2020-08-27, 20:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Ja många trängs men det är också många som håller avstånd på ett helt annat sätt än de gjort tidigare och det verkar som att det räcker. Hur skulle nedgången annars kunna förklaras?
Jo, jag försöker själv att så gott det går visa hänsyn genom att hålla avstånd, men det är väl i det närmaste en fysisk omöjlighet i en spårvagn/buss/tunnelbanevagn/tågvagn?
Citera
2020-08-27, 20:50
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du verkar tyvärr ha grava problem med hörseln!

Ingenstans sa FHM detta.
En dåligt påläst tv4-reporter försökte bygga ett case.
Hon undrade hur det kan sitta skyltar på stan i Stockholm som anger 2 meter medans FHM nu talar om 1 meter.
Tegnell påpekade att det är regionen själva som gått ut med detta, alltså inte FHM.

Precis som att vissa arbetsplatser har sina egna striktare regler.

Såg pressträffen idag för första gången på länge. Jag tröttnade efter alla idiotiska frågor om munskydd som bara upprepades i all oändlighet.

Jag tänkte på de frågor som exempelvis tv4-människan kom med, då hon malde på om detta med avstånd. Hon hakade upp sig helt otroligt på detta med 1-2 meter. De vänder och vrider på allt för att kunna sätta dit FHM. Det är svårt att lyckas med det - måste säga att jag beundrar Tegnell för hans ork och tålamod med alla dumma frågor. För att inte tala om all skit han fått under denna tid. Vilket psyke!
Citera
2020-08-27, 21:01
Medlem
Citat:
Du verkar tyvärr ha grava problem med hörseln!

Ingenstans sa FHM detta.
En dåligt påläst tv4-reporter försökte bygga ett case.
Hon undrade hur det kan sitta skyltar på stan i Stockholm som anger 2 meter medans FHM nu talar om 1 meter.
Tegnell påpekade att det är regionen själva som gått ut med detta, alltså inte FHM.

Precis som att vissa arbetsplatser har sina egna striktare regler.
Skit snack
Han sa uttryckligen att om man är uppe och går då är det 2 meter för att man har större marginal och när man sitter ska 1 meters regeln gälla.
Det här kom ut ur Tegnells mun på presskonferensen.
Lyssna själv om du har bättre hörsel.
Varsågod
https://youtu.be/2dzAJ5cdz2A
Citera
2020-08-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Sa Tegnell verkligen på presskonferensen idag att 2 meters avstånd gäller utomhus och en meter inomhus? Eller hittade du bara på?
Lyssna själv.
Om man är uppe och går 2 meter, sitter man ner 1 meter.
Citera
2020-08-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Skit snack
Han sa uttryckligen att om man är uppe och går då är det 2 meter för att man har större marginal och när man sitter ska 1 meters regeln gälla.
Varsågod

Jävla idiot, helt otroligt att vi fått ner den exponentiella ökningen när såna jävla autistiska idioter som dig springer runt i samhället.

Du verkar ju ha lyssnat på klippet så det är nog ingen idé att förtydliga för dig vad Tegnell säger om 1 meter och att någon annan skrivit 2 meter, vilket Tegnell tycker är helt okej.

Råden är till för att folk ska hålla avstånd till varandra, inte för att folk ska springa runt och mäta med måttband.

Klarar du av att undvika onödiga sociala kontakter, eller måste Tegnell skriva en lista åt dig med allt som är onödigt?
Citera
2020-08-27, 21:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Kan någon förklara explosionen i Spanien?
Knappast kylslaget de senaste månaderna.

Jag tror inte heller på att COVID-19 bara finns i kylda miljöer. Skolorna började ju för 1 vecka sedan och om något händer gällande smittspridningen av COVID-19 i Sverige, så borde det ske i mitten av september.
Citera
2020-08-27, 21:27
Medlem
Citat:
Lyssna själv.
Om man är uppe och går 2 meter, sitter man ner 1 meter.
Kan du ge vilken minut man ska spola fram till?
Citera
2020-08-27, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart de gör, men då får man ju vänta med att öppna teatrarna, konserthusen, dansrestaurangerna och biograferna tills befolkningen faktiskt ÄR vaccinerad...
Då får vi hoppas att inte alla gör som du och vägrar att vaccinera sig för är det slut på konserthus-, dansrestaurang- och biografbesök för all framtid.
Citera
2020-08-27, 21:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart de gör, men då får man ju vänta med att öppna teatrarna, konserthusen, dansrestaurangerna och biograferna tills befolkningen faktiskt ÄR vaccinerad...

Kom ihåg - Anders Tegnell och FHM är ju allvetande så de vet ju precis vad de gör. Tegnell har ju redan sagt att det inte blir någon andra våg av COVID-19 i Sverige eftersom vi har haft öppna dörrar.
Citera
2020-08-27, 21:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jo, jag försöker själv att så gott det går visa hänsyn genom att hålla avstånd, men det är väl i det närmaste en fysisk omöjlighet i en spårvagn/buss/tunnelbanevagn/tågvagn?

Det är fysiskt omöjligt vilket är det komiska i det hela. I det fantastiska Sverige behöver vi ju inte heller några munskydd eftersom dessa enligt Tegnell smittar mera än skyddar
Citera
2020-08-27, 21:39
Medlem
Citat:
Skit snack
Varsågod

Grattis till cherrypickingen!

Eftersom du uppenbart tittade på sändningen, så vet du ju att jag har rätt i mitt påstående.
Att du sedan väljer att citera en del av den följande cirkeldiskussionen på samma ämne för att vilseleda får ju stå för dig och dina ryggdunkande gelikar..
Citera
2020-08-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kan du ge vilken minut man ska spola fram till?

Då skulle han be dig spola fram så långt att du missar beviset på att jag hade rätt.

Han citerade vad som sades senare när skjutjärnsjournalisten fortsatte mala på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in