2021-02-17, 08:56
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Intressant artikel, som stödjer teorin om att Coronaviruset inte kommer försvinna...

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
Men detta har väl sagts hela tiden? Att covid-19 likt Svininfluensan etc alltid kommer finnas kvar som en säsongsinfluensa.
Citera
2021-02-17, 08:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Om nu Sverige ändå till mitten av sommaren blir färdigtvaccinerat, kommer regeringen då därefter att släppa på alla restriktioner?
Citera
2021-02-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Hon sa att de vill ha möjlighet att stänga ner om det blir för mycket trängsel i tex liftköer. Nu är det ju hundratals meter kö i alla liftar, men blir väl knappast någon nedstängning då det verkar finnas ett väldigt stort intresse från regeringens sida att ha dessa skidanläggningar igång. Flera sitter med i skistars styrelse, och pengarna ska in.

Fler hundra meters kö är väl inte ett problem så länge avståndet i kön är gott, gissningsvis är ju det ''goda'' avståndet i liftkön en bidragande faktor till att köerna är så pass långa. Jag kan givetvis ha fel.

Jag personligen var i Åre för någon helg sedan, köerna var inte allt för långa men väldigt luftiga. Jag vet inte hur det ser ut på andra anläggningar runtom i Sverige.
Citera
2021-02-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om nu Sverige ändå till mitten av sommaren blir färdigtvaccinerat, kommer regeringen då därefter att släppa på alla restriktioner?
Inte en chans att dom hinner med hela befolkningen till mitten av sommaren.
Citera
2021-02-17, 09:11
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Fler hundra meters kö är väl inte ett problem så länge avståndet i kön är gott, gissningsvis är ju det ''goda'' avståndet i liftkön en bidragande faktor till att köerna är så pass långa. Jag kan givetvis ha fel.

Jag personligen var i Åre för någon helg sedan, köerna var inte allt för långa men väldigt luftiga. Jag vet inte hur det ser ut på andra anläggningar runtom i Sverige.

Samma i Säfsen och Sälen där några dagar spenderades över nyår. Folk åkte i samma lift som sitt eget sällskap, liftvärdar som slussar in m.m. Köerna BLIR ju 100 m långa om alla rader håller 1-2 meter till den framför bakom...
Citera
2021-02-17, 09:18
Medlem
Madagascars avatar
Jag tolkar dagens förslag som att regeringen är på alerten och att de insett smittspridningen håller på att öka.

Förra gången smittspridningen ökade, i höstas, var det flera veckors tjafs med Tegnell om huruvida det skulle kallas andra våg eller ej. Och ärke-experter som Wold skulle påpeka att det ökade bara litegrann och från små nivåer. Och regeringen var helt felt ute - t ex ökade de gränsen för kulturevenemang från 50 till 500.

Det har kostat 12500 dödsfall, många fler sjuka i långtidscovid och en gigantisk vårdskuld, men det verkar som att Regeringen har lärt sig någonting.
Citera
2021-02-17, 09:22
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var lite grann en bad cop, good cop-situation det där måste jag säga. Efter Amanda Linds presentation är jag lite osäker på om detta innebär en skärpning eller inte.

Samma säger de i Morgonstudion SVT nu hör jag.

Ingen kommer att applådera detta tror jag hursomhelst.

Jo vi såg det men en av dem grymtade missbelåtet åt kommentarerna, det var nog sändningens politiske kommiSsarie.
Regimen kämpar på för att hålla alla olika läger på gott humör och då blir det vad många andra upplever som dubbla budskap.
Citera
2021-02-17, 09:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Hon sa att de vill ha möjlighet att stänga ner om det blir för mycket trängsel i tex liftköer. Nu är det ju hundratals meter kö i alla liftar, men blir väl knappast någon nedstängning då det verkar finnas ett väldigt stort intresse från regeringens sida att ha dessa skidanläggningar igång. Flera sitter med i skistars styrelse, och pengarna ska in.
Vad menar du med
Flera sitter med i skistars styrelse,
Citera
2021-02-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914

Nej, dom kommer hitta orsaker att hålla det nedstängt... tro mig.
Citera
2021-02-17, 09:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Sitter flera personer från regeringen i Skistars styrelse? Really? Källa?
Citera
2021-02-17, 09:32
Medlem
Chevrons avatar
Vad är det för jävla mög med konsthallar och muséer samtidigt som gymmen kanske stänger?
Då tycker jag att alla Nautilusmaskiner och power racks ska bäras i konsthallarna så hederligt sunt folk får köra där istället.

Konsten kan man visa digitalt.
Citera
2021-02-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sitter flera personer från regeringen i Skistars styrelse? Really? Källa?
Det kan vara detta som åsyftas:

SkiStar AB:s styrelse

Anders Sundström
Styrelseledamot
"Innehaft flera ministerposter och andra politiska uppdrag" (S).
https://www.skistar.com/sv/corporate/bolagsstyrning/styrelse/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in