2020-02-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nä, men då hade de sagt en kvinna i 20-års åldern åtminstone och inte en man i 30 års åldern

Skicka källa att de är en man som åkte tåget, allt jag hittar är korrigerat med ”personen”
Citera
2020-02-29, 00:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Duger italienska medier då? Samtliga avlidna där är äldre som redan var hade olika sjukdomar.

Precis och som skulle dött i något annat inom en inte allt för avlägsen framtid.
Citera
2020-02-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Jag känner två fall som har blivit bekräftade.
Nej det gör du inte. Du hittar på ständigt. Vilket du gör i en massa trådar.

Hursomhelst så har det redan visat sig att mannen, som du hävdade var en kvinna född 97, är ca 30 år.

Och nej, Facebook accepteras inte som källa. Endast tidningar med ansvariga utgivare accepteras.
Citera
2020-02-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Alla visste att det där raset skulle komma. Alla har varit förberedda på det.

Det ruskiga nu är valutakurserna som kommer att bli nästa minfät. Coronan kostar regeringarna pengar.

Likaså kan nu plötsligt räntorna stiga om regeringar världen över behöver låna för att stimulera ekonomin, kompensera för minskade skatter o ökade kostnader.

Mitt råd är att växla till aktier så nära botten det går. Då har tillgångarna någon form av substans.

Det skulle vara intressant att höra av en nationalekonom vad ett människoliv är värt i kronor o vad priset är för att rädda ett.
Man får nog avvakta och helt enkelt se vad som händer med virusets spridning.
USA och federal reserve har ju flaggat för tre kommande räntesänkningar på den långa räntan, med den första den 18 Mars. Får väl se vad som händer.
Just nu känns mycket väldigt oklart.
Citera
2020-02-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Hundarnas Coronavirus heter CCV inte covid-19. Två olika. Ok?

På katt heter det Feline coronavirus, FCoV)
Citera
2020-02-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Dvs 10/11 av de i Sverige har lunginflammation. Källa?
Lunginflammation inträffar typiskt efter 2 veckor. Du är ju den mest faktaresistenta i tråden. Du har hängt här hur mycket som helst, men allt verkar blåsa igenom din skalle bara. Just ja, din analysförmåga är gravt underutvecklad.
Citera
2020-02-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nej det gör du inte. Du hittar på ständigt. Vilket du gör i en massa trådar.

Hursomhelst så har det redan visat sig att mannen, som du hävdade var en kvinna född 97, är ca 30 år.

Och nej, Facebook accepteras inte som källa. Endast tidningar med ansvariga utgivare accepteras.

Du glömde nämna att jag skrev om fallet här i flera timmar innan det blev offentligt i media. Jag ljuger inte.
Citera
2020-02-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Man har varit väldigt tydliga hela tiden med att den första Jönköpingskvinnan hela tiden har varit i mycket stabilt skick men att hon fortsatt har höga virusnivåer i kroppen så som en försiktighetsåtgärd hålls hon kvar på infektionsavdelning. Man har sett internationellt inte minst från Kina att en "frisk" patient helt plötsligt sent i sjukdomsförloppet kan få en spridd infektion till lungorna och då blir läget plötsligt allvarligt och man är i stort behov av sjukhusvård om man har den oturen..
Jag vill bara påminna om att stabilt skick betyder bara att det inte är kraftiga försämringar. Hon kan ha haft lunginflammation som man ansåg sig ha kontroll över, det kallas stabilt skick.
Citera
2020-02-29, 00:31
Medlem
Citat:
Skicka källa att de är en man som åkte tåget, allt jag hittar är korrigerat med ”personen”
”Totalt har 2 män & 2 kvinnor i 30-årsåldern smittats” i västra Götaland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Nu kommer varslen bland svenska småföretagare p g a viruset. Konkurserna kommer framåt sommaren. Ser det likadant ut i hela västvärlden?
https://www.svd.se/effekt-av-viruset-svenska-varsel-redan-nasta-vecka

Jag jobbar i ”industritunga” Västsverige på förhållandevis hög position med tät kontakt med storbolagen här. Framför allt VCC.
Finns absolut ingenting idag som talar om några varsel. Ingenting.

Storföretagen som avhandlas i det du länkar säger ju till och med att läget är stabilt. Har du ens läst?
Transportföretagen kommer gå sämre pga lägre flöde av varor in.

Min granne äger ett företag i elteknikbranschen med ca 10 anställda. Jag pratade med honom tidigare i veckan. De handlar en del från Kina och har problem med leveranser.
De har dock pga det börjat köpa kritiska komponenter från SVENSKA tillverkare. Den leverantör de har att göra med säger att de har mer jobb nu än någonsin förut. Det är en lokal firma med 100% svensk tillverkning.
Det är intressant tycker jag. I ett längre perspektiv.
Det är vid sådant här stormakter, långa transporter och stora inköpskvantiteter ställs på sin spets.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns det någon teori om varför smittspridningen i Kina avtagit? Iaf sett till de officiella siffrorna.

Menar främst utanför Wuhan.

Min teori som jag sagt upprepade gånger är att de använder sig av alternativ medicin. De har skickat 50 ton C-vitamin. C-vitamin som används och forskat i över 80 år som visat stor effekt vid Virala andningssjukdomar.. Corona påverka lungorna vilket är vårt andningsorgan. Flera studier jag har läst har höga doser introvenös hjälpt till att minska och hjälpt till att stötta andningen..
Citera
2020-02-29, 00:32
Medlem
Citat:
Självförnekelse. Inte skulle väl hon någonsin bli smittad.

Spelar i princip mindre roll vad det är man är sjuk av, att medvetet utsätta andra för smitta genom att sätta sig febrig på ett tåg inte direkt lysande, särskilt inte efter det hon blev utslängd från lägenheten pga att de kom fram till Corona, klassad som samhällsfarlig enligt lagen. Alla hästar verkar inte vara hemma där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in