Citat:
Ursprungligen postat av
Paranoid-Android
Fler unga än äldre har munskydd, jag har gått runt och studerat detta, varför finns ingen LAG för folk som är i risk för att få svåra symtom som kräver vård på sjukhus att till att börja med bära munskydd endast handla och vistas bland folk under vissa tider?! Dumheter så jävla korkat allt är så korkat hela världen är ju knäppa i skallen kan ingen läsa av och tolka data och anpassa samhället efter den?! OCH JA, jag skiter i ifall någon kommer med ett argument att några 20 åringar dog i covid det händer hela tiden med andra lätta sjukdomar också, man kan dö av ett vanligt litet sår som blir infekterat och ej behandlas.
Ska folk förlora sina företag, jobb, psykiska hälsa och sysselsättning pga idioter som styr världen Öppna upp allt på en gång.
Det är
inte de som bär munskydd som skyddas av munskyddet, det är omgivningen som syddas mot spridning om någon är smittsam.
I övrigt förstår jag om du är upprörd över det du ser.
En lösning skulle ju kunna vara att jämna veckor får alla över 60 vara ute i samhället och udda veckor får alla under 60 vara ute i samhället.