2021-01-05, 11:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man behöver vare sig testa eller smittspåra barn för att kunna konstatera det. Familj som jobbar hemma och inte träffar andra, men har barn i skola och gymnasiet. Barnen blir sjuka med förkylningssymtom. Efter en vecka ligger hela familjen hemma med liknande symtom. De vuxna beställer tid för provtagning där Covid19 konstateras.

Till och med du borde begripa vad som har hänt då, utan att kalla andra för lögnare på ett högst plumpt och grundlöst sätt.

Jo. Om föräldrarna arbetar hemma och i övrigt håller på restriktionerna, medan familjens barn går i skolan, så är det ingen tvekan om var smittan kommer ifrån. Den går ju inte genom väggarna.
Citera
2021-01-05, 11:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Du har ju gapat om det här ett år nu.
Vad är problemet?
Sverige sköter detta bäst av alla länder.
Allt rullar på nästan som vanligt.

Problemet är att det är fullt på sjukhusen. Alla icke akuta operationer är inställda. Sverige har 20 gånger fler döda än Finland. Vårdpersonalen är slutkörd. Ska jag fortsätta?
Citera
2021-01-05, 11:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför ljuger du?
Det var väldigt vad man testar barn helt plötsligt.. Nu kan ALLA du känner smittspåra så att de med säkerhet vet att det är deras avkommor som smittat dom..
När den dekadenta folkhälsomyndigheten talar om att smittan sprids i hemmet så betyder det i praktiken att smittan sprids i skolan. Sen sprids den i hemmet efter att barnet dragit hem den från skolan.

Det hade man haft koll på om man smittspårat. Men Tegnelll tycker ju smittspårning är dyrt och onödigt. Bättre att låta folk dö.
Citera
2021-01-05, 11:22
Medlem
Citat:
Problemet är att det är fullt på sjukhusen. Alla icke akuta operationer är inställda. Sverige har 20 gånger fler döda än Finland. Vårdpersonalen är slutkörd. Ska jag fortsätta?
Lyssna inte på allt strunt.
Livet är marginellt påverkat för oss i Sverige.
Citera
2021-01-05, 11:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Då måste det varit fel på mjölken hos de jag känner helt enkelt..
Säkert de öppna skolornas fel..

Alltså, barnet kan ju bara få de antikroppar som mamman HAR, och hon kan bara ha antikroppar mot de sjukdomar som hon de facto har haft. Men det fina är, att när en mamma ammar sitt barn, så har hon vanligen av naturliga skäl med sig barnet överallt dit hon går. Och då får de båda samma infektioner, och mamman hinner förhoppningsvis börja bilda antikroppar i tid för att barnet inte ska hinna bli svårt sjukt, när det får antikropparna genom bröstmjölken.

Jag undrar om det kan vara så, om det du skriver är sant, att dessa mammor ibland lämnade sitt barn till barnvakt, eller lät någon annan gå ut med det på stan? Då kan ju bebisen få smittämnen i sig, som mamman inte får. Eller om hon tillät att någon tog upp det och kysste det - medan mamman inte blev smittad, för hon hade inte samma närkontakt med den som kysste barnet. Jag tillät aldrig något sådant när jag hade bebisar. Då fick folk bli sura.
Citera
2021-01-05, 11:24
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Dr John Campbell och Dr Roger Seheult som normalt har varsin youtube-kanal har nu gjort ett gemensamt avsnitt för att sammanfatta vad man vet om Covid-19. Det är rätt långt, 1,5 timme men kan vara värt att kolla. Här är innehållet (klicka på "visa mer" på youtube så kommer det upp som klickbara länkar):
0:00 Introductions
1:44 Lessons we can learn as a society so far from this pandemic?
5:13 How do you decide what COVID 19 information sources are credible?
11:04 Role of pre-print research (non published or peer-reviewed) during a pandemic?
18:07 How can trust be maintained (or restored) in federal organizations like the CDC, FDA in the USA, and NICE in the UK?
22:33 Any new promising treatments besides steroids and remdesivir, and are doctors giving vitamin D to inpatients?
28:00 Thoughts on Ivermectin?
34:40 How will SARS-CoV-2 mutations impact the vaccine, testing, and treatments?
40:26 Thoughts on COVID vaccines authorized so far: safety and efficacy
47:46 Why not just rely on your immune system to fight off COVID-19 instead of a vaccine?
50:37 Thoughts on “long haulers” or Post-COVID syndrome? Have we seen this with other viruses?
57:37 “Background” side effects vs vaccine or intervention side effects
1:00:48 “Predictions” regarding COVID-19 in 2021
1:08:51 If the fatality rate of COVID-19 was higher, would overall infections be lower?
1:13:44 Your personal routine for a healthy lifestyle and staying safe from coronavirus?
1:20:12 What dose of vitamin D do you take and do you take it all year?
1:25:05 Some consequences of time spent indoors (ventilation, vitamin D)
1:26:07 Vitamin D and skin color and archeology findings
1:28:03 Should other supplements be taken with vitamin D?
1:31:25 Lessons to learn from COVID-19 testing and where should it go?

Tack för info fabbe. Mina 2 som jag följt sedan i mars, och också dessa jag tycker är bäst och mest informativa utländska experter. Bra ska lyssna.
Citera
2021-01-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det är detta som "alatmisterna" varnat för sedan en lång tid tillbaka, nu händer det. Tragiskt.

Ja, US är ett u-land när det gäller folkhälsa och sjukvård för hela befolkningen. Har man råd och försäkring får man vård, t ex som för galningen Trump ("Ta det lugnt, covid är inget att vara rädd för.....")
Citera
2021-01-05, 11:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Om föräldrarna arbetar hemma och i övrigt håller på restriktionerna, medan familjens barn går i skolan, så är det ingen tvekan om var smittan kommer ifrån. Den går ju inte genom väggarna.

Exakt min point! Men, då gör man väl som Tegnell. Påstår att det saknas "evidens"
Citera
2021-01-05, 11:29
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.sueddeutsche.de/politik/corona-deutschland-laschet-1.5164637

Tyskarna är ett förnuftigt folk. Bara 17 procent önskar i en opinionsundersökning, att den hårda lockdownen de är i ska lättas upp.

Citat:
Exakt min point! Men, då gör man väl som Tegnell. Påstår att det saknas "evidens"

Citera
2021-01-05, 11:30
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Lyssna inte på allt strunt.
Livet är marginellt påverkat för oss i Sverige.
Undrar om du ändrar inställning om DU kommer in på akuten och får vänta 48 timmar
Citera
2021-01-05, 11:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag lever här i landet och vet väl hur det är.
Nästan precis som innan viruset.
Tur man bor i Sverige.

Då är du och dina närstående inte personligen drabbade. De som är det, tycker inte att det "funkar som vanligt"...
Citera
2021-01-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Sverige har skött det katastrofalt. Du får gärna sitta där med din Tegnell-tatuering och Tegnell-tröja och intala dig annat.

Sveriges regering och myndigheter har delvis skött det väldigt dåligt, det utesluter däremot inte faktumet att majoriteten utav den svenska befolkningen är korkade. Regeringen tillsammans med diverse myndigheter har satt upp väldigt tydliga restriktioner och allmänna rekommendationer, dessa har väldigt många svenskar valt att blunda för. Svenska befolkningen har ett stort ansvar i Sveriges misslyckande.

Undvik onödiga resor - Ändå reser man.
Träffa inte mormor - Ändå besöker man henne.
Umgås inte i ett stort sällskap - Ändå festar man som aldrig förr.
Stanna hemma om du har symtom - Ändå går man till jobbet, träffar vänner och allt där till.

Det är inte svårt att lista ut varför det har spårat ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in