2020-01-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Jag åker kollektivtrafik varje dag och tvingas trängas med folk på framförallt pendeltåget. Har dessutom hypokondri Hur fasen ska detta gå? Hur ska man göra för att förebygga så att man inte blir smittad? Om det nu skulle vara så att det bekräftas vara Coronaviruset.

Ta tre oxascand och dra en plastpåse över huvudet
och dra nytta av toalettens avskildhet varje resa med
kommunal trafik. Gör för säkerhet skull likaledes på jobbet.
Det ser väldigt kul ut i alla fall ?
Så gör jag ?

Om möjligt ta bussen
Citera
2020-01-27, 01:05
Medlem
Jag hörde att alla biografer hade fått stänga (70.000 biografer).
Och att ferien som skolorna har just nu, i samband med nyåret, att den ska förlängas med ytterligare två veckor. Nån som vet om det gäller hela Kina?
Citera
2020-01-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Själv tror jag att detta allt är bullshit, kommer drabba gamla och sjuka möjligen men i övrigt inget att bry sig om!

De kommer troligen propsa på oss några vacciner som troligen är mycket mer farliga än detta...

68 miljoner sätts inte i karantän för bullshit. Det är du som önsketänker högt just nu...
Citera
2020-01-27, 01:09
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz

Dessutom har alla dödsfall haft andra svåra sjukdomar eller lidit av ålderdom.

Detta vet vi ju dock inte, det är betydligt fler dödsfall nu och vi har ingen aning om ålder/sjukdomshistoria.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Att kineser ljuger är ungefär som att säga att judar är subversiva parasiter, ett obestridligt fakta det vill säga. Amerikansk altmedia har publicerat kinesiska chattar från sjukhuspersonal där de påstår att Wuhans politiska organ mörkade allt tills det inte gick längre, främst för det stora firandet, och att den officiella siffran är okänd, tom för den Kinesiska staten. Kan tyvärr inte länka pga annan plattform och kan inte tyda tecknen så ta det för vad det är, inte läst något om att det skulle vara fejk iaf.

Mycket av det som gör det så svårbedömt enligt kinesiska sjukhuspersonalen är att folk dör hemma och ingen vet hur många det är och hur de har rört sig, de har förlorat kollegor iaf enligt chatten.
Citera
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
68 miljoner sätts inte i karantän för bullshit. Det är du som önsketänker högt just nu...
Jaja, vi ses om några veckor när detta inte är i media längre.... Har jag fel så lycka till där ute!
Citera
2020-01-27, 01:12
Moderator
Chantres avatar
Kommer man att sätta Malmö i karantän?

Hur ska det gå till rent praktiskt?
Citera
2020-01-27, 01:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Dom var ju snabba med att lämna ut virusets DNA så förhoppningsvis har dom varit lika transparenta med allt annat också. Själv sover jag tryggt än så länge. Däremot tror jag inte den svenska beredskapen för att ta hand om en större pandemi är speciellt god.

Jag tror att det är orsaken till att det blir så många oroliga, eftersom vi vet att svenska sjukvården ej skulle klara av att ta hand om alla som skulle behöva akutvård eller vård öht
Citera
2020-01-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jaja, vi ses om några veckor när detta inte är i media längre.... Har jag fel så lycka till där ute!

Du kan inte vara seriös--- Det tog 6 månader att besegra Sars och detta sprids enklare.
Citera
2020-01-27, 01:15
Medlem
Ur ett perspektiv att 1,386 miljarder bor i Kina. Det är inget fis-land som här där man Kanske skulle kunna kontrollera viruset. Tro knappt våran sjukvård hade pallat trycket.
Senast redigerad av troy_mclure 2020-01-27 kl. 01:18.
Citera
2020-01-27, 01:16
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Ah men lägg ner nu för fan, någon jävla löjlig influensa och världens börser kraschar....

Var det inte samma med minns man ens vad den hette? Var det Svininfluensan?
Citera
2020-01-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Haha nä... varför skulle man göra det? Vi pratar om några enstaka individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in