Citat:
Ursprungligen postat av
hulkenberg
Lilla du och jag kan inte göra mycket mer som individer än att försöka skydda oss själva och våra nära och kära från att drabbas. De som kan göra skillnad heter Stefan Löfven och Anders Tegnell, men vad gör dem konkret för att förbättra läget?
Så vitt jag kan bedöma gör de inte ett skit, men de har väl i alla fall slutat förminska situationen och ljuga om hur fantastiskt väl rustat Sverige är? Staten i Sverige generellt har väl jobbat allra hårdast de senaste decennierna på att föra över kostnader från staten till kommunen tills bristningensgränsen uppnåtts. Den är här nu, inom alla myndigheter, tyvärr, och det kommer att göra situationen svårare när fler blir sjuka.
Men jag har gott hopp om att det finns krafter i vårt samhälle som kommer att hjälpa till när det behövs, närmast civilförsvaret och militären faktiskt. Jag är glad så länge Stefan Löfven håller sig ur vägen och underlättar så mycket som möjligt istället för att skapa problem för folk som kommer att försöka hjälpa. Det är hans jobb nu.