Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Haha "
Ärligt talat så skiter jag i din åsikt" betyder slut på argument.
Tur att hela världen struntade i din och inte stängde skolor m.m
"
16-19 åringarna har för övrigt inte pluggat på distans under hela perioden"
Nej ok 90% av perioden + idrottsförbud men du kan då förklara hur dom har högre nivåer än högstadiebarnen som pluggade 0% på distans OCH fick träna lagidrott under hela perioden. Kan det vara för att yngre barn smittas lätt men smittar vidare sämre kanske precis som forskningen säger?
"
Du tycker det är dumt att "chansa" med vaccinet och istället utsätta barnet för viruset - oklart varför"
Nej det är inte oklart, jag vaccinerar inte mina barn mot säsongsinfluensan heller av samma anledning.
Risken att drabbas svårt är mikroskopisk för barn och vi behöver veta mer om långtidseffekterna av mRNA-vaccinerna. som sagt vaccinen är troligtvis säkra men glöm inte att normalt tar det uppåt ett decennium för att framställa ett vaccin precis av den anledningen, långtidseffekter.
"
Kan lova dig att andra föräldrar drar rakt motsatt slutsats"
Lovar du? va bra jag har inget emot att andra gör sitt val men denna kommentar ska utvärderas om ett par månader

Nej, att jag skiter i din åsikt rörande om barn ska vaccineras beror på att den inte är värd något. Vare sig för mig eller någon annan.
Vad gäller skolstängningar så var det ju precis vad som skedde när pandemin träffade Europa. Sverige var tämligen ensamma om att inte stänga skolorna, vilket av viss forskare också lyfts fram som en förklaring till den snabba smittspridningen i Sverige och de höga dödstalen.
Varför är det bara intresssant för dig att rörande långtidseffekter av vaccinet, men inte av viruset? Detta trots att så många blir svårt sjuka i bland annat långtidscovid.
Klart är ju att många föräldrar vaccinerar sina barn. FHM rekommenderar ju för övrigt vaccin från 12 års ålder och uppåt. Det är med andra ord inget som behöver utvärderas senare. Vi ser redan nu vaccinationsköer för barn, så uppenbarligen finns det många som ser värdet av att vaccinera sina barn. Dessutom kan det ju vara så att man som ovaccinerad inte tillåts resa någonstans.
Läste förresten att Mattias Karlsson från SD nu ligger svårt sjuk i Covid19. Han trodde precis som många andra vaccinskeptiker att just HAN inte skulle drabbas hårt, han var relativt ung, frisk. Han skyllde visserligen på att han inte hunnit vaccinerat sig, samt att han ville försäkra sig om att alla andra behövande skulle få vaccin först. Kanske inte så trovärdig förklaring. Jag tror mer på att han trodde att denna sjukdom inte skulle drabba honom hårt, kanske parat med viss vaccin skepsis. Nu råder han alla att vaccinera sig.