2020-02-27, 19:41
Avslutad
Fasen vad jag gillar Björn Olsen, han är rak och hymlar inte! Den andre nollan (Anders Tegnell) agerar motpol och beter sig som han har något personligt agg mot Björn. Han är pinsam när han både förminskar och försöker förklara bort de framtida konsekvenserna av viruset. Han ljuger Så dåligt att folk blir förolämpade och tar hans skit personligt!
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Började bunkra upp för någon vecka eller två sedan, har nog vad jag behöver hemma för två månader. Men likt förbannat måste man arbeta och på arbetet reser kollegorna hej vilt, Thailand, Italien etc nu så det är väl helt ogjort arbete och bunkrat. Vet en familj som sitter i hemkarantän i min stad, ännu inte fått provsvaren men det blir nog ett nytt fall på kartan inom kort då familjen hade varit på fotbollsmatch i Milan..
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Nu vaknar regeringen.

Nu är det liksom för sent.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
En smittspridning fungerar likt detta exempel:

Riskornen på schackbrädet - ränta-på-ränta
Det finns en känd historia om en uppfinnare som uppfann brädspelet Schack i Indien och kejsaren av Indien var så imponerad av brädspelet så han sa till uppfinnaren: "Nämn din belöning så ska jag belöna dig".

Uppfinnaren som också var en matematiker svarade lätt: "Åh kejsare, mina önskningar är enkla. Ge mig ett riskorn på första rutan av schackbrädan, därefter dubblera antalet från föregående ruta för varje ny ruta, dvs. 1,2,4,8... på totalt 64 rutor".

Kejsaren beviljade hans önskan och var förvånad att mannen endast bad om en så liten önskning - eller så tänkte han. Det skulle han inte ha gjort, det visade sig att denna summa blev 18 446 744 073 709 551 615 st riskorn, dvs. 18 triljoner!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Vad är det största problemet som händer med Coronaviruset? Är det att man får en kraftig viral andningsproblem? Vad är forskat i över 80 år är ett bra hjälpmedel emot Virala andningssjukdomar? Ja just det, C-VITAMIN

(OMNS February 10, 2020) Most deaths from coronavirus are caused by pneumonia. Vitamin C has been known, for over 80 years, to greatly benefit pneumonia patients.

Ett Coronavirus är en variant av influensan och är inget nytt.
Det världen håller på med just nu är något annat, vad vet jag inte, men hela den här farsen är helt obefogad egentligen.
Men det får väl bli en foliehattstråd för alternativa spekulationer.
Kanske röra om i världsekonomin? Kanske sälja vaccin? Eller något annat.
Kv19 är iaf inget anmärkningsvärt och Coronaviruset sprids varje år med säkert samma dödlighet och antal sjuka, skillnaden är det vi ser på tv den här gången. Varför vet jag inte, men nåt lurt är i görningen.
Citera
2020-02-27, 19:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fyra i Göteborg. Han som fick diagnos igår har bekräftat smittat tre.

Vilket visar på hur extremt smittsamt viruset är. Det är verkligen obegripligt att Tegnell och Folkhälsomyndigheten har yrat om enstaka importfall. Vad baserades det på?

Ett barn har väl sen länge kunnat räkna ut att vi kommer att åka på omfattande smittspridning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Började bunkra upp för någon vecka eller två sedan, har nog vad jag behöver hemma för två månader. Men likt förbannat måste man arbeta och på arbetet reser kollegorna hej vilt, Thailand, Italien etc nu så det är väl helt ogjort arbete och bunkrat. Vet en familj som sitter i hemkarantän i min stad, ännu inte fått provsvaren men det blir nog ett nytt fall på kartan inom kort då familjen hade varit på fotbollsmatch i Milan..
Så jävla korkat att resa just nu.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Då kan man väl säga att det är kört att stoppa smittspridningen i Sverige?

Denna utveckling var väntad.. Av alla förutom av Sveriges främste expert på området, Tegnell.
Citera
2020-02-27, 19:43
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Ska till min hemstad Göteborg om någon månad eller så från UK för att göra något viktigt, ska man knalla iväg eller inte?
Om en månad är influensan troligen över, men ta lite extra C-vitamin för säkerhets skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Fem nya coronafall totalt i Sverige!

Tre personer i Västra Götaland, en person i Region Uppsala och en person i Region Stockholm har bekräftats smittade av corona, uppger Folkhälsomyndigheten.

Två personer av de tre som smittats i Västra Götaland har varit i kontakt med den patient som bekräftades i går.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e580b5855955d0011d08186

Kommer ticka på rejält inom 24 timmar nu då. Gissar på 100 st tills aktuellt imorn.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Folkhälsomyndigheten håller pressträff kl. 20.00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Tyvärr är det nog som så att Europa kommer att drabbas enormt mycket hårdare än Kina. Man kan inte jämföra vare sig resurser eller möjliga åtgärder med de som en hårdför diktatur kan sätta in.

Sant. Medans Europa funderar över om en isolering kan vara integritets-kränkande så rusar viruset vidare. Den stora knäcken kommer förstås vara att vi inte får tillgång till sjukvård, vilket kommer bli katastrof för vanligt folk. Gäller förstås stora delar av Europa där liberalism och vänsterflum har avväpnat samhället. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in