Citat:
Men vad är ditt mål? Att vi alla ska säga att Covid 19 är det värsta som hänt mänskligheten eller att Sverige har misslyckats totalt? När det visar sig att överdödligheten för år 2020 inte är så stor trots allt, speciellt inte om man kollar på siffrorna under de senaste 20 åren och slår ut dem på ökad befolkningsmängd?
Jag tar Covid 19 på allvar och tvättar händerna och håller avstånd för sjukvårdens skull men jag tänker inte sälla mig till alla domedagsprofeter och gnällspikar på forumet innan jag vet hur helheten verkligen ser ut och inte ens då tycker jag att det gagnar mänskligheten att vi bara fokuserar på allt negativt. Du gör som du vill så gör jag som jag vill.
"För personer i åldern 0-64 år dog något färre än genomsnittet 2015-2019. För kvinnor i den åldersgruppen handlar det om en underdödlighet på 12 procent" (det vill säga en större underdödlighet än vad överdödligheten varit för personer över 65 år, vilket var 10 procent). (Källa: SCB).
Jag tar Covid 19 på allvar och tvättar händerna och håller avstånd för sjukvårdens skull men jag tänker inte sälla mig till alla domedagsprofeter och gnällspikar på forumet innan jag vet hur helheten verkligen ser ut och inte ens då tycker jag att det gagnar mänskligheten att vi bara fokuserar på allt negativt. Du gör som du vill så gör jag som jag vill.
"För personer i åldern 0-64 år dog något färre än genomsnittet 2015-2019. För kvinnor i den åldersgruppen handlar det om en underdödlighet på 12 procent" (det vill säga en större underdödlighet än vad överdödligheten varit för personer över 65 år, vilket var 10 procent). (Källa: SCB).
Mitt enda mål är att lära dig och andra att kalla en spade för en spade och inget annat.
"Domedagsprofeter och gnällspikar", WTF?
Historien är full av människor som försöker förminska andras lidande av olika skäl och 10000 döda i plågsam död i vårt lilla land är inget att snacka bort. Är det för du får sådan ångest över denna ofattbara siffra som du känner att du måste snacka bort den, eller är det för du inte har någon anhörig eller kollega som drabbats? Ännu...
Hur sköter vi matematiken kring Drottningatan eller jordskredet i Norge, de syns ju inte ens i en överdödlighetskurvam, vilket covid-19 gör? Är man gnällspik om man tycker det är hemskt?