Okej, jag
kan väl förstå att flygen från Italien och Iran inte kan stoppas eller screenas på flygplatsen.
Men Folkhälsomyndigheten har inte ens gått ut och sagt att alla som kommer från de områdena bör sätta sig själva i karantän!

Skolorna/skolmyndigheten, som inte KAN NÅNTING om viruset, säger att barnen ska tillbaka till dagis och skola direkt efter att ha besökt Iran/Italien, trots en överhängande risk för okontrollerad spridning
om något barn faktiskt vore smittat. Makalöst. De har aldrig hört om att ta det säkra före det osäkra? Vissa arbetsgivare har infört 14 dagars karantän om någon anställd varit i drabbat område, men det måste gälla på alla plan i samhället om det ska ha någon effekt.
Jag hoppas att ni som har varit på semester i områden där viruset har spridits, använder sunt förnuft och försöker isolera er så mycket det går när ni kommer hem. Det är för er egen, er familjs och alla andra människors skull. Folkhälsomyndigheten missköter grovt sitt uppdrag så folk måste börja tänka själva.
Och ut med Anders Tegnell DIREKT!
Myndigheterna gör INGENTING för att hålla samhället säkert. Med relativt små medel kan de se till att förhindra dödsfall bland människor som får sätta livet till helt i onödan.
Regeringen och våra dysfunktionella myndigheter kan dra åt helvete. Fyfan vad trött jag är på det här.