2020-02-28, 06:56
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Litar varken på kinesisk eller västerländsk mainstreammedia. Och kunde inte bry mig mindre om vad ett hjärntvättat får (du) anser om mig. Du får fortsätta vara rädd. Så småningom kommer det visa sig att du blev lurad.

Hoppas jag också! Vi når nog peak status om några dagar.
Citera
2020-02-28, 06:56
Avslutad
Man snackar så mycket om resor till Sverige från Italien. Ärligt talat är jag mer rädd för detta: det ankommande planet från Teheran, landar 11.45 på Arlanda i morgon..
Citera
2020-02-28, 06:58
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Lurad på vad måste jag fråga? Läsa nyhetsartiklar? Folk har redan sagt att det kommer ta ett år innan det finns ett vaccin om det är det du oroar dig för. Vi får se om ett år ifall det är värt att ta ett dåligt vaccin eller inte.
Lurad på att viruset är något att oroa sig över.
Citera
2020-02-28, 06:58
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
varför ställer du cancer mot corona. Bara för att cancer dödar fler behöver vi inte ignorera coronaviruset?

Gud, det tar på energin nivån att svara på dina dumma frågor.

Jag ställde upp en rad olika sjukdomar som dödar ex antal människor varje dag på vår jord. Just nu ligger corona viruset på 120+ döda varje dag om ens det. Vilket menas med att det finns större risk att du dör i någon annan sjukdom än corona viruset. Självklart ska vi inte ignorera coronaviruset men det behövs inte ställas domedags panik där människor hota med stänga gränser och låta samhället kollapsa Har ni inget konsekvens tänk och tänker längre än näsan räcker hur samhället kommer påverkas i era utkast?
Citera
2020-02-28, 07:00
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Fortfarande ingen pandemi Du bör kolla upp kritik för kallas pandemi

Många insatta hävdar att det redan är en ej fullt utvecklad pandemi men ändå en pandemi om man tittar på definitionen:

Okontrollerad spridning i minst två världsdelar för att klassas som pandemi.
Citera
2020-02-28, 07:00
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Fortfarande ingen pandemi Du bör kolla upp kritik för kallas pandemi

Du vet lika bra som jag att myndigheterna ligger ett par dagar efter för att de vill vara säkra eftersom det kommer skapa ännu mer panik. Det ÄR redan en pandemi nu. Den är inte under kontroll och det kommer WHO meddela senast i helgen.

Dra upp huvudet från sanden och lycka till!
Citera
2020-02-28, 07:02
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Många insatta hävdar att det redan är en ej fullt utvecklad pandemi men ändå en pandemi om man tittar på definitionen:

Okontrollerad spridning i minst två världsdelar för att klassas som pandemi.

Gud....
Citera
Medlem
Citat:
Lilla du och jag kan inte göra mycket mer som individer än att försöka skydda oss själva och våra nära och kära från att drabbas. De som kan göra skillnad heter Stefan Löfven och Anders Tegnell, men vad gör dem konkret för att förbättra läget?

Så vitt jag kan bedöma gör de inte ett skit, men de har väl i alla fall slutat förminska situationen och ljuga om hur fantastiskt väl rustat Sverige är? Staten i Sverige generellt har väl jobbat allra hårdast de senaste decennierna på att föra över kostnader från staten till kommunen tills bristningensgränsen uppnåtts. Den är här nu, inom alla myndigheter, tyvärr, och det kommer att göra situationen svårare när fler blir sjuka.

Men jag har gott hopp om att det finns krafter i vårt samhälle som kommer att hjälpa till när det behövs, närmast civilförsvaret och militären faktiskt. Jag är glad så länge Stefan Löfven håller sig ur vägen och underlättar så mycket som möjligt istället för att skapa problem för folk som kommer att försöka hjälpa. Det är hans jobb nu.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Du vet lika bra som jag att myndigheterna ligger ett par dagar efter för att de vill vara säkra eftersom det kommer skapa ännu mer panik. Det ÄR redan en pandemi nu. Den är inte under kontroll och det kommer WHO meddela senast i helgen.

Ska komma ihåg denna text efter helgen. När jag sen sitter skratta dig i ansiktet eller tar över dina trådar marionett dockan
Citera
2020-02-28, 07:04
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Så vitt jag kan bedöma gör de inte ett skit, men de har väl i alla fall slutat förminska situationen och ljuga om hur fantastiskt väl rustat Sverige är? Staten i Sverige generellt har väl jobbat allra hårdast de senaste decennierna på att föra över kostnader från staten till kommunen tills bristningensgränsen uppnåtts. Den är här nu, inom alla myndigheter, tyvärr, och det kommer att göra situationen svårare när fler blir sjuka.

Men jag har gott hopp om att det finns krafter i vårt samhälle som kommer att hjälpa till när det behövs, närmast civilförsvaret och militären faktiskt. Jag är glad så länge Stefan Löfven håller sig ur vägen och underlättar så mycket som möjligt istället för att skapa problem för folk som kommer att försöka hjälpa. Det är hans jobb nu.

Kan säga att militären kan du nog ge upp hoppet om faktiskt, vi har sänkt ner både kapaciteten av försvaret tillsammans med kunskapen inom försvaret
Citera
2020-02-28, 07:04
Medlem
Fungerar handsprit?
Ja, om du tar tillräckligt mycket, dvs minst 3 ml på dina händer. Se instruktioner från tillverkaren.
Eftersom nästan ingen gör det utan enbart duttar en gång, 0,6 -1,2 så desinficerar de inte sina händer.
Hur ska man göra med handdesinfektion?
Man ska hålla på MINST 2 minuter.
Man ska arbeta in i handflatorna, runt fingrar och tummar och på utsidan av händerna till handleden.
Har du sett en sköterska göra så?
Ser du som jag alltid ser, att de enbart tar en dutt i handflatan och snabbt rusar vidare till nästa patient?
Så, köp inte handsprit, det finns bättre alternativ som är vetenskapligt bevisat och mycket effektivare och miljövänligare. Dessutom ofarligt för dina händer, naturen och djur.
Ärligt talat, skulle du vilja stoppa in dina händer efter att ha använt handsprit i din egen mun?
Kolla innehållsdeklarationen.....
Citera
2020-02-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman

Socialstyrelsen definition av pandemi är: En pandemi är när en infektionssjukdom sprids över stora delar av världen och drabbar en stor andel av befolkningen i varje land.
Vill du påstå att en stor andel av befolkningen i varje land är drabbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in