2020-03-01, 17:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag undrar väl lite över varför det är så himla svårt att ha webbaserade lektioner?
Om barnen inte har egen dator kan väl skolan fixa. Det är ju trots allt 2020???

Exakt, den tekniken finns ju redan. Det är som vanligt andra hänsyn som är viktigare... Barn ska vara i skolan, mammorna på kolschosen, alla ska insupa den rätta värdegrunden mellan klockan 8 och klockan 15, måndag - fredag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hörde på EKOT:s livesändning och den ger ingen information alls utan de rabblar lite siffror och skall försöka hålla oss svenska lugna.

Har du möjligtvis en länk till sändningen? Jag sökte men hittade ingen som fungerade.
Citera
Medlem
Passa på att ställa frågor ikväll så vi får lite mer kött på benen vad som gäller

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb1pPL/stall-din-fraga-om-corona-till-lakaren
Citera
2020-03-01, 17:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här var det en lärarinna som smittade barnen o inte tvärtom. Enligt Corona-Bob är det ofarligt för barnen att bli sjuka samt att de inte för smittan vidare.

Jag tror nog inte att man skall tro på Corona-Bob. Smittan kan ju ske med kläder eller annat om man har varit i ett rum mer än 10 minuter med COVID-19.
Citera
2020-03-01, 17:13
Medlem
Citat:
Kineserna har ju tidigare sagt när det gäller sanering av exempelvis kinesiska sedlar från COVID-19, att de skall hållas i 12-14 dagar i karantän. Detta innebär ju att barn som är på dagis eller skolor kan med sina kläder kan föra hem viruset till sina hem utan att själva vara sjuka.

Har du någon källa på det? Ångesten kryper hos mig snart. Hur kan FHM ens låta våra barn gå till skolan om det du skriver verkligen stämmer? Japan har beslutat också att stänga alla skolor i landet. Alltså Sverige...

Undrar om jag ska sjukanmäla dem imorgon... eller låta dem gå till skolan?
Citera
2020-03-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Varför ska barnen inte få gå i skolan menar ni. Sportlov har redan firats i olika delar i landet. Vissa har redan varit i skolan i 2 veckor sedan skidresan till Italien. Ingen spridning har skett i göteborgs- skolorna vad jag har hört. Skåne har varit i skolan i en vecka redan. Ingen smitta härnere heller än.

Är stockholmare mer neurotiska än övriga landet eller är stockholmsbarn större smittspridare? Nej det är bara trams att skolorna ska stänga. Ingen tjänar något på det.

Antalet fall var lägre då. V7 när Gbg hade sportlov hade första fallet i Italien inte ens konstaterats. V8 när Skåne hade sportlov var det väl precis på slutet av veckan det började ta fart. Nu har Italien minst 900 smittade, skulle gissa att vi får färskare, betydligt högre siffror imorgon dessutom. Och så är det ju så att stockholmarna är flest, fler som åker, fler som kommer hem smittade, statistiskt sett.
Citera
Medlem
3zas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Tänker du sätta dig själv i hemkarantän?

Ja. 2 veckor. Har pratat med min chef som tycker det är ett bra beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vad beträffar "HerrGickhan" vekar det som om han/hon är rädd. På riktigt. Skräckslagen typ. Det rår inte personen för och kan heller inte lastas för. Tidigare var jag inne på agendaspåret men det verkar mer handla om rädsla.

.

De användare som driver absurda och regimvänliga narrativ arbetar sannolikt för någon svensk myndighet som håller på med "psykologiskt försvar". Deras uppgift är alltså att sprida desinformation och tvivel på det sunda förnuftet. De vill invagga folket i falsk trygghet och passivitet, eftersom det gynnar regimen och makteliten.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Du har missförstått. Man har inte sagt att barn inte kan viruset.

JAG vet att de kan få viruset. Jag har sett liksäckar med barn på filmer från Kina. Hemskt var det.
Jag har inte läst artikeln i Expressen själv, då jag undviker Expressen och Aftonbladet. Jag antog bara att postaren hade läst den.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Passa på att ställa frågor ikväll så vi får lite mer kött på benen vad som gäller

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb1pPL/stall-din-fraga-om-corona-till-lakaren

Bra att dom tar dit Olsén! Han verkar veta vad han talar om!
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är anledningen att Italien drabbades mycket hårdare än motsvarande länder i EU? Den där färjan?
Citera
2020-03-01, 17:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Hörde på EKOT:s livesändning och den ger ingen information alls utan de rabblar lite siffror och skall försöka hålla oss svenska lugna.
Någon flane tycker att det är för få smittade i Japan för att man ska kunna fatta beslutet att hålla alla skolor stängda. Att den intelligensbefriade reportern inte kan fatta att man gör detta i förebyggade syfte verkar inte ha trängt innanför pannbenet.
Intelligensnivån i svensk media alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in