2020-01-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför fortsätter Finnair flyga till Kina?

Finnarna har genomlidit krig och elände. Dom hetsar inte upp sig över småsaker i onödan som pimpinetta svenskar.
Citera
2020-01-27, 00:29
Medlem
Vilka städer kan tänkas ha flest invånare som rester till KINA utöver Malmö som tar in allt?

Tänker mig att småorter måste vara i det närmaste helt säkra att vandra runt i.

Konstigt att inget hörts från Stockholm..
Citera
2020-01-27, 00:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Kan nästan inte hålla mig lugn längre. Håller på att bli galen. Funderar redan nu på att inte lämna hemmet. Har redan börjat känna obehag när jag ser asiater, blir rädd bara av deras uppsyn för jag tänker att de är smittade. Jättebra sida, tack. Ska läsa den nu.

Tillhör du inte riskgrupperna så klarar du dig nog ändå.
Citera
2020-01-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Läget är inte under kontroll så klart och det påstår inte ens Kina. Smittan sprids till olika länder och nya delar av Kina för varje dag. Det är inget man mörkar skulle jag säga.

Kina har allt att vinna på att vara öppna mot omvärlden gällande detta och lär vara det.
Foliehattarna kommer bli besvikna.

Finns vettiga filmer på Youtube som visar läget i Wuhan. Verkar sömnigt och lugnt.

Om det är sömnigt och lugnt i Wuhan då är det dags för PANIK.
Citera
2020-01-27, 00:31
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Finnarna har genomlidit krig och elände. Dom hetsar inte upp sig över småsaker i onödan som pimpinetta svenskar.

För att Finnar air lite speciella.

Undrar hur bra beredskap Sverige har. Hoppas inte i nivå med skogsbrandssommaren. Sverige har också en belastad sjukvård på grund av Jökarna.
Citera
2020-01-27, 00:32
Avslutad
Citat:
Dom var ju snabba med att lämna ut virusets DNA så förhoppningsvis har dom varit lika transparenta med allt annat också. Själv sover jag tryggt än så länge. Däremot tror jag inte den svenska beredskapen för att ta hand om en större pandemi är speciellt god.
Nej, tyvärr är Sveriges beredskap är riktigt usel.

Ett exempel är att Danmark har en egen fabrik för vaccintillverkning. Sverige förlitar sig på andra länder...
Citera
2020-01-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Antalet döda av SARS var knappt 800. Antalet döda av nya corona är officiellt 56. Så vi är uppe i 10% av SARS på ett par veckor.

men hur kan man lita på deras statistik?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Har läst din text en gång till.

👉 Och ditt påstående "Arlanda har inga flygningar mellan Kina och Sverige" är fortfarande FALSKT.

Ja absolut, det är falskt som ett enskilt påstående, bra att du påpekade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Svårt veta vem man ska lyssna på. Myndigheterna i Kina försökte (/försöker) mörka. Till och med att folk som vågade prata om detta blev arresterade..

Men vad jag förstått är det tydligen skriande brist på standardutrustning - och ÄVEN tester. Så det blir inga nya fall konstaterade nu. Om det är någon som kommer in till sjukhuset och dör, så blir det inte registrerat som SARS/Wuhan.
Så just nu dom som vi får reda på som dött, är sådana som hade testats positivt innan testerna tog slut.

Glöm inte bort att all trafik är stoppad staden med flest infekterade, vilket gör att de som är sjuka inte kan ta sig till sjukhusen för att bli en del av statistiken utan i stället ligger hemma och dör "off record".
Citera
2020-01-27, 00:37
Avslutad
Gillar inte nyheter som att coronavirus getting stronger som ligger ute. Sedan kan man ju se med oro på att Peking var snabba med att klappa ner allt nyårsfirande. Man kan jämföra med filmen Hajen och de styrandes beslut att hålla stranden öppen. Alltså att ställa in resandet och firandet av kinesiskt nyår. Vilket är en av få storhelger kineser är lediga. Kanske för många enda gången de träffar anhöriga, det ger med rätta oro. Ekonomiskt och politiskt är det något som borde få vilken regering som helst att våndas. Det ger kraft till att läget är allvarligt.
Citera
2020-01-27, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Glöm inte bort att all trafik är stoppad staden med flest infekterade, vilket gör att de som är sjuka inte kan ta sig till sjukhusen för att bli en del av statistiken utan i stället ligger hemma och dör "off record".
Är all trafik verkligen stoppad? Trodde man fick köra i Wuhan men att det finns vägspärrar som hindrar ut- och inpassage.

Hur ser det ut med ambulanser, vårdtransporter?

Referera gärna inte till Youtube.
Det finns journalister i Wuhan fortfarande.
Citera
2020-01-27, 00:38
Medlem
Citat:
Det var länge sedan, finnar är inte längre finnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in