2020-02-27, 22:51
Medlem
Rysk-Bots avatar
Har Stefan Löfven uttalat sig?

Fanns det någon som helst ryggrad i gubbfan hade han stoppat alla plan från Iran, Italien och andra infekterade länder med omedelbar verkan.

Men den dumma jävla jubelidioten lär inte göra ett skit för än katastrofen är ett faktum(vilket den troligt redan är).
Citera
2020-02-27, 22:51
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Var och handlade lite mer basvaror ikväll. Märkbart utplockat bland konserver, bönor, pasta och dyligt. Alla stora påsar med ris borta.
Citera
2020-02-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Välkommen till det 3:e Världskriget och man behöver inte fyra av en enda kanon eller pistolkula. Det förstår ju vem som helst att ett sånt här virus med en sån här spridning och som har den effekt på globala marknader och omvärlden är enbart en slump som kommer från någon lokal marknad. Att den kommer från fladdermöss enligt korrupta kineser?!🤣🤣🤣 Jo tjenare!

Förbered er på den nya "warfare" där man kommer agera på detta sättet och sätta hela jordklotet i totalt chock och gungning på enbart några veckor. Finns inte en enda person som inte vet vad Corona virus är, för det har globalisterna tillsammans med media sett till.
Detta är en Pandemi, detta är precis som man sett i en dålig Tom Cruise film där ett virus planteras av en stat eller galning. Men nu finns inga superhjältar som räddar oss dessvärre! Och den stora skurken är Kina som förklarat krig mot övriga jordklotet.
Varför Kina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tack för info Spaderdam! Bra att du berättar! Så om man läster AF artikeln så borde hon alltså åkt ett tåg mellan Sthlm och Gbg i tisdags den 25 feb? Försöker leta avgångar Milano- Sthlm det datumet och finner massor med flygbolag (hon borde ju ha varit sjuk även på planet...), vet du vilket bolag hon flög med? Om man kan finna tiden för landning borde man kunna räkna ut när hon satt sig på tåget mellan Sthlm och Gbg...

Vet ej flygbolag. Hon kom hem i måndags (fel av medierna som skriver 25 feb) därefter så sov hon en natt i Stockholm för att sedan åka tåg till Göteborg.

Hon var sjuk på flyget och tåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kina över lag lämnar mycket att önska. Det finns mycket osäkerhet kring alla siffror och uppgifter därifrån. Just därför tycker jag det är extra viktigt att följa utvecklingen i Italien.
Ja, Kina går inte att lita på alls.
Citera
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har det blivit okontrollerat nu?
Svenska myndigheterna gör det okontrollerat, de agerar passivt. De borde agera proaktivt genom att noggrant kontrollera folk som kommer från riskabla områden och sätta dem i obligatorisk karantän under ett par veckor.
Det man gör idag är att vänta tills man får in verifierade sjuka personer som ränt runt i samhället, och sedan efter det börja smittspåra dem. De borde stoppas så gott det går redan vid flygplatsen / gränsen osv.

Sedan det där att sjukvården nu jagar munskydd och uppmanar privatpersoner att ej samla är rena skämtet, de har haft bra med tid på sig att själva bunkra upp. Men hur lyder det "vi såg det inte komma"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är därför det droppar på hyllorna med 1kg spagetti, 2kg ris, havregryn, vetemjöl, torrmjölk som nu tycks ta slut både här o där, likaså torrjäst. Även bönor i tomatsås, krossade tomater, tonfisk på burk, matolja på dunk, kokosolja mm.

Jag har nu ett förråd som bör räcka till i sommar.

Orsaken är enkel. Jag har mer eller mindre daglig kontakt med Kina o Hong Kong. Att stanna hemma är det bästa sätter att hålla sig frisk o förhindra spridning.

Merparten av livsmedelsförsörjningen är ”just in time” vilket betyder att lagret är lastbilar som kör mot Sverige o ut till butikerna. Så om leveranserna stoppas vid någon gräns så blir det snabbt tomt i hyllorna.

Som barn berättade min mormor om livsmedelsbrist o hungerkravaller i hennes ungdom. Något jag inte vill vara med om.

Okej. Vill bara förtydliga att det inte fanns något hån eller sarkasm i mitt inlägg utan bara ren nyfikenhet.

Är inte direkt rädd för viruset, hoppas och tror inte jag eller någon nära drabbas hårt. Men självklart finns en viss oro för hur samhället ska klara det och hur det ska se ut om det verkligen blir ett nödläge. Jag velar lite och diskuterar med mig själv. Har barn och vill så klart deras bästa.. men så, de produkter du skrev är de du anser att gemeneman borde pallra sig i väg och köpa?
Citera
2020-02-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Hihi... ok, är med nu. Fatta bara utbredningen när 2 separata personer från Göteborg båda lyckas bli smittade i Italien
Ja, tror vi är uppe i 14-16 länder nu som hittat smittade som varit i Italien, på bara 3 dagar. Så mängden smittade är många många gånger högre än de man hittat i Italien.
Personligen är jag övertygad om att det spritt sig i tystnad i ett par veckor minst, och det är bara när man testat extra många pga av ett par fall, som de upptäcks. Antagligen liknande situation i Sverige. Jag kan inte tänka mig att med så många på sportlov och så många Iranier som flyger fram och tillbaka mellan våra länder, att vi inte skulle ha ett gäng okända fall. Iran har ju redan legat bakom ett par hundra fall snart i andra länder, mycket stor spridning där då.
Det positiva är att de antagligen är okända för att de inte blivit särskilt sjuka, det negativa är att de smittar sådana som kan bli riktigt sjuka.

Om vi någonsin börjar testa storskaligt, då kommer nog en hel del fall fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Du är försent ute, skyll dig själv. Har du gasol och vatten? Sitt inte där om 2 veckor och klaga igen, men då om gasol och vatten! Skynda dig pösmunk. Vi behöver inte fler som dig, vi behöver färre, väldigt många färre..
Vadå skyll dig själv, det finns massor att köpa?
215 halvmasker i storlek medium i lager, 60 helmasker samt 6050 partikelfilter.
Får se va dom säger på jobbet i morrn, gratis är gott!
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
**** OBS! Illa!!

Mardrömsviruset verkar kunna smitta samma person igen! Dvs du överlever första gången men blir inte immun och smittas åter och riskerar livet igen...

https://www.foxnews.com/health/coronavirus-infects-woman-in-japan-for-the-second-time-a-first-in-the-country

Kan mycket väl vara samma omgång av viruset, kan till och med vara så att det höll på att försvinna men fick ett uppsving. Kan blivit falskt negativt och Gud vet vad också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Ja, enligt medierna så säger dem att just detta fallet kommer vara betydligt mer krävande att lokalisera alla exponerade

Anders Tegnell har ju hela tiden bestämt hävdat att man kan leva som vanligt tills man blir sjuk. Karantän är inte nödvändigt. För när man insjuknar så är man alltid ensam och smittar ingen. I Anders Tegnells värld bryter aldrig smittan ut medan man transporterar sig tillsammans med en massa andra på ett tåg. Undrar om det scenariot ens har diskuterats av FHM?
Citera
2020-02-27, 22:54
Medlem
dovAkins avatar
Skolan skickade ut detta massmejl idag.

http://www.bilddump.se/bilder/20200227225203-193.150.250.92.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem