Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du ska komma ihåg att de företräder särintressen. Jag vet väldigt mycke väl att ledande tjänstemän inom polisen påstått saker som politiskt påtryckningsmedel som varit helt gripit ur luften. 50% är antagligen inte ens 5%. Hur många av poliserna har barn som inte klarar sig själva när mamma/ pappa jobbar? Högt räknat 20%. Hur många av dessa har inte en partner eller frånskild sådan som kan träda in? Hur många kan inte ändra och pussla med schema? Återstår ens 2-3% när alla möjligheter är uttömda? Att 50% av poliserna inte skulle kunna arbeta om skolorna stängde är ju bara totalt blaj. Hur gör de när det blir lov?
fantastiskt hur du kunde trolla bort de där siffrorna.
Jag hade velat se dig i en direktsänd utfrågning, när du skulle försvara att X antal tusen undersköterskor/sjuksköterskor/läkare sattes ur spel, trotts åtskilliga larmrapporter.
-"50% är antagligen inte ens 5% och hur många kan inte pussla om med sitt schema, det där är bara blaj"
Jag hoppas verkligen, för min egen skull, att du inte arbetar som beslutsfattare inom någon samhällsviktig funktion.