2021-05-22, 14:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
De som nu vill ge sig på barnen med dessa Keminjektionen kan fara åt helvete.

Att de springer en annan makts ärenden är helt uppenbart. Vad fan är det som händer?

Ni kan ju försöka närma er barnen med nålen.. så ska vi se hur föräldrarna reagerar.

Honmonstret alien har vaknat. Flashbacks betydelse som påverkan på samhällets beslut är inte ens mikroskoiskt!
Citera
2021-05-22, 14:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Med tvång eller frivilligt?

Frivillighet i första hand, men om folk inte gör det frivilligt kan det behövas lite tvång. Är det något du motsätter dig?
Citera
2021-05-22, 14:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Honmonstret alien har vaknat. Flashbacks betydelse som påverkan på samhällets beslut är inte ens mikroskoiskt!

...eller hur...

är det därför det hänger påverkansagenter från media, FOI, MSB, BigPharma och andra här inne för att påverka den icke tänkande Biomassan?

Dessutom, jag registrerade mig 2015 och har ca 1.700 inlägg.. du registrerade dig ett år SENARE och har har häpnadsväckande 14.000 inlägg.

.. och hur var det du nu skrev "Flashbacks betydelse som påverkan på samhällets beslut är inte ens mikroskopiskt!"... vad gör alla här inne då?
Citera
2021-05-22, 15:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Klart det drar in pengar till dom.
Det behöver knappast kollas upp.

Nu dumpar man det farliga vaccinet till 3evärlden.
Okänsligt tycker jag dom kommer få lika mycket biverkningar som vi.
Du får tro vad du vill om prissättningen, men man kan ju konstatera att Pfizer BioNTechs och Modernas vaccin kostar sådär fem till åtta gånger mera per dos.

Den allvarliga biverkning vi talar om drabbar mellan 1 på 50 000 och en på 100 000 vaccinerade lite beroende på ålder. om det betyder att man dumpar ett farligt vaccin till fattiga länder får stå för dig.

Jag brukar inte vara konspiratorisk, men i det här fallet tycker jag inte att det är uteslutet att de som förlorar på att Astra Zeneca levererar ett billigt effektivt vaccin kanske har ett finger med i spelet.
Citera
2021-05-22, 15:11
Medlem
LeeVans avatar
Dom använda vaccinen har varit mycket effektiva.

Genombrottsinfektioner / antal dagar efter första dosen.

Källa: FoHM
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/8e6f184739de450a84a9ef1238464ee6/fallsedandosett-v20.png
Citera
2021-05-22, 15:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det finns ju så många konspirationsteorier som sprids. Inte minst här på Flashback.
Många vaccinmotståndare som på allvar tror att vitaminer hjälper dem mot Covid19

Förnekar du effekten av D-vitamin?
Tillhör du vaccinmaffian eller är du en desinformatör?
Citera
2021-05-22, 15:12
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/8e6f184739de450a84a9ef1238464ee6/fallsedandosett-v20.png

Kan du dra upp samma statistik från förra året.. dvs innan vi hade vaccin?
Citera
2021-05-22, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Förnekar du effekten av D-vitamin?
Tillhör du vaccinmaffian eller är du en desinformatör?

Vilken effekt då? Att skapa immunitet mot Covid19 som antivaccers påstår så är svaret ja. Vitamin D skyddar inte mot Covid19.
Citera
2021-05-22, 15:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Belyser främst betydelsen av att alla får sin andra dos så snart som möjligt. Gärna efter 3 veckor
Citera
2021-05-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har redan tagit första sprutan och söker nu desperat efter den andra. Vågar du inte vaccinera dig?

Bra för dig att du fått din spruta. Har man dåligt immunförsvar så kan ju covid vara lite farligt. Jag tycker alla i riskgrupp ska få vaccin.
Citera
2021-05-22, 15:23
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
D vitamin och andra vitaminer stärker immunförsvaret mot sjukdomar, det är vida dokumenterat.

Covid är en sjukdom.

D-vitamin hjälper inte mot alla sjukdomar för den sakens skull.

Nyfiken fråga. Hur är man funtad om man blir presenterad en gigantisk studie som visar att D-vitamin inte hjälper mot Covid, och sedan tycker att det bästa motargumentet är att Covid är en sjukdom och D-vitamin hjälper mot sjukdom?

Ditt motargument är så löjligt generaliserande att det helt saknar bäring.
Citera
2021-05-22, 15:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Bra för dig att du fått din spruta. Har man dåligt immunförsvar så kan ju covid vara lite farligt. Jag tycker alla i riskgrupp ska få vaccin.

Jag har nog ungefär samma immunförsvar som alla andra.
Mer än hälften av de som ligger på IVA är under 50 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in