Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Jag tycker det jag tycker. Är här för att det är roligt och för att andra sociala plattformar inte är anonyma. Mest roligt är att man får veta saker som media mörkar.
Inga inflytelseagenter är här och skriver. Du är alldeles för nojig! Det kan hända att de läser det håller jag för troligt när det gäller MSB. De är ändå nojigare än vad du är men på ett annan sätt. De tror jämt att samhället är i fara. Deras anställning är ju beroende av att det finns ett hot att skrämmas med.
Big Pharma ger fan i vad småfisken tycker. Tillverkar de inte vaccin kan de tillverka något annat, som salvor och krämer huvudvärkspiller som folk lägger hundratals kronor i månaden på.
1. du har fel gällande FOI/MSB... jag förstår att du inte vill att din "naiva" bild rasas (nej jag tror inte att just du är en påverkansagent... men de finns sådana här inne.. ganska taffliga om du frågar mig)
En rapport som FOI släppte lägligt i November 2020.
Källa FOI:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKE wjLydbpsdDuAhWIjosKHUtTBikQFjAAegQIAhAC&url=https% 3A%2F%2Fwww.foi.se%2Frest-api%2Freport%2FFOI%2520Memo%25207349&usg=AOvVaw3NO c2ySc0lVO3WOm91MuF-
"
Studier har även visat att grupper på sociala medier med
vaccinationsmotståndare har växt kraftigt under de senaste
månaderna vilket gör att felaktig och missvisande information,
medvetet eller omedvetet,
riskerar att allvarligt påverka
framtida vaccinationskampanjer. Josep Borrell, Europeiska
unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik,
sammanfattade nyligen utvecklingen med att ”desinformation
kan döda”.
Kriser skapar kognitiva sårbarheter, det vill säga svårigheter
att förstå till exempel sammanhang eller orsak och
verkan, som utnyttjas av antagonister för framgångsrik
påverkan.
Ett framtida psykologiskt försvar kommer att
behöva arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att identifiera,
förstå, förebygga och hantera kognitiva risker och
sårbarheter. Coronapandemin har tydliggjort att konspirationsteorier
och grupperingar som frodas och växer
sig starka skapar sårbarheter som antagonister kan missbruka.
Resultatet kan bli minskad vaccineringsgrad, våld
och vandalisering av 5G-master eller betydligt mer omfattande
samhällsstörningar. Våra kognitiva sårbarheter måste
hanteras och skyddas innan de exploateras av
antagonister.
2. Du har fel... piller och salvor köper vissa då det behövs... Tvingande vaccin för HELA befolkningen är något helt annat. Du borde ta en grundkurs i företagsekonomi.. mer behövs inte.
3. FOIs definition av kritiska svenska medborgare = Antagonister.. den är riktigt snygg