2020-08-27, 14:08
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya infektioner som bekräftats tycks vara 238. Det stora negativa talet är korrigeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det intressanta är ju dom faktiska fallen, inte kosmetikan. Det var 171 nya fall va? Riktigt bra siffra!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Blir ju konstigt när man tar med den stora justeringen (från långt tillbaka).

Nya fall idag var 238.

Det ser riktigt bra ut med sjunkande smittspridning.

Ja, jag tyckte det stod på Tegnells graf att nya fall var 171. Jag tror inte det är exakt 3500 fall som makulerats, de avrundade nog bara?

Oavsett så är det återigen goda nyheter. Det är väldigt viktigt att vi inte ser en ökande trend som den i Europa. Men jag är restriktiv med att ropa hej, kom ihåg att vi var efter sydeuropa i våras så vi kan lika gärna få en ny uppgång om några veckor (2 veckor kanske )
Citera
2020-08-27, 14:09
Medlem
Om man nu lägger diskussionerna om strategi åt sidan så är det extremt jävla intressant att antalet fall faktiskt sjunker så väldigt tydligt i Sverige just nu. Industrisemestern är över sedan länge. Många har börjat jobba på plats igen. Skolorna har öppnat. Logik?
Citera
2020-08-27, 14:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nja, hade det inte varit för Qatar så hade jag trott att en större andel immuniserade i Sverige. Men nu är Qatar ett faktum, och något måste förklara den sakta sjunkande smittspridningen i Sverige. Så vi i Sverige och övriga Norden är nog ganska bra på att följa myndigheternas restriktioner och rekommendationer.

Att vi kan få in smitta ifrån utlandet är, nu, inte relevant. Och vad gäller äldreomsorgen så har rutinerna, utbildning och tillgång till skyddsutrustning förbättrats avsevärt sedan i våras.

Min mamma jobbar på hemtjänsten. Hon har berättat för mig att de anställda inte får ha munskydd när de arbetar. I förra veckan har en gammal kvinna dött efter att hon infekterades av covid. Enligt min mor var det bara hemtjänstpersonalen som har besökt den gamla kvinnan sedan januari. Jag tror inte att min mammas hemtjänst är den enda hemtjänsten där munskydd inte används bland de anställda. Jag hoppas förstås att jag har fel.
Citera
2020-08-27, 14:10
Medlem
trickydicks avatar
Tycker dom samhällsspridningen går för långsamt eftersom dom ökar gränsen för sammankomster från 50 till 500?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja, jag tyckte det stod på Tegnells graf att nya fall var 171. Jag tror inte det är exakt 3500 fall som makulerats, de avrundade nog bara?

Oavsett så är det återigen goda nyheter. Det är väldigt viktigt att vi inte ser en ökande trend som den i Europa. Men jag är restriktiv med att ropa hej, kom ihåg att vi var efter sydeuropa i våras så vi kan lika gärna få en ny uppgång om några veckor (2 veckor kanske )

Et tu, Beaver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Om man nu lägger diskussionerna om strategi åt sidan så är det extremt jävla intressant att antalet fall faktiskt sjunker så väldigt tydligt i Sverige just nu. Industrisemestern är över sedan länge. Många har börjat jobba på plats igen. Skolorna har öppnat. Logik?
Om smittan tar fart så dröjer det några veckor efter industrisemestern innan detta märks. Smittan behöver några generationer (5-7 dagar per generation) innan det verkligen märks i statistiken.
Citera
Bannlyst
Det har nu snart gått 6 månader.

1000 tals forskare miljaders miljader har det kostat. Har dom kommit fram till NÅGOT som lindrar mot Corona? Något som gör det mindre farligt? Eller ska dom fortsätta säga - det är för tidigt, Vi behöver mer tid. Är deras tanke att dom ska hitta en lösning tills våra barnbarn är gamla om si sådär 60 år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Man vet att det är lugnt när inte ens TonyDK är här och kraxar.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Smittrapporteringen idag

• x>420 Fler än snittet 3 senaste torsdagarna, kan vara eftersläpning, ev uppgång.
  • 350<x<420 Bekräftar svag nedgång, ev med liten platå.
  • x<350 5:e rapportdagen på raken med lägre siffra än veckan innan, bekräftar nedgång, mkt positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya infektioner som bekräftats tycks vara 238. Det stora negativa talet är korrigeringen.

Riktigt bra siffra !!
Vi är helt klart på väg nedåt.
Citera
2020-08-27, 14:11
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Vad rörigt, men oavsett vad är +171 eller +239 en bra siffra som visar att just nu verkar smittspridningen avta.
Citera
2020-08-27, 14:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
238 rapporterade fall var det väl idag? 171 idag och 67 från igår.

Hm... Lite tokigt. Jag vet att FHM ändrat sin brytpunkt till midnatt, men att de inte skulle presentera de fall som kom in efter brytpunkten utan bara portionera ut dem i grafen blir lite otydligt.

Tur det finns covidstatistik.se som ger tydlig info
Citera
2020-08-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hade beräknat +2 idag men å andra sidan beräknade jag fel igår. Debattörer här, vi har inte längre 0-resultat, utan istället en jämn utportionering.

I morgon räknar jag med +3 igen fredagar är ju numera aktiva dagar och siffrorna tas fram tidigt.

Jag får studera sänkningen av antalet smittade.
Hur går det med gapet nu när du fick tipset om Östergötland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in