Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Och när har vi ens haft någon sjukdom som smittar 100% av befolkningen???????
Inte ens digerdöden nådde så högt, var väl som mest 50-70% i en tid då vi bara hade kvacksalveri och ingen vetskap om smittor och dess spridande.
Med vår moderna teknik ska vi vara glada om vi ens når över 1%, är bara 0,01% i kina som är smittade och då är det mer tättbefolkat så nej. Några 200 000 allvarligt sjuka finns inte på kartan.
Når vi ens upp i 2000 är jag förvånad. Och då över ett år och inte samtidigt.
Ja, nu är du mer rimlig.
Med de drakoniska åtgärder kina gjort har de bara haft 3000 döda ca.
Europeiska länder står nästan helt handfallna och inget säger att det kommer att bli mindre jävligt här.
Samtidigt så hoppas jag på att det finns en kulturell skillnad i hur man förhåller sig till sjukdom. Känner du dig dålig = självisolering.
I Sverige kommer det säkert inte bli mer än några hundratal allvarliga fall. Det är den gissningen jag gör efter att ha följt med från starten. Jag var mer orolig i början, men känner nu att de flesta tacklar detta bra. Huruvida våra mångkulturella guldklimpar i förorterna gör är osäkert. Kanske kommer de kaosa helt förfärligt, och hur ska det hanteras?
Sjukvården kommer att ha problem här i Sverige, det är något som är säkert. Patientsäkerhet kommer gå från suboptimal till rentav dåligt.
För de allra flesta svenskar som är friska mellan 0-70 Kommer detta inte bli problem så länge man har mat hemma och inte utsätter sig för risker. Det är inte tack vare myndigheters försorg utan TROTS DERAS INKOMPETENS.
Några hundratals allvarliga fall i Sverige gissar jag välbegrundat.