2021-11-15, 22:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför vill du gissa att det liknar minnet gällande andra coronavirus än Sars 1? Speciellt nu då minnet studerats i 19 månader och fortfarande kvarstår?

Du hänvisar till en studie av SARS som påstår något men det är inte så vetenskap fungerar. Vi vet inte hur länge immuniteten av SARS håller, det är en helt akademisk diskussion för vi har inte SARS i cirkulation som vi kan studera.

Det finns mängder med papper ute nu om covidimmuniteten:

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00219-6/fulltext

Citat:
This protection is less than half the duration revealed for the endemic coronaviruses circulating among humans (5–95% quantiles 15 months to 10 years for HCoV-OC43, 31 months to 12 years for HCoV-NL63, and 16 months to 12 years for HCoV-229E). For SARS-CoV, the 5–95% quantiles were 4 months to 6 years, whereas the 95% quantiles for MERS-CoV were inconsistent by dataset.

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/latest-evidence/immune-responses

Citat:
In general, studies reported a waning of antibody responses in the late convalescent period (3-6 months post-infection).

https://www.healthline.com/health-news/how-long-does-immunity-last-after-covid-19-what-we-know#Hownatural-immunity-works-after-COVID-19-dev elops

Citat:
Du talar alltså om ett scenario där den immune inte ska ha råkat på sars 2 på 19 månader, och dessutom ska minnet ha försvunnit på den tiden. Det är i sig vad jag kallar effektiv flockimmunitet.

Nej, sluta felcitera mig. Jag menar att efter 16 månader har majoriteten av alla som varit sjuka så låga nivåer av antikroppar eller ineffektiva antikroppar att de inte står mot insjuknande och att det kommer röra sig om hundratusentals personer i Sverige innan vintern är slut.
Citera
2021-11-15, 22:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, sluta felcitera mig. Jag menar att efter 16 månader har majoriteten av alla som varit sjuka så låga nivåer av antikroppar eller ineffektiva antikroppar att de inte står mot insjuknande och att det kommer röra sig om hundratusentals personer i Sverige innan vintern är slut.
Så du tror att det bara är cirkulerande antikroppar som betyder nåt för hur väl man klarar sig om man utsätts för smitta?
Citera
2021-11-15, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja.. i dessa tider tar jag mig friheten till en "fittaktig" ton... jag kan även välja att ha ett "kukig" beteende om jag så önskar... och vad ska du göra åt det din tönt?

Men tillbaka till frågan eftersom du börjar svamla om girblartar och Tjeckien för att försvara din alarmism.

se så.. vis oss nu alla på FB hur du rättar till dina nedan felaktiga små lögner:

"254,208,340 har haft covid varav 5,118,364 har avlidit.
Ifall alla 7,906,882,000 världens människor skulle fått covid hade 159,201,307 avlidit."

Jag tror det är data från Worldometers. Om det är någon som ljuger här så är det du mr. pcr test fungerar inte, restriktioner fungerar inte, viruset är en bluff, vaccin angriper nucleus när det är viruset som gör det osv. Din trovärdighet är noll hos oss. Möjligtvis har du en stor skara i ditt led som ser ditt förfall. MittMalmoe lögnhalsen nummer ett! Ja du är jättetrovärdig - jag litar på att du ljuger!
Citera
2021-11-15, 23:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Man kan undra hur många som kommer att få njursvikt närmsta åren....

Varför skulle de få det om de följer NHS rekommendationer, menar du att NHS inte är trovärdiga?
Citera
2021-11-15, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag fick tipset via Kostdoktorn på tiden då jag var intresserad av med LCHF.
Han var rätt så övertygande om att bra doser av D-vitamin var rätt val och speciellt då man under mörka vinterhalvåret får i sig för lite av naturligt D-vitamin. Detta många år före denna pandemi.
Nu är jag ingen nörd av massa mineraler utan får det mesta via bra kosthållning tillsammans med C, D och magnesium mm.

Inuiter äter levern det första de gör. Man kan givetvis förneka nedärvd kunskap om man är en imbecill, det står var och en fritt att göra så. Jag lyssnar hellre på inuiter än en imbecill!
Citera
2021-11-15, 23:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Nää det har jag inte.. har försökt men ej lyckats, ja jag har varit i närheten av folk som har covid .. utan resultat

Du är alltså stupsäker på att din kropp kommer att kunna hantera en infektion, som är, helt ny, för den, någorlunda? Om du, tror, det, hur kan du vara så säker på det?

Och sedan är du, alltså, orolig för vacciner mot SARS-COV2, som, mer än, halva jorden befolkning tagit, utan att någon massdöd inträffat?

Väldigt ologiskt i min ögon!
Citera
2021-11-15, 23:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Man kan undra hur många som kommer att få njursvikt närmsta åren....
Inte särskilt många. Enligt livsmedelsverket är 100 mcg tolerabelt dagligt intag. Det är bra mycket mer än det normalt rekommenderade dagliga intaget på 10-20 mcg. Man kan alltså lugnt ta en extra stark 50 mcg D-vitamintablett och därtill dricka sin D-vitaminberikade mjölk utan att riskera överskrida det tolerabla.
Kan man få i sig för mycket D-vitamin?
Stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till att man får för höga nivåer av kalcium i blodet, kalciuminlagring i njurarna och njursvikt. Man kan inte få i sig farliga mängder D-vitamin enbart via maten, men om man äter kosttillskott som innehåller D-vitamin kan man få för mycket. Enligt den europeiska livsmedelssäkerhetsmyndigheten, Efsa, är övre gräns för intag (Tolerable Upper Intake Level, UL) av D-vitamin 100 mikrogram per dag för vuxna.
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter/d-vitamin#Kan_man_f%C3%A5_i_sig_f%C3%B6r_mycket_D-vitamin
Citera
2021-11-15, 23:45
Medlem
Flugpappas avatar
Felpost
Citera
2021-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det ändrar inte att det jag säger är sant. Vaccinerade smittar mindre. Vi behöver inte göra det mer komplicerat än så. Även om det bara skulle smitta en person mindre av fyra skulle det kunna vara värt att tvinga folk att vaccinera sig. Och nu är det ungefär 3 gånger högre smittorisk bland ovaccinerade. D.v.s varje person som inte vaccinerar sig kommer smitta 3 gånger fler än de som vaccinerar sig.

Vad folk inte fattar är att covid-19 speciellt delta smittar som fan! Spelar ingen roll om du är vaxxad eller inte du kommer bli smittad oavsett. 5-7eller 194gånger mindre smitta om du är vaxxad spelar ingen roll. Smittad blir du oavsett och du kan dö också som vaxxad precis som en ovaxxad.
Citera
2021-11-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Vad folk inte fattar är att covid-19 speciellt delta smittar som fan! Spelar ingen roll om du är vaxxad eller inte du kommer bli smittad oavsett. 5-7eller 194gånger mindre smitta om du är vaxxad spelar ingen roll. Smittad blir du oavsett och du kan dö också som vaxxad precis som en ovaxxad.
Inför restriktionerna igen och att det blir munskyddskrav.
Citera
2021-11-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Inför restriktionerna igen och att det blir munskyddskrav.

Ja enda sättet som verkligen funkar. Svårt för viruset att smitta om folk inte träffar varann.
Citera
2021-11-16, 00:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Ja enda sättet som verkligen funkar. Svårt för viruset att smitta om folk inte träffar varann.
Det funkar inte alls. Titta bara på de länder som försökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in