2020-01-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det hävdas å andra sidan att 5 miljoner människor har lämnat staden Wuhan. Inte mycket till karantän isåfall, även om det givetvis bara är obekräftade uppgifter. En sådan stor folkförflyttning låter orimlig.

Det är uppgifter från borgmästaren. Wuhan har 11 mille invånare plus enorma mängder med gästarbetare som inte är folkbokförda där. Vanligt i alla städer och de och en del andra har åkt till släkt och vänner för att fira nyår.
Citera
2020-01-26, 20:54
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men sluta, det där hjälper ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det gör varken handsprit eller ansiktsmasker heller.

Halleluja!

Jag ska be för er
Citera
2020-01-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Samma som idag. Hänga här och kolla läget.
Någon anledning till att gå all in?

Inte alls. Rätt idiotiskt att börja agera som att domedagen är nära när det bokstavligt talat inte ens har varit en enda människa i Sverige som ens är misstänkt för att ha viruset. Tänk bara dom som bor i Kina.
Citera
2020-01-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Tydligen fick jag svar här:

Så att 12 läkare har botats säger inte så mycket. Det ändrar med andra ord ingenting.

Ok, fiskar upp partyhatten ur papperskorgen och sätter på musiken igen! Festen fortsätter!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tyvärr så verkar det som att viruset inte är så farligt som vi först trodde. Verkar som att 12 läkare i Wuhan som blivit smittade nu har blivit 100% friska:

http://i.4cdn.org/pol/1580057260840.png

Dödligheten är då 0% vid coronavirussmitta, åtminstone i den här lilla populationen.
Citera
Medlem
Många svenska åker till thailand så det finns risk det kommer hit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Precis spritar man händerna tar man död på de flesta bakterier så behöver man inte både virus och bakteriella sjukdomar samtidigt.

Jag tittade på avgångar från Beijing idag, det är en himla massa plan bara idag som är på väg till Europa. Tycker det är skrämmande och oansvarigt när så många resenärer som varit i Kina skall in i Europa och jag tittade endast på Beijings flygplats
Borde snart vara läge att stänga alla flygplatser i Kina

https://www.beijing-airport.com/pek-departures

Läste i går att Kina förbjuder gruppresor utomlands from måndag. Kan nån hitta nån länk ? Iallafall en tröst.Men som du skrev , varför gör inte vi något på tex Arlanda när många länder gör nån slags check ?
Citera
2020-01-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag borde naturligtvis skrivit att det inte skadar med handsprit men man ska inte invaggas i en falsk säkerhet av att man använder handsprit mot virus.

Folkhälsomyndigheten har lite mer tyngd än dig. I de sammanhang där möjlighet till handtvätt är begränsad kan handsprit kan vara ett alternativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Inte alls. Rätt idiotiskt att börja agera som att domedagen är nära när det bokstavligt talat inte ens har varit en enda människa i Sverige som ens är misstänkt för att ha viruset. Tänk bara dom som bor i Kina.

Var ju en svensk som varit i en av dem drabbade städerna, svenska staten bad ju honom komma hem utan några so helst kontroller
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Jag ska be för er
Kan du lägga ett gott ord för mig också?
Citera
2020-01-26, 20:58
Medlem
Citat:
Tyvärr så verkar det som att viruset inte är så farligt som vi först trodde. Verkar som att 12 läkare i Wuhan som blivit smittade nu har blivit 100% friska:

http://i.4cdn.org/pol/1580057260840.png

För det första är det inte enkelt att tolka den texten. Lesion betyder någon sorts skada. Kanske avser det lungskada. Sedan står det efter behandling. Alltså har de fått någon sorts sjukhusvård. Det är inte så att man blir frisk hemma som av en vanlig influensa. Så jag vet inte om det är så positivt.
Citera
2020-01-26, 20:58
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Kan du lägga ett gott ord för mig också?

Självklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in