2021-02-20, 17:14
Medlem
severustheemperors avatar
2020-03-14, 07:54 #97788
stroganof

"One virologist from UK who says he wanted to remain anonymous as he might be accused of causing panic or misinformation warned that the new coronavirus can be described in basic terms as a “slow airborne killer that will never let its victim off, even if it loses the battle the first time”,implying that even in those so called recovered , they might face reinfections or that the existing viral loads in the body will eventually cause some other new chronic disease."
---------
One in 10 Covid patients die within months of leaving hospital, study reveals
https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-hospitals-death-long-covid-b1804704.html

Då blir frågan?! Hur listar sverige dem i dödsstatistiken? Hur många har Sverige haft på
sjukhus? Hur många har dött inom 6 månader hittils i sverige som fått vård?

Känns som att vi ej har tillgång till viktig statistik.
Citera
2021-02-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK. Ja, det var ju ett tag sedan för mig. Lite läskigt att det inte går att vaccinera vuxna mot TBC, med tanke på den invasion vi fått hit nu från Teherans slum och Kurdistans bergsbyar... Just nu räcker coronarestriktionerna, men sedan..? Vårdpersonalen kan ju inte fortsätta med den skyddsutrustning som de använder nu, för evigt. Och även lärare och dagisfröknar utsätts för smitta.

Om vi nu ändå skulle börja vaccinera barn igen. Smiittspridningen har ju inte varit lika stor i länder där man vaccinerar barn. Så varför inte? Samtidigt skyddar man ju ungarna mot TBC - vilket är ju inte helt fel under dessa tider när flyktingar väller över gränserna..
Citera
2021-02-20, 17:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Tror ni att det blir någon lockdown i Mars med böter m.m?
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Sannolikt, men då är det för sent. Tredje vågen är ju i sitt initiala skede nu. Det är nu man skulle stängt ner i 3-4 veckor, fått ner smittspridningen och hunnit ifatt med vaccineringen av 65+ (dvs de som riskerar att bli allvarligt sjuka och belasta vården). Men i vanlig ordning kommer väl regering och FoH stoppa huvudet i sanden, vägra se vad som händer och agera för sent.
Det har varit känt sedan länge att smitan ökat genom att virusnivåerna i avloppsvattnet ökat, men inget har gjorts för att dämpa smittspridningen.
Citera
2021-02-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
EU listar en del......

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Länken går till något som inte framgår vad siffrorna gäller. Här finns en rapport, från de du gjorde anspråk att stödja dig på. Denna är den senaste rapporten åtminstone jag hittat.
https://www.ema.europa.eu/en/documents/covid-19-vaccine-safety-update/covid-19-vaccine-safety-update-comirnaty-january-2021_en.pdf

Står i klartext: EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) (up to 13/02/2021)
Citera
2021-02-20, 17:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det står ju i klartext på EU´s egen sida! Vad sysslar du med för satans bullshit i detta forum.

Direktlänk databas:
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Bara att jämföra med det jag listat.

Det hjälper inte att bli arg när ingen förstår hur du får fram dina märkliga uppgifter.

Berätta hur du får fram uppgifterna eller lev med att ingen tror på de uppgifter du presenterar.
Citera
2021-02-20, 17:25
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Står i klartext: EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) (up to 13/02/2021)
Det var exakt den söksträngen jag använde för att komma till den referens jag klistrade in. Första träffen. Dock utan datum.

Att svenska och engelska blandas friskt i det du klistrar in gör också att skäl för misstanke att det är något oärligt i det du delar.
Citera
2021-02-20, 17:26
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Sverige ligger på plats 29 vad gäller antal smittade. Om vi tittar på antal smittade per 1 miljon invånare ockuperar Sverige plats 21 enligt Worldometer. Ingenting att skryta med.

Trots att rapporterna om överdödlighet runt om i världen så verkar du vara för korkad för att förstå att det är en sak vad som rapporteras men verkligheten är en annan.
Som jag sagt förut så har vi svart bälte i att rapportera smittade och döda o jämnförelse med stora delar av världen.
Citera
2021-02-20, 17:29
Medlem
Citat:
2020-03-14, 07:54 #97788
stroganof

"One virologist from UK who says he wanted to remain anonymous as he might be accused of causing panic or misinformation warned that the new coronavirus can be described in basic terms as a “slow airborne killer that will never let its victim off, even if it loses the battle the first time”,implying that even in those so called recovered , they might face reinfections or that the existing viral loads in the body will eventually cause some other new chronic disease."
---------
One in 10 Covid patients die within months of leaving hospital, study reveals
https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-hospitals-death-long-covid-b1804704.html

Då blir frågan?! Hur listar sverige dem i dödsstatistiken? Hur många har Sverige haft på
sjukhus? Hur många har dött inom 6 månader hittils i sverige som fått vård?

Känns som att vi ej har tillgång till viktig statistik.
En riktig trollare den där "One virologist"

Hur vet "One virologist".
slow airborne killer that will never let its victim off, even if it loses the battle the first time
Är vår virologist-trollare en Gud?

Som vet om sådant som en gud endast kan veta.

Vilka puckon det finns.
Citera
2021-02-20, 17:30
Medlem
Citat:
Det står ju i klartext på EU´s egen sida! Vad sysslar du med för satans bullshit i detta forum.

Direktlänk databas:
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Bara att jämföra med det jag listat.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det hjälper inte att bli arg när ingen förstår hur du får fram dina märkliga uppgifter.

Berätta hur du får fram uppgifterna eller lev med att ingen tror på de uppgifter du presenterar.

Du har fått direktlänk till EU´s databas. LÄGG AV MED TRAMSET!!
Citera
2021-02-20, 17:32
Medlem
Sunimods avatar
Tredje vågen har redan startat och med den finns nu Brittiska, Brasilianska och Sydafrikanska varianterna. De som var sjuka förra våren kommer troligen inte vara helt immuna mot denna sväng.

Men vad ska myndigheterna kunna göra, knappast något mer än en påse med nya råd. Och troligen stänger man restaurangerna via totalt alkoholstopp efter sportlovet.
Systembolaget kan man stänga men jag tror inte de vågar göra det.
Resten blir bara mer ohållbara råd.

Mars-Maj kommer bli kritiska månader.
Men vilka är villiga att offra sportlovsveckan i fjällen?

15.000 döda kommer vi troligen passera och hoppas tillräckligt många äldre hinner få vaccin före det är för sent.

Ni kan väl sparka mig i baken i maj och säga att jag hade helt fel. Snälla.
Citera
2021-02-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det var exakt den söksträngen jag använde för att komma till den referens jag klistrade in. Första träffen. Dock utan datum.

Att svenska och engelska blandas friskt i det du klistrar in gör också att skäl för misstanke att det är något oärligt i det du delar.

Det är EU´s offentliga sida över biverkningar jag tagit siffrorna ifrån.
Du har fått länk. Gå in och läs själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2021-02-20, 17:35
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamBamFunkhouser
Bidsarrt att cirkusen kan fortgå månad efter månad. Totalt huvudlöst att gambla ett helt lands befolkning med en obeprövad strategi på ett virus man ej vet effekterna av. Man förlitade sig på data från Kina...Tur i oturen att det "bara" dött 13 tusen än så länge

Jag håller med dig. Det hela är ett gigantiskt skådespel av kejsarens nya kläder.
Ett gäng ynkryggar som fokuserar på "jämlikhet", "sverigebilden" och "viktigt att inte oroa allmänheten". Alla spelar med så att allmänheten inte blir orolig och slutar konsumera.
Skatterna skall in, kosta vad det vill.

Jag vet vad min strategi är iaf.

Jag tänker ducka för detta virus så länge det bara går. Pengarna lägger jag på hög så länge. Blir lika kul att spendera dom senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in