2020-07-05, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ptja, det är ju FHM själva så

Nähä? Vilken burn jag fick där.

Jag vet att det var FHM:s undersökning. Jag har dock aldrig skrivit att allt dom rör blir till guld.
Dom verkar inte heller vara ensamma om att ha svårt att mäta immunitet, samma problem verkar delas av hela världen.
Citera
2020-07-05, 12:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där är ju rent trams, alla våra grannländer har också fått gå på "Ica" och apoteket trots lockdown du måste ha missat något.

Ja precis! Det är alltså inte där problemet ligger. Lägg inte nån jävla skuld på mig.
Citera
2020-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Källa på att viruset kommer från Kina?

Revealed: Covid-19 outbreaks at meat-processing plants in US being kept quiet.
Testing has found positive cases at North Carolina facilities, but officials refuse to release the information.
In late April, while outbreaks began emerging at meat processing plants across the country, Donald Trump signed an executive order forcing the facilities to remain open. That same month, the US exported a record amount of pork to China, despite industry claims of a domestic shortage.

https://www.theguardian.com/environment/2020/jul/01/revealed-covid-19-outbreaks-meat-processing-plants-north-carolina

Jag vet att du är en vegan och hatar köttindustrin.. men du har inte förstått innehållet.

Såklart kan anställda på sådana här ställen vara smittade i april - juni, när folk är smittade även i andra yrken. Men det betyder inte att viruset härstammar därifrån.

Vi hade också massor av smittade här i Sverige i april. Ingen har dock påstått att det är ett svenskt virus. (Kineserna försökte ett tag skylla på norrmän - men den gubben gick inte.)
Citera
2020-07-05, 12:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja precis! Det är alltså inte där problemet ligger. Lägg inte nån jävla skuld på mig.

Jag lägger ingen skuld på dig, det är FHM och regeringen som misslyckats.
Citera
2020-07-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att Sverige som alla kritiserar för höga dödssiffror anklagas för att mörka siffror är givetvis ironi.
Om man nu ska mörka framstår det som lite mer naturligt att ha låga dödssiffror istället för att ligga i världstoppen.
Kan påpekas att BLM även demonstrerat i Danmark men de anklagas inte för att mörka.
Har man inga belägg, inga bevis så ska man undvika anklagelser anser jag.
Fattar du inte att man kan mörka hur mycket som helst om det är många fler än 5000 som är döda? Anhöriga och läkare har ju vittnat om hur gamla har dött med symptom på Corona. Dessa stackare har ju vägrats vård utan har fått morfin som har gjort att de har dött en plågsam död. Man har inte sen testat för Corona utan har lagt dem i liksäckar märkta med "smitta"...
Citera
2020-07-05, 12:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Som det händer i USA just nu? Ganska 1+1 att det skulle öka i där efter BLM.

Du borde nog inte prata om alarmister som flyttar målstolpar med tanke på att du har suttit sedan slutet av mars och sagt dagligen att snart är detta slut så du kan äntligen gå och dricka bärs med polarna.

Det är början av Juli och du återupprepar precis samma mantra.

Det är lite halvt efterblivet att anta att det sjunker i Sverige för att sedan sitta och hejja på att det ökar i övriga världen.

Viruset är lika för alla.

Uppenbart att det är skillnad hur man vill presentera situationen.

Jag förhåller mig till Sverige för att det är här jag är. Det har sjunkit sedan vi nådde vår topp, det är klart man är glad för att färre dör än fler.

Jag är medveten om att det inte är över men det är på väg att gå åt samma håll som dom flesta Europeiska länder, att färre dör för att till slut vara liten smittspridning och väldigt då döda. Det är dit vi är på väg och det gör mig glad.
Citera
2020-07-05, 12:31
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Eftersom många verkar anse att varje antydan om ekonomi i samband med sjukdomar är förkastligt, varje individ är uppenbarligen värd oändligt mycket, är väl en nollvision för dödsfall relaterade till sjukdomar rimligt?

Jag hade t.o.m. kunnat respektera Tegnell och regeringen om man tidigt hade sagt sanningen och gått ut med uttalanden som:

Vi vill inte köra en total lockdown som övriga världen. Det kommer visserligen att leda till att många tusen dör i Sverige, men vi räknar med att de flesta som dör ändå skulle ha dött i en snar framtid. Dessutom hoppas vi att vår ekonomi inte tar lika mycket stryk som andra länder.

Vi tillåter en begränsad smittspridning, vi accepterar att många tusen kommer att dö, men vi tror att de länder som kör lockdown kommer upp i våra siffror när de öppnar upp igen.
Citera
2020-07-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Fattar du inte att man kan mörka hur mycket som helst om det är många fler än 5000 som är döda? Anhöriga och läkare har ju vittnat om hur gamla har dött med symptom på Corona. Dessa stackare har ju vägrats vård utan har fått morfin som har gjort att de har dött en plågsam död. Man har inte sen testat för Corona utan har lagt dem i liksäckar märkta med "smitta"...

Men övriga länder är fullt ärliga och transparenta antar jag eller?
Citera
2020-07-05, 12:32
Medlem
Citat:
Vad jag har hört så har man istället börjat byggt speciella covid19 avdelningar på äldrevården istället för att skicka dem till IVA.

Fast dessa räknas också in. Dock inte i iva, men som inlagda. All geriatrisk vård finns med.
Citera
2020-07-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Yes, I believe their findings based on this study to be bullshit. I also believe the theories that a we’ll find a large natural immunity based around cross-reactive T-cells from prior previous HCoV infections to be bullshit, or that this cross-reactivity would provide protection against COVID-19. I don’t believe there is a hidden immunity 3x larger than what is measurable. I don’t believe that a large percentage of the population is suddenly somehow immune to this virus. These two beliefs are linked because they both relate to T-cells and what I believe to be misconceptions surrounding them.
Sammanfattningsvis tror du inte att T-celler spelar någon betydande roll i immunförsvaret?
Citera
2020-07-05, 12:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag lägger ingen skuld på dig, det är FHM och regeringen som misslyckats.

Ingen skuld? Du påstod att min frihet kostat 5400 själar. Det kallar jag att lägga skuld på någon.

Om FHM och regeringen misslyckats att hålla ner dödstalen får vi förhoppningsvis veta när den där kommissionen är klara med sin utredning om några år.

Själv tror jag våra höga dödstal till 99% handlar om eftersatt hantering av våra äldre. Det är något de tio senaste regeringarna bär skulden till. Många års dåliga beslut går inte att styra upp på några veckor.
Citera
2020-07-05, 12:38
Medlem
Citat:
Vad jag har hört så har man istället börjat byggt speciella covid19 avdelningar på äldrevården istället för att skicka dem till IVA.

Ponera att det är så, då gör de ett alldeles utmärkt arbete med tanke på att överdödligheten i princip är borta nu... Inlagda på IVA minskar och antalet döda i Covid-19 sjunker drastiskt, överdödligheten är snart utraderad. Håller fast vid det jag skrivit innan, om 2-3 månader är detta definitivt över för Sveriges del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in