Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Vi pratar SARS-CoV-2 i den här tråden.
Om du vill diskutera bistånd så finns det säkert en tråd för det, alternativt kan du väl starta en sådan.
Om du vill diskutera Brexit så finns det säkert en tråd för det, alternativt kan du väl starta en sådan.
Om du vill diskutera min inläggsfrekvens så finns det säkert ingen tråd för det, så då får du väl starta en sådan.
Om du vill diskutera mina arbetstider så finns det säkert ingen tråd för det, så då får du väl starta en sådan.
Med det sagt:
Hur mycket vaccin mot SARS-CoV-2 planerar Sverige att leverera till tredje världen?
Haha, slut på argument kan man kalla det svaret för, det är du som snackar massa skit om andra världskriget och om hur jävla duktiga ditt "nya" hemland med att leverera vaccin och hur dåligt Sverige är. Då får du finna dig i motargument men ni kan väl börja med att leverera vaccin för dom 78 miljarderna först så kan du sen skriva hur duktiga ni är.
Jag presenterar fakta för dig på punkt efter punkt att ni är sämre än Sverige och ändå så tror/tycker du att ni har varit duktiga, det är helt otroligt.
"Vi har tryck tillbaka smittan" NEJ DET HAR NI INTE för då skulle ni inte ligga i topp i världen gällande döda och överdödlighet eller är ni av sämre virke där borta och helt enkelt dör lättare?
Antal positiva provsvar är inte samma sak som antal smittade. om dödligheten ligger runt 0,6% och ni har hittat 125 000 döda hur många smittade borde det bli? över 20 miljoner eller hur? Oavsett så är det jävligt många fler än din statistik.
Tittar man på överdödligheten så har det dött ÄNNU fler av era misslyckade försök att bromsa pandemin.
Sverige har infört massor av åtgärder även om du vill få det till att så inte är fallet och vi har lyckats bättre än UK på varenda punkt. Mindre döda i corona, mindre döda av restriktioner, mindre överdödlighet, bättre folkhälsa pga mildare restriktioner, bättre ekonomi, mindre statsskuld, mindre störningar i utbildningssystemet.
Sluta nu och snacka massa skit om hur bra UK har varit i den här Pandemin även om du kanske känner dig medskyldig pga ditt jobb. Till och med alarmisterna här inne säger emot dig