2020-02-28, 06:44
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Du litar inte på västerländsk media men kinesisk media går bra?

Du verkar känna dig kränkt av att kallas för foliehatt. Trampade jag på din ömma tå när jag råkade skriva så?

Jag känner till Googles extremvinklade algoritm. Youtube använder samma f.ö.

Att slå ifrån sig allting man läser känns ju inte vidare genomtänkt, givetvis finns det seriös forskning om man orkar leta och sålla.
Litar varken på kinesisk eller västerländsk mainstreammedia. Och kunde inte bry mig mindre om vad ett hjärntvättat får (du) anser om mig. Du får fortsätta vara rädd. Så småningom kommer det visa sig att du blev lurad.
Citera
2020-02-28, 06:47
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Vart i min text skriver jag något om kinas media marionet dockan?

26283 tusen människor dör i cancer varje dag, 24641 dör i hjärtproblem varje dag, 13689 personer dör varje dag av stroke

Det är tur att varken cancer, hjärtinfarkt och stroke smittar....
Citera
2020-02-28, 06:47
Avslutad
I vilket läge kommer prepparna som i 10 år eller mer tänkt och levt prepping 100% på fritiden att lämna sina jobb och dra? Vore kul skugga nån prepper när hen är ute och rekar sina förråd. Tänk å tömma allt och göra sin egen prepperslinga å så står preppern där tom när larmet går.. nää i grymmaste laget..preppern skulle väl bli vansinnig på kuppen
Citera
2020-02-28, 06:48
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är tur att varken cancer, hjärtinfarkt och stroke smittar....

Spelar det någon roll? det är dör 151 600 personer per dag.. Alltså är det större chans att du dör av något av dem överstående alternativen än att du dör i corona viruset
Citera
2020-02-28, 06:49
Medlem
Gusselbys avatar
Akuten i Skövde stängdes en stund i måndags kväll, p g a misstanke om nya viruset enligt tidningen. Sjukhusledningen har dock inte bekräftat att det berodde på att någon/några klev in där för att de kanske bar/bär på covid-19.

Flera fall i Västsverige, särskilt om man räknar in Jönköping också, så inte helt otroligt med fall i Skaraborg.

https://www.sla.se/2020/02/27/akuten-stangdes-efter-misstanke-om-coronavirus/

Citat:
Akutmottagningen stängdes i måndags kväll efter oro för coronavirus erfar SLA. Personer som hade varit i områden som kan vara utsatta för smittan hade kommit in på akuten. Sjukhuset vill inte kommentera fallet men bekräftar att akutmottagningen tillfälligt låstes.

Citat:
Enligt uppgifter till SLA ska personer som kände oro för att ha smittats av coronaviruset, efter att ha vistats utomlands, ha kommit in på akutmottagningen vid sjukhuset i Skövde.
Citera
2020-02-28, 06:51
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Exakt. Det är intelligent att vilja informera sig om faror. Det innebär inte att man har panik eller tror att hela mänskligheten ska dö ut. Det innebär att man vill förbereda sig och förbättra oddsen för att det går bra om man blir smittad. Allt kan man inte kontrollera, men det lilla man kan kontrollera bör man kontrollera. Vare sig det gäller att ha mat hemma om man behöver självisolera sig eller att se till att tvätta händerna. Det behöver inte vara värre än så.

Det där totalitära diktaturtänket som går ut på att befolkningen ska lugnas och att man ska förneka verkligheten så länge det går samt gärna göra en insats på nätet genom att förklara att coronaviruset är en skitsak som borde ignoreras – det skapar mer panik och mer problem än saklig information gör.

Lilla du och jag kan inte göra mycket mer som individer än att försöka skydda oss själva och våra nära och kära från att drabbas. De som kan göra skillnad heter Stefan Löfven och Anders Tegnell, men vad gör dem konkret för att förbättra läget?
Citera
Medlem
Nihennas avatar
Inatt så sänktes antalet döda i procent av uppklarade fall från 8% till 7%. Som sagt, siffran fortsätter nedåt. Och antalet uppklarade fall går i snabb fart mot att bli 50/50 gentemot aktiva fall.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Senast redigerad av Nihenna 2020-02-28 kl. 06:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Litar varken på kinesisk eller västerländsk mainstreammedia. Och kunde inte bry mig mindre om vad ett hjärntvättat får (du) anser om mig. Du får fortsätta vara rädd. Så småningom kommer det visa sig att du blev lurad.

Lurad på vad måste jag fråga? Läsa nyhetsartiklar? Folk har redan sagt att det kommer ta ett år innan det finns ett vaccin om det är det du oroar dig för. Vi får se om ett år ifall det är värt att ta ett dåligt vaccin eller inte.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Spelar det någon roll? det är dör 151 600 personer per dag.. Alltså är det större chans att du dör av något av dem överstående alternativen än att du dör i corona viruset

Det håller jag med om men det är väl ändå korkat att jämföra med cancer? I övrigt är det 100% sannolikt att vi alla dör men man behöver ju inte stoppa huvudet i sanden och riskera att dö i förtid genom att negligera denna pandemi?

Lycka till!
Citera
2020-02-28, 06:52
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Tror inte att sannolikhetsläran under mattelektionerna riktigt gick hem här.

Varför tror du att man är så pass orolig för smittspridning? För att det är roligt?
Senast redigerad av OldFashioned 2020-02-28 kl. 06:55.
Citera
2020-02-28, 06:54
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Vart i min text skriver jag något om kinas media marionet dockan?

26283 tusen människor dör i cancer varje dag, 24641 dör i hjärtproblem varje dag, 13689 personer dör varje dag av stroke

151 600 människor dör varje dag och vad är dödsantalet per dag av coronaviruset? Det ligger på runt 120 per dag?

varför ställer du cancer mot corona. Bara för att cancer dödar fler behöver vi inte ignorera coronaviruset?
Citera
2020-02-28, 06:55
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det håller jag med om men det är väl ändå korkat att jämföra med cancer? I övrigt är det 100% sannolikt att vi alla dör men man behöver ju inte stoppa huvudet i sanden och riskera att dö i förtid genom att negligera denna pandemi?

Lycka till!

Fortfarande ingen pandemi Du bör kolla upp kritik för kallas pandemi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in