Citat:
Ursprungligen postat av
Krillolero
Det kommer nog ta ett par år innan man kan dra definitiva slutsatser, men med tanke på den extremt låga överdödligheten i Sverige i år (samtidigt som t ex Finland, med en redan bekymmersam demografisk situation, har en högre sådan) så är det svårt att tycka annat än att det är "fördel Sverige" i dagsläget.
Det lutar åt det i alla fall, även om många gärna frestas till att säga att Sverige gjort fel p.g.a. höga dödstal. Jag tror grunden till missnöjet ligger i politisk uppfattning och inte i faktiskt missnöje över situationen. Krokodiltårar.
Jag är höger själv men tycker ändå att Sveriges regering skött detta bra. Det jag är mest missnöjd över är alla presskonferenser där ingenting av värde framkommit. På Flashback, där SD och andra högerextrema rörelser härjar fritt, gör man allt man kan för att misskreditera regeringen. Hade regeringen valt en strikt invandringspolitik, hade tongångarna på Flashback varit helt annorlunda,eftersom det enda Flashbacks pöbel bryr sig om är antalet invandrare som kommer till Sverige.