2020-02-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Mm... bor också i Sthlm, så tänkte gå i ide ett tag. Kommer ju inte vara toppen för ekonomin men gissar att många förlorar pengar i tider som dessa. Nån mer än jag som kommer dra sig undan ett tag?
Kommer ta pappaledigt och stanna hemma. Nästa vecka kommer smittan höjas till minst 15-20 pers
Citera
2020-02-27, 22:55
Medlem
När kommrr corona viruset försvinna? Är enda chansen vaccinering eller mutering av viruset?
Citera
2020-02-27, 22:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har det blivit okontrollerat nu?
Ja, det är bara att hoppas på att det självreglerar sig.
Citera
2020-02-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är någon av alla de som gormade för någon vecka sedan att det aldrig kommer drabba Sverige bla bla kvar i tråden?
Vet inte. Men jag har en del av idioterna på min FB. Har dock inte fått nåt svar när jag ifrågasatt dom.

I dag var all torrjäst för matbröd slut på Ica. "dom tog slut dom senaste två dagarna" sa personalen. En kvinna såg väldigt frågande ut, inte konstigt alls sa jag och fick förklara. Hon hade knappt en aning om viruset. " Men då kanske det är dags att bunkra" sa hon.
Senast redigerad av granskottet80 2020-02-27 kl. 22:59.
Citera
2020-02-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Var och handlade lite mer basvaror ikväll. Märkbart utplockat bland konserver, bönor, pasta och dyligt. Alla stora påsar med ris borta.
Tänker på alla ensamma äldre med knaper ekonomi och som dessutom är i riskzonen. Jag hoppas verkligen inte att viruset börjar spridas ohämmat. Så himla sorgligt isf. Tyvärr kommer det bli så.... Italien är ju uppenbart utom kontroll.... Ett land inte alls särskilt långt borta eller jätteolikt sverige
Citera
2020-02-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Vadå skyll dig själv, det finns massor att köpa?
215 halvmasker i storlek medium i lager, 60 helmasker samt 6050 partikelfilter.
Får se va dom säger på jobbet i morrn, gratis är gott!
Nja, ffp3 finns förvisso där har du en poäng. Men de är svindyra, läs hur jag har dnackat i tråden sen i början av januari. Gör som jag säger, vattentankar, gasol och mat (om mat finns kvar i helgen).
Citera
Medlem
HybridOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Vet ej flygbolag. Hon kom hem i måndags (fel av medierna som skriver 25 feb) därefter så sov hon en natt i Stockholm för att sedan åka tåg till Göteborg.

Hon var sjuk på flyget och tåg.

Hon måste ju ha en skruv lös om du talar sanning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem av dessa är det som flög Milano till Stockholm, och sedan vidare transport till Göteborg (tror inte transportmedel framgått)? 5) väl? Denna kanske kan vara en kvinna, om medierna fått det om bakfoten?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLv8gX/fyra-smittade-i-goteborg-omfattande-kartlaggning-pagar
Citat:
Sent på torsdagseftermiddagen upptäcktes också det fjärde fallet i Göteborg som nu vårdas på infektionsklinik.

– Det rör sig om en person som var oväntad på så sätt att den inte alls tillhörde smittkedjan från första fallet, men också kom resande från norra Italien, säger Leif Dotevall.

Personen kom tillbaka till Sverige 25 februari från Milano. Planet från Italien landade i Stockholm och personen har därefter rest vidare till Göteborgsområdet.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
När kommrr corona viruset försvinna? Är enda chansen vaccinering eller mutering av viruset?

Försvinna och försvinna. Tog väl 3 månader för att få kontroll på SARS om det är någon vägledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är därför det droppar på hyllorna med 1kg spagetti, 2kg ris, havregryn, vetemjöl, torrmjölk som nu tycks ta slut både här o där, likaså torrjäst. Även bönor i tomatsås, krossade tomater, tonfisk på burk, matolja på dunk, kokosolja mm.

Jag har nu ett förråd som bör räcka till i sommar.

Orsaken är enkel. Jag har mer eller mindre daglig kontakt med Kina o Hong Kong. Att stanna hemma är det bästa sätter att hålla sig frisk o förhindra spridning.

Merparten av livsmedelsförsörjningen är ”just in time” vilket betyder att lagret är lastbilar som kör mot Sverige o ut till butikerna. Så om leveranserna stoppas vid någon gräns så blir det snabbt tomt i hyllorna.

Som barn berättade min mormor om livsmedelsbrist o hungerkravaller i hennes ungdom. Något jag inte vill vara med om.

Kan bara hålla med!
Har också ordnat massor med mat som klarar sig länge.
Om folk vill chansa och hoppas på att samhället fortsätter fungera så varsågoda.

Orkar inte bråka och få ägna flera dagar åt att köpa det jag kommer behöva. Så har redan köpt allt
Citera
2020-02-27, 22:58
Medlem
coronaviruset spridit sig till alla kontinenter utom antarktis
https://edition.cnn.com/2020/02/25/asia/novel-coronavirus-covid-update-us-soldier-intl-hnk/index.html?iid=ob_lockedrail_topeditorial
Citera
2020-02-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Kommer ta pappaledigt och stanna hemma. Nästa vecka kommer smittan höjas till minst 15-20 pers
Tror det kommer hända redan denna vecka om vi har otur. Om man läser mellan raderna så verkar den persiska kvinnan varit i kontakt med flera.

Sen hur många de nyligen bekräftade varit i kontakt med återstår att se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in