2020-02-24, 22:41
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Jag tror mig förstå vad du menar. Alltså: Kina är desperata att få igång industrin och exporten och undanhåller därför sanningen?

Ja, utvecklingen i Italien följer jag noga. Jag har dock läst att man framöver inte kommer testa folk i lika stor utsträckning. Ännu mer intressant är egentligen utvecklingen i Korea, där tycks finnas OÄNDLIGT många lacratiroer med möjlighet att testa all misstänkta patienter och fler därtill.

Jag hittade en artikel om eländet med trovärdig rapportering av coronasiffror.
Detta handlar iofs mest om Turkiet, men ger en inblick i röran.

https://en.mehrnews.com/news/156006/Facts-being-ignored-on-coronavirus-status-in-Iran-s-neighbors
Citera
Avslutad
Lönar det sig att käka en massa C-vitamin tro? >5g/dag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De har inte samma profession. Tegnell är epidemiolog, Olsen är professor i infektion och mikrobiologi.

Det är korrekt, därav att det blir udda debatter.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Hur ser det ut på livsmedelshyllorna där ni bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De har inte samma profession. Tegnell är epidemiolog, Olsen är professor i infektion och mikrobiologi.

Olsens titlar väger tyngre i detta fallet.
Citera
2020-02-24, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ehh, han hade ju rätt i princip alla de lösrykta citaten. Så vad pratar du om? Kanske han hade fel om att det inte smittas inom sjukvärden, vilket är ett litet lustigt utspel, då de alltid är i högrisk, i synnerhet då många bara har en standardmask om ens det. Om nu inte det citatet är taget ur sitt sammanhang.

Ledsen men kommer inte diskutera något mer med dig, gå klart grundskolan först.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Orkar inte. Är sjuk. Sedan så kan jag knappt prata med tanken på hostan och dessutom så är kötiderna jävligt långa.

DU SKA ORKA!!!

Säger jag att du ska SÅ SKA DU!!

Ring 1177!!!
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Jag FÖRSTÅR att prepping inte är önskvärt i tråden men den här artikeln håller sig inom topic även om det uppmuntras till prepping i den. Jag skippar citaten så att jag inte kränker någon metrosexuell sittkissare till ”man” i tråden. Låt stå!

Sverige behöver göra sig redo för en coronapandemi.

https://www.sydsvenskan.se/2020-02-25/sverige-behover-gora-sig-redo-for-en-coronapandemi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
100 kr styck! Har försökt sikta in mig på det standardmunskydd som man använder inom vården på operation. Där blir det en betydligt billigare prislapp.

Dom finns här https://fyndiq.se/halsa-skonhet/halsa/vard/skydd-stod/munskydd/?search=category&q=munskydd

Jag köpte 50-pack där för 329 kr men hittar inte det längre.
Produktnummer: 15704370
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag hoppas att det är vanlig virus eller influensa men om skitet inte försvinner om några dagar så ska ja dra till akuten. Vill inte skapa panik, men andningssvårigheter har jag. När jag andas in så gör det ont. Och när jag hostar så gör det ont i både huvudet och bröstkorgen.

Fuck it if i die i die.....

Har testat bisolvon och zyx och det hjälper inte dock så hjälper vanilj glass.
För 17! Du skall kontakta sjukvården via telefon inte dra till akuten och smitta ner en massa! Att det ska vara så svårt att förstå!
Citera
2020-02-24, 22:43
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur ser det ut på livsmedelshyllorna där ni bor?
Ser väl ut som vanligt. Har inte saknat något. Men ska kanske kolla rishyllan?
Citera
2020-02-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Rapport intervjuade idag läkare på Södersjukhuset som ifrågasatte om Stockholm skulle klara av ett Coronavirus utbrott.
Siffran 1400 vårddygns kapacitet upprepades också.
Bra att Rapport börjar göra sitt jobb o låta läkare ifrågasätta regeringens budskap om bra beredskap.

App, app, app! Vet ni inte att alla som ifrågasätter någonting som regimen säger är ryska botar, påverkansagenter och medlemmar i Putins trollarmé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in