2021-11-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Ja polen sticker ut, där faller ju lite teorin om effekten av immunitet efter infektion. Men deras vaccinationstäckning är ju inte väldigt låg. Det skiljer 12% mellan Sverige och polen. Det är inte extremt stor skillnad. Men vi ligger betydligt bättre till.

Vad är din teori om det?

12% (mätt på hela befolkningen) är ganska stor skillnad.

Sen får man väl kolla på vilka det är som vaccinerat sig och inte.

Utan tillgänglig data så gissar jag på att det skiljer mer än 12% i de äldre åldersgrupperna - dvs de som växt upp i ett kommunistiskt Polen och liksom flertalet i öststater inte litar på staten.

Hittad denna sida:

https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#target-group-tab

Andel vaccinerade över 65 år:

Sverige - 93%.
Norge - 97,9%
Polen - 74,7%
Citera
2021-11-24, 17:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det har ju fått som de velat iallafall.

De har lyckats att skapa splittring i samhällen världen över. Det är ju nyckeln till att lyckas med alla deras planer.

Svart mot vitt, höger mot vänster, folk utan egen vilja (de som är för vaccin) och de med egen vilja (antivaxxers).

Medan allt bara fortsätter eskalerar sitter de och ler. The Great Reset går enligt planen.

Jag förstår folk som vill ta vaccinet. Jag förstår dom som inte vill göra det.

Det mest skrämmande är att de som faktiskt inte tar vaccinet som jag diskuterar med, har sunda värderingar och anledningar. De flesta vaccinerade man pratar med är rabiata och skuldbeläggande, ungefär som de fått bekräftelse för första gången i livet och nu rullar med den känslan.

Makthavare har genom tiderna, mördat sin befolkning, smidit planer, varit drivna av pengar och makt och levt på tjänster/gentjänster. Det är tyvärr människans natur. De är knappast så att vi utvecklats ifrån detta - snarare har viljan att lyckas blivit starkare.

Idag sörjer jag. Jag sörjer för er med en egen vilja. Ni som inte tycker det här känns rationellt eller bekvämt. Ni har helt rätt.

Jag sörjer också för vissa användare här, som hetsar på barnvaccineringar, vaccinpass och statlig kontroll och övervakning. Jag trodde inte kommunismen skulle kunna få fäste med historien som lärdom men jag hade fel.

Du själv är ganska hetsig och skuldbeläggande. Du säger att dom personer som har tagit vaccin saknar egen vilja, till skillnad från dom personer som har valt bort vaccinet.

Du anklagar andra för att skapa splittring. Men du själv är med och eldar på motsättningarna. Du själv är problemet som du klagar på.
Citera
2021-11-24, 17:41
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fy fan vad du svamlar, hela tråden dräller av antivaccindårar som tjatar om hur farligt vaccinet är. Det är full panik på er.

Historien upprepar sig, radion var livsfarlig, tv:n var livsfarlig, mobilen var livsfarlig, elektriciteten var livsfarlig osv osv. Varenda uppfinning har historiskt varit "livsfarlig" enligt ett fåtal fanatiker.

Du kan ge fan i o ta vaccin och dom som vill ta det gör det.
Du kan käka maskmedel om du vill o så skiter vi andra i det.
Svårare än så behöver det inte vara och så kan vi se om ett par år om du och dina kompisar hade rätt.

Det du påstår innebär faktiskt att 7-8 miljoner svenskar inom en snar framtid inte kommer ha ett fungerande immunförsvar kvar och utan immunförsvar så dör vi garanterat.

Har du rätt så blir det mycket ledigt på bostadsmarknaden och du kan götta dig tillsammans med invandrarna.
Glöm inte att köpa aktier i likkistebranchen.

Har vi rätt så får du skämmas när du läser detta om ett par år.

När tänker du att massdöden startar?
Andra sprutan i augusti hur lång tid har jag kvar?

Kränkt pojke. Du exemplifierar varenda får som existerar i det här landet.

Det är en av världens främsta vaccin forskare som kommit med detta och dessutom formulerat den här varningen i ett brev till WHO i mars som blev helt ignorerat.
.

Men jag antar att du har större expertis än Geert vanden Bossche? Varför bemöter du inte sakligt istället för att bete dig som en snorunge?

Ja man dör garanterat över tid utan immunförsvar. Finns säkerligen behandlingar och booster, man kommer väl försöka utveckla något som ska kontra detta är min personliga gissning.

Men över tid kommer en mängd människor dö och det kommer till stor del vara vaccinet som orsakat det. Men du kommer ju inte stå för det. Har du stått för något i hela ditt liv?

Jag hoppas ju han har fel. Men ett öppet sinne är bra att ha även om det är krävande - det är ju lättare att vara en fulländad idiot som du visar alldeles ypperligt.
Citera
2021-11-24, 17:56
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Kränkt pojke. Du exemplifierar varenda får som existerar i det här landet.

Det är en av världens främsta vaccin forskare som kommit med detta och dessutom formulerat den här varningen i ett brev till WHO i mars som blev helt ignorerat.
.

Men jag antar att du har större expertis än Geert vanden Bossche? Varför bemöter du inte sakligt istället för att bete dig som en snorunge?

Ja man dör garanterat över tid utan immunförsvar. Finns säkerligen behandlingar och booster, man kommer väl försöka utveckla något som ska kontra detta är min personliga gissning.

Men över tid kommer en mängd människor dö och det kommer till stor del vara vaccinet som orsakat det. Men du kommer ju inte stå för det. Har du stått för något i hela ditt liv?

Jag hoppas ju han har fel. Men ett öppet sinne är bra att ha även om det är krävande - det är ju lättare att vara en fulländad idiot som du visar alldeles ypperligt.

Nej lilla du det är du som är kränkt.

Som sagt vi får se om massdöden inträffar eller om du får skämmas.

Time will tell

Problemet med er är att ni har en liten "joker" som ni drar fram så fort någon motsätter sig era teorier.
Big pharma/köpta/lobbyister/korrupta/fake news.....så fort någon visar motsattsen då drar ni jokerkortet och börjar om.
Svårr att argumentera då.

Varken vaccinet eller viruset är jordens undergång.
Dramaqueens....
Citera
2021-11-24, 18:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast om vaccinet gör något riskerar det även göra något negativt. Vaccinen mot Sars-cov1 var inte särskilt lyckade eftersom de kunde ge upphov till cytokinstormar. Jag tycker ett visst försiktighetstänkande är på sin plats, särskilt nu när det vurmas så ensidigt för vaccin till varje pris. Det är ingen balanserad offentlig diskussion kring det utan nu ska alla ta det, flera gånger om, under tvång, eller hot, och längre och längre ner i åldrarna, och i UK redan 28 dagar efter insjuknande i covid eller positivt test.

Det har liksom gått tulipomani i vaccinet, och då är det på sin plats att ta det lite lugnt och avvakta, IMHO.
Ja, men med tanke på att mer än halva jordens befolkning nu har vaccinerat sig så borde man, i alla fall, upptäckt alla tänkbara och otänkbara biverkningar, i alla fall vad som kan hända inom nästan ett år.

Men 100 procentigt säker kan man inte vara på någonting. Livet handlar ju ändå om sannolikheter. Jag hade Covid-19 våren 2020. Ändå så har jag tagit mina två vaccindoser, och kommer att ta den tredje när jag får chansen.

Jag tror att det stärker mitt immunförsvar ytterligare och jag tror att hybridimmunitet är bra för samhället och det enda som kan knäcka Delta-varianten av SARS-COV2, jämsides med jämn geografisk och etnisk jämn vaccintäckning.
Citera
2021-11-24, 18:06
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du själv är ganska hetsig och skuldbeläggande. Du säger att dom personer som har tagit vaccin saknar egen vilja, till skillnad från dom personer som har valt bort vaccinet.

Du anklagar andra för att skapa splittring. Men du själv är med och eldar på motsättningarna. Du själv är problemet som du klagar på.

Det håller jag med om till 100%. Jag är garanterat en del av problemet i det hela.

Har fallit för polariseringen.
Citera
2021-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
12% (mätt på hela befolkningen) är ganska stor skillnad.

Sen får man väl kolla på vilka det är som vaccinerat sig och inte.

Utan tillgänglig data så gissar jag på att det skiljer mer än 12% i de äldre åldersgrupperna - dvs de som växt upp i ett kommunistiskt Polen och liksom flertalet i öststater inte litar på staten.

Hittad denna sida:

https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#target-group-tab

Andel vaccinerade över 65 år:

Sverige - 93%.
Norge - 97,9%
Polen - 74,7%

Majoriteten som dör i covid är äldre. Tycker ändå det blir fel att påstå att det har med en lägre vaccinationstäckning att göra då det redan är klarlagt att äldre och sköra svarar dåligt på vaccinet. Så då hade det troligen kvittat om dom vart vaccinerade eller ej.

I Sverige säger man att det är naturligt att äldre vaccinerade dör av Corona. (Men man verkar föredra att säga med) Detsamma måste ju gälla ovaccinerade. Blir ju knepigt om det är ett mått på vaccinets effektivitet?

”The highest number of deaths due to COVID-19 in Poland occurs in the elderly over 80 years (22.62 percent). Mortality in the 70-80 age group is 15.1 percent, while people aged 60-70 represent 7.7 percent of deaths in 2021”

https://www.statista.com/statistics/1110890/poland-coronavirus-covid-19-fatalities-by-age/
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-24 kl. 18:18.
Citera
2021-11-24, 18:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Du behöver inte googla okritiskt för att hitta det.

Jo, om man tror på allt som sägs och visas i youtube videors och inslag av, ej kvalificerade personer och ibland av kvalificerade tokstollar, bara för att det bekräftar ens förutfattade meningar om, t.ex bildning, så agerar man okritiskt.

I SwebbTV medverkar t.ex en "doktor" Men han är inte medicinare utan telogiedoktor. Och, ja,han uttalar sig vitt och brett om t.ex SARS-COV2 och försöker få det hela att verka "seriöst". Skulle han, däremot, uttala sig om t.ex bibeln, så skulle jag lyssna, om jag vore intresserad av sådant.
Citera
2021-11-24, 18:17
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nej lilla du det är du som är kränkt.

Som sagt vi får se om massdöden inträffar eller om du får skämmas.

Time will tell

Problemet med er är att ni har en liten "joker" som ni drar fram så fort någon motsätter sig era teorier.
Big pharma/köpta/lobbyister/korrupta/fake news.....så fort någon visar motsattsen då drar ni jokerkortet och börjar om.
Svårr att argumentera då.

Varken vaccinet eller viruset är jordens undergång.
Dramaqueens....

Jag hoppas givetvis att Geert har fel. Han är dessutom mer legitim än de flesta inom vaccinbranschen.

Du kanske borde skaffa fakta innan du uttalar dig?
Citera
2021-11-24, 18:18
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, om man tror på allt som sägs och visas i youtube videors och inslag av, ej kvalificerade personer och ibland av kvalificerade tokstollar, bara för att det bekräftar ens förutfattade meningar om, t.ex bildning, så agerar man okritiskt.

I SwebbTV medverkar t.ex en "doktor" Men han är inte medicinare utan telogiedoktor. Och, ja,han uttalar sig vitt och brett om t.ex SARS-COV2 och försöker få det hela att verka "seriöst". Skulle han, däremot, uttala sig om t.ex bibeln, så skulle jag lyssna, om jag vore intresserad av sådant.

Vad tycker du om Geert Vanden Bossche?
Citera
2021-11-24, 18:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
men väldigt många har ju inte haft något val, de har ju redan haft viruset och vet hur det var, varför ska de utsätta sig för mer risker?

Det har du helt rätt i. Många har ofrivilligt utsatts för Anders Tegnells makabra experiment.

Ifall jag hade genomgått infektion, så skulle jag också vara tveksam att ta vaccinet, eftersom jag då redan har tagit den risk som det innebär att genomgå infektion.
Citera
2021-11-24, 18:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotSoNormalUser
Jasså?
https://youtu.be/50kghlaHYvM

Lol, en sk. "Journalist" som gör ett "undersöka de" inslag. Nej, jag är inte imponerad över det "scoopet". Du och jag har nog olika syn på vad "bevis är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in