samma utsträckning.

Det är detta jag menar när jag säger att vaccinpasset är ett verktyg för att öppna samhället (för en grupp med lägre spridning och lägre tryck på vården per smittad). Inte att stänga det (för ovaccinerade). Det ovaccinerade ska ha jäkligt klart för sig är att utan de vaccinerade skulle restriktionerna finnas kvar. Publikfritt på fotbollsmatcher som visas i tv och maxtak för människor i samma sällskap på restauranger.

Det som skiljer mellan hösten 2020 och hösten 2021 är bland annat att vi fått ln en betydligt smittsammare variant (högre tryck), vaccinerat en stor andel av befolkningen (lägre tryck) och öppnat upp samhället (högre tryck).

Utan vaccin hade naturlig immunitet varit ännu mer utbredd och smittläget hade sett ännu bättre ut nu.

”Ovaccinerade ska ha klart för sig…”? Förstår du att många ovaccinerade har haft covid och är mycket mindre smittsamma samt belastar vården mindre än vaccinerade?

Du är inte duktig för att du tagit en spruta. Det enda som stoppar en pandemi är naturlig immunitet.
Citera
2021-12-07, 15:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Svårt?

Men om risken redan är minimal (för många) hur befogat är det då att minska den? Det är ju som en anorektiker som inte tycker hon är smal nog och tycker att hon nog borde gå ner några hekton till. Det behövs inte, det är lågt nog som det är.

Man blir sjuk av vaccinet med. Övergående oftast, men dock. Precis som av viruset. Ett övergående obehag.
Citera
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Svårt?

Är man inte gammal som gatan så är risken minimal redan utan vaccin. Sluta pressa folk till att ta ett läkemedel de inte behöver.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilka andra vaccin behöver du ta var 6e månad? (var 3e i UK)
Vilka andra vaccin har den låga verkningsgraden som covid-19 vaccin?
TBE.
Behövs 4 doser för att få fullgott skydd samt en ny dos vart 5:e år.

Vi vet inte om det behövs någon mer än 3:e dosen mot covid.
Det är vaccinmotståndarna som påstår sådant.

Influensavaccin har kort verkningstid troligen kortare än 6 månader och hade influensan fortsatt med samma uppsättning virus hade vi behövt fylla på den också.

Läs på lite nu pojk.
Citera
2021-12-07, 15:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Utan vaccin hade naturlig immunitet varit ännu mer utbredd och smittläget hade sett ännu bättre ut nu.

”Ovaccinerade ska ha klart för sig…”? Förstår du att många ovaccinerade har haft covid och är mycket mindre smittsamma samt belastar vården mindre än vaccinerade?

Du är inte duktig för att du tagit en spruta. Det enda som stoppar en pandemi är naturlig immunitet.
Det är ju nu när smittläget är lugnt som man kan tillåta den naturliga immuniteten att bre ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in