2020-12-17, 21:27
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Källa på det? FHMs rapporter visar att 20-50 år stack iväg först under hösten och att det är först nu det ökat mer i yngre åldrar.

Källa är FHMs statistik.
Citera
2020-12-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Antal nya fall, 2590, som Stockholm rapporterade idag är rekord för en enskild dag.

(Platz)

Rekord med drygt 150 personer mot förra torsdagen.
Dra inte slutsatser utifrån enskilda dagar..
Citera
2020-12-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
350.000 bekräftade, ett mörkertal gånger 5-6 är förmodligen i underkant. Eller vad tror du då din ärkepessimist?
Var får du mörkertalet ifrån. Tidigare i höst när Sverige hade runt 100.000 smittade så gjordes masstest av slumpvisa personer. Den visade att ungefär 1% av befolkningen hade antikroppar. Vilket stämde bra med de som hade fått diagnos. Så var ligger mörkertalet. Är det personer som har haft smittan, inte blivit sjuka och inte har antikroppar. Men hur kan de i så fall vara immuna.?
Citera
2020-12-17, 21:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Alltså dubbelt så många som i Spanien, kanske Europast hårdast drabbade land.

Trovärdigt? Inte så mycket, om du inte kan bifoga statistik som stöder din tes

Var tionde spanjor bedöms nu ha varit smittad

Sverige har varit konstant öppet i motsats till Spanien, Sverige har ett klimat som naturligtvis befrämjar ett influnsavirus mycket mera framgångsrikt än Spanien. Så rent logiskt sett så är jag övertygad om att jag har rätt. Vad tror du själv då?
Citera
2020-12-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Källa är FHMs statistik.

Från veckorapporten stack incidensen av 20-50 år först upp under hösten.
Citera
2020-12-17, 21:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Var får du mörkertalet ifrån. Tidigare i höst när Sverige hade runt 100.000 smittade så gjordes masstest av slumpvisa personer. Den visade att ungefär 1% av befolkningen hade antikroppar. Vilket stämde bra med de som hade fått diagnos. Så var ligger mörkertalet. Är det personer som har haft smittan, inte blivit sjuka och inte har antikroppar. Men hur kan de i så fall vara immuna.?

Leker du dum i huvudet? Ena sekunden får tammefan ingen testas i Sverige , andra sekunden så har vartenda ett fall dokumenterats. Gå å lägg dig
Citera
2020-12-17, 21:32
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Sverige har varit konstant öppet i motsats till Spanien, Sverige har ett klimat som naturligtvis befrämjar ett influnsavirus mycket mera framgångsrikt än Spanien. Så rent logiskt sett så är jag övertygad om att jag har rätt. Vad tror du själv då?
Rent logiskt är jag övvertygad om att ovanstående är svammel. Men välkommen tillbaka med siffror om du har.
Citera
2020-12-17, 21:35
Medlem
Citat:
Inte en chans. Minst 2 miljoner svenskar har haft covid i dagsläget och av de döda kan minst hälften direkt avskrivas som att covid har varit den huvudsakliga dödsorsaken. Resterande har dött med covid. För en frisk människa är dödligheten fullständigt obefintlig, helt i linje med influensa. Sedan kan nån promille få komplikationer men inte fan bör man stänga ner hela världen pga det. Rädslans pandemi detta som kommer att leda till miljoner döda i svält. Ett faktum trådens egoistiska alarmister skiter fullständigt i

I Spanien är det bara 10 procent som varit smittade. Sverige kan inte ha haft fler smittade i Spanien, pga att 1) antal döda per miljoner invånare är högre i Spanien, 2) lägre andel under 70 dör i Sverige.
Citera
2020-12-17, 21:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Rent logiskt är jag övvertygad om att ovanstående är svammel. Men välkommen tillbaka med siffror om du har.

Kalla det svammel, jag trodde att ett mörkertal på ggr 5-10 var vedertaget? Svamlar alla experter som funderar på ett mörkertal som naturligtvis finns?
Citera
2020-12-17, 21:36
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Från veckorapporten stack incidensen av 20-50 år först upp under hösten.

Det började med 20-29 åringar vecka 38 enligt siffrorna... och denna grupp har för övrigt sett till att hålla igång smittan hela sommaren.
Citera
2020-12-17, 21:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
I Spanien är det bara 10 procent som varit smittade. Sverige kan inte ha haft fler smittade i Spanien, pga att 1) antal döda per miljoner invånare är högre i Spanien, 2) lägre andel under 70 dör i Sverige.

Din slutsats är rakt av nonsens
Citera
2020-12-17, 21:38
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Kalla det svammel, jag trodde att ett mörkertal på ggr 5-10 var vedertaget? Svamlar alla experter som funderar på ett mörkertal som naturligtvis finns?
Länka gärna till dina experter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in