2020-07-16, 18:55
Medlem
Hur har vi det med inreseförbud , får amerikaner resa in i landet?
Citera
2020-07-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du ska komma ihåg att de företräder särintressen. Jag vet väldigt mycke väl att ledande tjänstemän inom polisen påstått saker som politiskt påtryckningsmedel som varit helt gripit ur luften. 50% är antagligen inte ens 5%. Hur många av poliserna har barn som inte klarar sig själva när mamma/ pappa jobbar? Högt räknat 20%. Hur många av dessa har inte en partner eller frånskild sådan som kan träda in? Hur många kan inte ändra och pussla med schema? Återstår ens 2-3% när alla möjligheter är uttömda? Att 50% av poliserna inte skulle kunna arbeta om skolorna stängde är ju bara totalt blaj. Hur gör de när det blir lov?

fantastiskt hur du kunde trolla bort de där siffrorna.

Jag hade velat se dig i en direktsänd utfrågning, när du skulle försvara att X antal tusen undersköterskor/sjuksköterskor/läkare sattes ur spel, trotts åtskilliga larmrapporter.

-"50% är antagligen inte ens 5% och hur många kan inte pussla om med sitt schema, det där är bara blaj"

Jag hoppas verkligen, för min egen skull, att du inte arbetar som beslutsfattare inom någon samhällsviktig funktion.
Citera
2020-07-16, 18:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det här med immunitet verkar mer komplicerat. Finns många oklarheter kring testerna och om de kan visa ifall en person verkligen är immun eller ej. T-celler. Osv.

Den dagen det presenteras seriös och verklig fakta över ett antal människor som varit sjuka i covid TVÅ gånger, kommer jag ändra min åsikt. Inte att någon person testat positivt med ett par månaders mellanrum, då handlar det rimligtvis om att en långvarig infektion eller att man fortsätter uppvisa positivt på testet.

Det finns väl redan sådan forskning. Man kan inte både säga att man inte kan vara sjuk i flera månader och påstå att man inte kan bli reinfekterad.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Sverige har en nedåtgående kurva rörande antalet avlidna om man jämför med april ja. Men varför skulle det vara meningslöst att jämföra med andra länder menar du? Det är väl i högsta grad intressant att se varför nästan alla lyckats 10 gånger bättre än Sverige och att även den trenden tycks bestå.

Dom vill inte jämföra med våra grannländer för då blir den stora lögnen alldeles uppenbar.

Se grafen:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK~EST~FIN~DEU~LVA~LTU~ NOR~POL~RUS~SWE
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Så klart inte men nu är smittan av en allvarligare art den drabbar många fler även relativt friska. Det borde man insett och stängt igen tidigare. Personal utan utbildning men taskiga anställningsformer absolut ingen skyddsutrustng.

Vi borde ställa folk till ansvar rättsligt inta bara låta en fånig statsminister stå i TV och säga att vi ska lära av misstagen inför framtiden. Så här dåligt ledarskap så usla grepp att lösa krisen får inte Sverige bli!

Äldreomsorgen var långsammare än FHM:s rekommendationer så peka på rätt syndabockar om det ska vara någon mening i kritiken.

Att du tycker att det är värre om fler dör låter ju ytterst märkligt. Räknas inte de 4000 som årligen dör för att de inte fått adekvat vård och behandling. Varför skulle det vara mindre allvarligt om en äldre dör i säsongsinfluensan än om en äldre dör i C-19? Jag förstår inte detta med att skilja på folk och folk.

Äldreomsorgen har inte fungerat bra sedan Ädelreformen infördes 1992 och sedan blivit stadigt sämre för varje år. Att tro att de skule sitta med en kunskapsreserv när det kommer en virusepidemi är som att tro på jultomten.
Citera
2020-07-16, 18:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Fast den jämförelsen har varit död länge.
Det vet vi ju alla om.
Det är bortom diskussion.

Vad är det då vi diskuterar?
Citera
2020-07-16, 19:02
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Det finns väl redan sådan forskning. Man kan inte både säga att man inte kan vara sjuk i flera månader och påstå att man inte kan bli reinfekterad.

Fast jag förnekar inte att man kan vara sjuk en längre tid? Självklart kan man väl det. Av de jag känner som varit bekräftade sjuka, inklusive jag själv, har dock inte varit sjukare längre än högst 3 v. Däremot kan man ha symtom som hosta och trötthet en mycket längre tid efteråt. Bevisligen kan ju folk bli rejält sjuka LÄNGE, men jag har aldrig någonsin hört rapporteras om eller läst om att någon blivit smittad två gånger.
Citera
2020-07-16, 19:02
Medlem
Citat:
Sverige har en nedåtgående kurva rörande antalet avlidna om man jämför med april ja. Men varför skulle det vara meningslöst att jämföra med andra länder menar du? Det är väl i högsta grad intressant att se varför nästan alla lyckats 10 gånger bättre än Sverige och att även den trenden tycks bestå.
Tack för att du erkände att kurvan dippar iallafall. Det satt säkert långt inne
I frågan gällde övriga nordens dödstal totalt irrelevanta när det kommer till hur utvecklingen ser ut i Sverige. Sverige just nu kan bara jämföras med Sverige för X antal veckor/månader sedan för att få en lägesbild kring just Sverige.
Jag vägrar tro att du är så pass förblindad av missnöje att du inte begriper detta.
Citera
2020-07-16, 19:03
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=xk0TK_Syn9I
Dr. Tallinger reports from Sweden
Citera
2020-07-16, 19:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
fantastiskt hur du kunde trolla bort de där siffrorna.

Jag hade velat se dig i en direktsänd utfrågning, när du skulle försvara att X antal tusen undersköterskor/sjuksköterskor/läkare sattes ur spel, trotts åtskilliga larmrapporter.

-"50% är antagligen inte ens 5% och hur många kan inte pussla om med sitt schema, det där är bara blaj"

Jag hoppas verkligen, för min egen skull, att du inte arbetar som beslutsfattare inom någon samhällsviktig funktion.

VILL man se hinder så kommer man bara se hinder. Sverige måste vara världens bästa land att begå brott i för med samma logik har vi 10 veckor på sommaren då 50% av poliserna inte finns. Alternativt då har vi 100% mer poliser än vad som behövs då det inte är lov i skolan. Det låter inte bra det heller. Man kan undra vad alla gör för något.
Citera
2020-07-16, 19:09
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hur har vi det med inreseförbud , får amerikaner resa in i landet?

Inga problem, alla släpps in i Sverige. Du kan ha ebola, corona och denguefeber, finns inga kontroller eller åtgärder. När situationen var som värst i april släpptes alla in, t.o.m. dom som hade inreseförbud.
Citera
2020-07-16, 19:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Dom vill inte jämföra med våra grannländer för då blir den stora lögnen alldeles uppenbar.

Se grafen:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK~EST~FIN~DEU~LVA~LTU~ NOR~POL~RUS~SWE

Måste erkänna att jag har svårt att se det positiva i svensk coronahantering. Att en minister inte vill se det som någon tävling förstår man ju. Sverige har verkligen fuckat upp det totalt. Siffrorna förskräcker. Man undrar om det kan bli värre, men det kan nog bli ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in