Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Militär, sjukvård och forskare torde ligga enligt mig först i spetsen för att hantera denna typ av problematik som covid-19 utgör. Men om de inte är öppna i sinnet för utvecklingen så kommer de att ligga steget efter.
Kommer det en mutering på detta virus, alternativt en ny virusstam som är vi i ett helt anat läge, var glada för denna varning med covid-19. Förbered er för värre eller eventuellt dö som flugor.
Regering och befolkning har tydligt visat hur undermåliga de är att motverka denna smitta och framförallt genom problematiken i att stoppa denna smittspridning.
Ta ditt personliga ansvar om du bryr dig, SKYDDA DIG!
Det blir vad man gör det till och man får vad man förtjänar.
Håller med dig om att det här var en riktig varning till oss.
Nu tycker jag ju iochförsig att det vore bra om det kom ett riktigt virus och sopade bort 90% av jordens befolkning.
En miljard människor är mer än nog på denna planet.
Men den här lilla brisen som spred sig rekordfort över hela världen har nog lärt våra makthavare mycket vad det gäller beredskapslager m.m.
Jag är inte empatilös och om 90% skulle dö skulle det vara nåt alldeles fruktansvärt för alla.
Förmodligen skulle jag dö och kanske inte nån i min släkt skulle överleva, men för mänskligheten i längden skulle det vara bättre.
Självklart kommer det en mutation eller nåt helt nytt som löser detta så småningom.
Att själv preppa och gömma sig ser jag inte som nån idé. Alla ska vi dö ganska snart ändå.