2021-05-22, 16:02
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du kan ju inte räkna så. Det är kanske max 100 tusen i den riskgruppen som haft covid (antagligen lägre ändå), men det innebär ändå att sjukdomen ger 12% dödlighet bland äldre.

Ok.. så låt oss utgå från dina felaktiga siffror (vet inte om du menar IFR eller CFR)...

du säger att max 100.000 har haft Covid19... och viruset har "härjat" i samhället i snart 1,5 år... där vi tvingats stanna hemma, bära mask, tvångsvaccienras, vaccinationspass mm mm...?

Var tog då den där hysteriska SUPERSPRIDNINGEN som motiverade ovan restriktioner vägen?

100 K på 2 år med en befolkning på >10 M.. du vet väl att det motsvarar 1% av befolkningen?

Om ni ska nu hålla med med era desinformationskampanjer se till att steppa upp den intellektuella nivån.. man kan tro ni är praktikanter.
Citera
2021-05-22, 16:03
Medlem
Citat:
Förkylningar dödar inte 15 tusen pers i Sverige på ett år.

Dödligheten har gått upp 0,8 promille från 5-årssnittet, till 0,98%. Endast byxkissare tycker att det är något att oroa sig för. 1993 var dödligheten 1,11%, då var det influensa. Förkylningsvirus dödade många när européerna kom till Amerika. Nya virus kan vara lite vassa, men vaccin är onödigt för den friska befolkningen, vi blir immuna naturligt.

Citat:
Inte heller ställer det hela världens flygplansflotta på marken, eller försätter 100 tusen pers i Sverige med permanenta lungskador på 1 år.

Det har inte covid gjort heller. Det är politiker som har ställt flygplanen på marken. Det är inte 100000 svenskar som har permanenta lungskador av covid. Och även om det vore så, tror du att andra virus inte påverkar kroppen alls eller? Tror du covid är magiskt?

Sa inte du att du var högutbildad? I genuskunskap då eller?
Citera
2021-05-22, 16:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ok.. så låt oss utgå från dina felaktiga siffror (vet inte om du menar IFR eller CFR)...

du säger att max 100.000 har haft Covid19... och viruset har "härjat" i samhället i snart 1,5 år... där vi tvingats stanna hemma, bära mask, tvångsvaccienras, vaccinationspass mm mm...?

Var tog då den där hysteriska SUPERSPRIDNINGEN som motiverade ovan restriktioner vägen?

100 K på 2 år med en befolkning på >10 M.. du vet väl att det motsvarar 1% av befolkningen?

Om ni ska nu hålla med med era desinformationskampanjer se till att steppa upp den intellektuella nivån.. man kan tro ni är praktikanter.

Du läser ju inte vad jag skriver. Jag skrev att smittspridningen bland den GRUPPEN, dvs äldre 70+ varit max 100 tusen personer. Inte att smittspridningen totalt i hela samhället varit 100 tusen personer. Vidare har inte smittan härjat i 1,5 år, utan snarare 14-15 månader. Totalt i samhället har uppskattningsvis 1-2 miljoner varit infekterade och hade mortaliteten varit lika hög bland de som bland 70+ hade vi antagligen haft långt över 100 tusen döda vid det här laget.
Citera
2021-05-22, 16:07
Medlem
Citat:
men jag vet tillräckligt många som blivit svårt sjuka för att jag ska bli rädd för sjukdomen.

Det var detta jag ville åt. Du är rädd och därför tycker du att alla måste vaccineras. Tyvärr, rädsla gör att beslutsfattande blir irrationellt och du har diskvalificerat dig från den diskussionen. Du har inte format din uppfattning baserat på fakta, utan istället på anekdoter och rädsla.
Citera
2021-05-22, 16:09
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag tycker det jag tycker. Är här för att det är roligt och för att andra sociala plattformar inte är anonyma. Mest roligt är att man får veta saker som media mörkar.

Inga inflytelseagenter är här och skriver. Du är alldeles för nojig! Det kan hända att de läser det håller jag för troligt när det gäller MSB. De är ändå nojigare än vad du är men på ett annan sätt. De tror jämt att samhället är i fara. Deras anställning är ju beroende av att det finns ett hot att skrämmas med.

Big Pharma ger fan i vad småfisken tycker. Tillverkar de inte vaccin kan de tillverka något annat, som salvor och krämer huvudvärkspiller som folk lägger hundratals kronor i månaden på.

1. du har fel gällande FOI/MSB... jag förstår att du inte vill att din "naiva" bild rasas (nej jag tror inte att just du är en påverkansagent... men de finns sådana här inne.. ganska taffliga om du frågar mig)

En rapport som FOI släppte lägligt i November 2020.

Källa FOI: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKE wjLydbpsdDuAhWIjosKHUtTBikQFjAAegQIAhAC&url=https% 3A%2F%2Fwww.foi.se%2Frest-api%2Freport%2FFOI%2520Memo%25207349&usg=AOvVaw3NO c2ySc0lVO3WOm91MuF-

"Studier har även visat att grupper på sociala medier med
vaccinationsmotståndare har växt kraftigt under de senaste
månaderna
vilket gör att felaktig och missvisande information,
medvetet eller omedvetet, riskerar att allvarligt påverka
framtida vaccinationskampanjer.
Josep Borrell, Europeiska
unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik,

sammanfattade nyligen utvecklingen med att ”desinformation
kan döda”.

Kriser skapar kognitiva sårbarheter, det vill säga svårigheter
att förstå till exempel sammanhang eller orsak och
verkan, som utnyttjas av antagonister för framgångsrik
påverkan. Ett framtida psykologiskt försvar kommer att
behöva arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att identifiera,
förstå, förebygga och hantera
kognitiva risker och
sårbarheter.
Coronapandemin har tydliggjort att konspirationsteorier
och grupperingar som frodas och växer
sig starka skapar sårbarheter som antagonister kan missbruka.
Resultatet kan bli minskad vaccineringsgrad, våld
och vandalisering av 5G-master eller betydligt mer omfattande
samhällsstörningar. Våra kognitiva sårbarheter måste
hanteras och skyddas innan de exploateras av antagonister.

2. Du har fel... piller och salvor köper vissa då det behövs... Tvingande vaccin för HELA befolkningen är något helt annat. Du borde ta en grundkurs i företagsekonomi.. mer behövs inte.

3. FOIs definition av kritiska svenska medborgare = Antagonister.. den är riktigt snygg
Citera
2021-05-22, 16:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ok. Men då är det ju helt onödigt för dig att vaccinera dig. Men om det gör dig glad så är det ju alltid något.

Du verkar väldigt rädd? Varför är du rädd för ett virus som inte är farligt för dig? Skulle du vaccinera dig mot förkylning också om vaccin fanns?

Låg nivå på ditt inlägg. Covid-19 är mycket värre än en förkylning. Och ja i dag skulle jag överväga att vaccinera mig mot förkylning om jag blev snittad oftare. Beror på hur man lever hur ofta man åker kommunalt buss, tåg tunnelbanor. Varannan månad en ny förkylning nej det är inte kul.
Citera
2021-05-22, 16:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Dödligheten har gått upp 0,8 promille från 5-årssnittet, till 0,98%. Endast byxkissare tycker att det är något att oroa sig för. 1993 var dödligheten 1,11%, då var det influensa. Förkylningsvirus dödade många när européerna kom till Amerika. Nya virus kan vara lite vassa, men vaccin är onödigt för den friska befolkningen, vi blir immuna naturligt.

Det har inte covid gjort heller. Det är politiker som har ställt flygplanen på marken. Det är inte 100000 svenskar som har permanenta lungskador av covid. Och även om det vore så, tror du att andra virus inte påverkar kroppen alls eller? Tror du covid är magiskt?

Sa inte du att du var högutbildad? I genuskunskap då eller?

Suck, börjar bli lite trött då jag förklarat det här etthundrafemtioeleva gånger känns det som. Överdödligheten som enligt SCB uppgick till 8% år 2020 är INTE ett mått på dödligheten i Covid19, eftersom vi levt med frivilliga rekommendationer inkluderande hemarbete m.m. Hade vi levt på som vanligt hade vi antagligen haft 50% överdödlighet om inte mer. Aldrig har så få personer dött i andra smittsamma sjukdomar vid sidan av Covid19, då spridningen av dessa också går ned när färre dör av Covid19.

Det är ungefär som att säga att eftersom det bara dog 200-300 personer i fjol i trafiken är det helt onödigt med hastighetsgränser, promillegränser och säkerhetsbälten. Förstår du inte att det är just sådana åtgärder som gör att dödligheten trycks tillbaka????? Din intellektuella nivå känns ju skrämmande låg milt uttryckt!
Citera
2021-05-22, 16:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du läser ju inte vad jag skriver. Jag skrev att smittspridningen bland den GRUPPEN, dvs äldre 70+ varit max 100 tusen personer. Inte att smittspridningen totalt i hela samhället varit 100 tusen personer. Vidare har inte smittan härjat i 1,5 år, utan snarare 14-15 månader. Totalt i samhället har uppskattningsvis 1-2 miljoner varit infekterade och hade mortaliteten varit lika hög bland de som bland 70+ hade vi antagligen haft långt över 100 tusen döda vid det här laget.

Ordbajseri som vanligt i dina inlägg...

1. Källa gällande smittspridningen i den åldersgruppen.. annars skitsnack.

2. Damage control? 14-15 månader? Första BEKRÄFTADE fallet i Sverige: https://www.krisinformation.se/nyheter/2020/januari/forsta-bekraftade-fallet-av-coronavirus-i-sverige
Rättelse: dvs 16 månader. Som jag sa närmare 1,5 år än dina 14 månader

2. Du kan ta dig en titt graferna längs till höger i denna länk.. framför allt "antal bekräftade smittade" samt "antal dödsfall".. per åldersgrupp... sedan kan du själv applicera ditt ordbajseri från inlägget ovan och se huruvida din teori stämmer
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

(Spoiler: NEJ det gör den inte)
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-05-22 kl. 16:24.
Citera
2021-05-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du får tro vad du vill om prissättningen, men man kan ju konstatera att Pfizer BioNTechs och Modernas vaccin kostar sådär fem till åtta gånger mera per dos.

Den allvarliga biverkning vi talar om drabbar mellan 1 på 50 000 och en på 100 000 vaccinerade lite beroende på ålder. om det betyder att man dumpar ett farligt vaccin till fattiga länder får stå för dig.

Jag brukar inte vara konspiratorisk, men i det här fallet tycker jag inte att det är uteslutet att de som förlorar på att Astra Zeneca levererar ett billigt effektivt vaccin kanske har ett finger med i spelet.

Vi vet inte ännu hur många som drabbas av biverkningar.
Det får vi se när detta expriment är slut början 2023.
Citera
2021-05-22, 16:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det var detta jag ville åt. Du är rädd och därför tycker du att alla måste vaccineras. Tyvärr, rädsla gör att beslutsfattande blir irrationellt och du har diskvalificerat dig från den diskussionen. Du har inte format din uppfattning baserat på fakta, utan istället på anekdoter och rädsla.

Nej, det är fakta att det är en farlig sjukdom. Du tror inte på att det dött massor av folk i denna sjukdom? Du tror att allt är fake news?
Citera
2021-05-22, 16:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Suck, börjar bli lite trött då jag förklarat det här etthundrafemtioeleva gånger känns det som. Överdödligheten som enligt SCB uppgick till 8% år 2020 är INTE ett mått på dödligheten i Covid19, eftersom vi levt med frivilliga rekommendationer inkluderande hemarbete m.m. Hade vi levt på som vanligt hade vi antagligen haft 50% överdödlighet om inte mer. Aldrig har så få personer dött i andra smittsamma sjukdomar vid sidan av Covid19, då spridningen av dessa också går ned när färre dör av Covid19.

Det är ungefär som att säga att eftersom det bara dog 200-300 personer i fjol i trafiken är det helt onödigt med hastighetsgränser, promillegränser och säkerhetsbälten. Förstår du inte att det är just sådana åtgärder som gör att dödligheten trycks tillbaka????? Din intellektuella nivå känns ju skrämmande låg milt uttryckt!

Nej.. DIN AGENDA är tydlig.... det hade INTE dött fler än vad det registrerades... TVÄRTOM

SANNINGEN är att den officiella siffran bör starkt IFRÅGASÄTTAS då alla som avlider registreras som avlidna MED C19.. om de visat positivt vid test hela 30 dagar innan... oaktat om det varit hjärtinfarkt eller något annat.
Citera
2021-05-22, 16:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Nej, det är fakta att det är en farlig sjukdom. Du tror inte på att det dött massor av folk i denna sjukdom? Du tror att allt är fake news?

Den enda som sprider Fake News är du och dinga gelikar.

C19 är lång ifrån den sjukdom som skördar flest offer årligen i Sverige.
Förra året stod den för ca 12% av alla avlidna.. resterande 88% dog av andra orsaker som det överhuvudtaget inte yppas om.

0.01% av alla under 70 har avlidit med C19... således är det Fake News att påstå att C19 är en MYCKET DÖDLIG Sjukdom.. 99.9% har inte dött är bevis nog.

Påverkansagenter bör dras fram ur sina mörka skuggor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in