2020-03-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nej det gör det inte så länge du har en n95/ffp2/ffp3 mask, vilket du självklart måste nämna istället för att skrämma folk från att använda mask öht.

Politiker och media kommer dock försöka uppmana vanliga medborgare att ej köpa masker, då dessa redan är en bristvara i hela världen och behövs till vårdpersonal m.m.

Men nu pratade vi om sådana skydd som en tandläkare har.
Citera
2020-03-02, 15:27
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Smittan sätter tar sig in i masken och där inne blir det fuktigt och varmt och de kan växa just vid din mun och näsa.

Skitsnack. Ett virus är inget levande utan bara en proteinsträng och kan inte växa innan det har fastnat på en värdcell som tas över för att producera kopior, och just covid-19 fastnar på celler som finns i lungorna.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Vad är oddsen på en Iransk chaufför? https://www.gp.se/nyheter/sverige/coronasmittad-chauff%C3%B6r-jobbade-sjuk-1.24781440

Rätt hög antar jag.

Helt jävla bisarrt att våra sketna myndigheter inte ens kunde fatta beslut om att sätta personer som kom från länder med utbredd smitta i hemmakarantän. Undrar hur många det är som rör sig ute i samhället som bär på smitta efter att ha varit i Iran och Italien?

Har Tegnell förresten försvunnit? Blivit ersatt? Sparkad? Han har ju blivit rätt överkörd idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är panik hos personer som börjar bunkra nu. Den enda risken som finns är dumheten. Om tillräckligt många idioter får för sig något så kan de kollapsa alla system, inte minst det ekonomiska.

Den stora faran i detta är mänsklig idioti och det är naturligtvis detta som till slut kommer att utplåna mänskligheten, inte ett virus.

Du verkar totalt panikslagen. Kanske du kan andas i påse en stund? Du verkar väldigt upprörd.

Det kommer mycket information och alla försöker ta del av det och ta till åtgärder. De har inte panik bara för att du har det. Lugna ner dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hur kan jag bli smittad med munskydd? Tänkte inte använda det nu men ha om det blir kris.

Munskydd används för att försöka minska spridningen ja.

Men bara om du redan är sjuk.

Kan alla idioter förstå detta?

Corona smittar även med ett jävla munskydd. Tänk efter, jävla lamm.
Citera
2020-03-02, 15:29
Medlem
SvenBergmans avatar
BREAKING NEWS!!
Ryssland är nu uppe i 3 fall smittade. Jag upprepar: 3!

Putin är kul han. Antar att man menar 3K...
Citera
2020-03-02, 15:29
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Munskydd används för att försöka minska spridningen ja.

Men bara om du redan är sjuk.

Kan alla idioter förstå detta?

Corona smittar även med ett jävla munskydd. Tänk efter, jävla lamm.

Munskydd hjälper också eftersom det blir svårare att peta sig i eller runt munnen som många ofta gör reflexmässigt.
Citera
2020-03-02, 15:30
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej man flyttar över de resurser som finns kvar dit de verkligen behövs, när de verkligen kommer behövas.
Detta för att rädda liv.

Visserligen borde uppköpen gjorts för 2-4 veckor sedan.
Men det viktiga är att det införskaffas.

Jag köper inte den ursäkten eftersom en del av leverantörerna inte har sjukvården som kunder.
Samtidigt har vissa individer dammsugit marknaden och säljer nu för x6 av inköpspriset på Blocket och Tradera.
Citera
2020-03-02, 15:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Inget biter pa corona-lunginflammationen. Den är inte bakteriell utan viral och pa virus biter inte antibiotika!

Även om du återhämtar dig från viruset kan du få en bakteriell lunginflammation,
bihåleinflammation, öroninflammation
Lunginflammation debuterar ofta efter influensasjukdom. Antibiotika som har effekt mot både pneumokocker och stafylokocker rekommenderas hos svårt sjuka patienter med lunginflammation i samband med influensa.
Citera
2020-03-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Om du har på dig munskydd så samlar det ihop mer smitta än om du inte har den på dig.

Ja, det stämmer precis som att du ökar risken för att bli pappa om du använder kondom.
Utan så slirar dom runt själva och dör men med så blir det en stor klump som bygger en bäbis.
Citera
Medlem
Kan någon vänlig själ ge mig en hänvisning till var i tråden jag hittar den ypperliga sammanställningen av de olika smittade i Sverige och hur de smittats vore jag rysligt tacksam!!!
Jag har just hittat desinformation hos en av mina FB-vänner, - som dessutom är legitimerad inom vården... :-O
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Är det verkligen ett nytt fall? Som jag förstod är har han testats positiv i fredags.
Nej Samtrans-chaiffören är nog inget nytt fall. Det som kanske är nytt är att det är en Samtranschaufför som jobbat sjuk minst en dag. Och Samtrans passagerare är inte de friskaste i landet. Alla är inte gamla och svaga men många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in