2021-02-17, 08:26
Medlem
Intressant artikel, som stödjer teorin om att Coronaviruset inte kommer försvinna...

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00396-2
Citera
2021-02-17, 08:26
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, ja SVT och Livsmedelsverket, dvs Sanningsmonopolet

Mer pålitliga än de som håller till i träden! Men frågan är fri vill man D-dopa sig så var så god. Däremot tycket jag inte dårskap automatiskt innebär tillgång till fri sjukvård. Möjligen till veterinären.
Citera
2021-02-17, 08:29
Medlem
Tror de vet att detta är lugnet före en katastrof tyvärr...nya mutationer osv ...tidsfråga innan hela landet är nedstängt...
Citera
2021-02-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ännu mer restriktioner och inskränkning på vår frihet. Jävla fascistregering. Helt sjukt!

Idioter. Lind och Hallengren kommer inte rädda ett enda liv med sina fascistiska metoder.

De kommer däremot, i förlängningen, att förstöra liv och framförallt förstöra folket.
Citera
2021-02-17, 08:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De borde fokusera på att göra regler/rekommendationer kluriga och effektiva för att minska smittspridningen. Det finns ju en del erfarenhet nu.

Generella lättnader är inte lämpligt tycker jag.

Ja för tidigt för lättnader platån har krökt av uppåt igen. I maj är många vaccinerade då kommer också sommareffekten med vårsolen då kan vi lätta upp. Till glädje för uteserveringarna.

Jag tror inte på en tredje våg men en liten bula på kurvan, en 2,5 kan det bli om vi inte håller ut.
Citera
2021-02-17, 08:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
För första gången verkar såssarna förstått att man måste vara förberedd..
Känns skönt att de faktiskt kan stänga ner.
Sen tror jag ju inte att det kommer ske, men man vet ju aldrig..
Det var lite grann en bad cop, good cop-situation det där måste jag säga. Efter Amanda Linds presentation är jag lite osäker på om detta innebär en skärpning eller inte.

Samma säger de i Morgonstudion SVT nu hör jag.

Ingen kommer att applådera detta tror jag hursomhelst.
Citera
2021-02-17, 08:38
Medlem
Madagascars avatar
Trots att det är en extrasändning tycker svt.se att det är lämpligt att avbryta pressträffen innan den är klar

Här fortsätter den: https://www.regeringen.se/
Citera
2021-02-17, 08:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ja för tidigt för lättnader platån har krökt av uppåt igen. I maj är många vaccinerade då kommer också sommareffekten med vårsolen då kan vi lätta upp. Till glädje för uteserveringarna.

Jag tror inte på en tredje våg men en liten bula på kurvan, en 2,5 kan det bli om vi inte håller ut.
De förslagen som just presenterats verkar vara bra. Bra att man är proaktiv och förbereder att kunna stänga mer utifall man bedömer att man behöver - jag tolkar det som att man trots allt vill göra mer för att minska smittspridningen.

Dessutom uppfattade jag att man vill ge möjlighet att öppna/stänga kultur- och idrottsverksamheter på ett mer granulärt sätt anpassat till verksamheterna - snarare än en enkel regel om "max 8" på det mesta. Det var precis det jag efterlyste med kluriga åtgärder.
Citera
2021-02-17, 08:41
Medlem
Så, om jag har förstått det här rätt.

Amanda Lind vill alltså kunna stänga ned ytterligare, men samtidigt göra allt i sin makt för att muséer och konsthallar ska hållas öppna?
Citera
2021-02-17, 08:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia

Amanda Lind vill alltså kunna stänga ned ytterligare, men samtidigt göra allt i sin makt för att muséer och konsthallar ska hållas öppna?
Det var minst sagt förvirrande. Och det tyckte även panelen i Morgonstudion SVT som inte direkt brukar ha som vana att kritisera Regeringen. Lite oklart om det nu blir en skärpning eller inte.
Citera
2021-02-17, 08:50
Medlem
JMGLs avatar
Hon sa att de vill ha möjlighet att stänga ner om det blir för mycket trängsel i tex liftköer. Nu är det ju hundratals meter kö i alla liftar, men blir väl knappast någon nedstängning då det verkar finnas ett väldigt stort intresse från regeringens sida att ha dessa skidanläggningar igång. Flera sitter med i skistars styrelse, och pengarna ska in.
Citera
2021-02-17, 08:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia

Huvudgrejen med museer och konsthallar uppfattade jag var att de skulle omfattas av begränsningsförordningen, den som reglerar max 1 besökare/kund per 10 m2.

Jag tror det innebär att några museer kommer tvingas skärpa men många kommer kunna öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in