2020-07-01, 07:53
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min kalkyl har tidigare visat på att 6000-gränsen passeras den 23 eller 24 juli men det skedde en klar minskning av dödligheten. Platz.se står just nu på 5356 döda i corona men jag håller mig till den av FHM presenterade siffran på 5333 avlidna i corona. Eftersom dödligheten minskat till 24 personer per dag kommer det att ta 27--28 dagar innan gränsen nås.

Kalkylen visar sålunda att vi har över 6000 avlidna tisdagen den 28 juli istället för den 24 juli i tidigare kalkyl.
I morgon förväntar jag mig på nytt en låg siffra över nya döda, 20-26 personer medan veckans högsta siffra presenteras på torsdag enligt min utvecklade magkänsla.

Så du tror inte att den ihållande negativa trenden på antal döda/dag kommer sänka det ackumulerade värdet till den 28 juli?
Citera
2020-07-01, 07:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då är det ju inte en "oberoende" kommission, när FHM ska granska sig själva. Helt jävla otroligt. Det enda rätta hade varit att ta in de "22" eller några av dem - särskilt Björn Olsen. Så här kan det väl inte få gå till i Sverige..?
Nej inte Björn Olsen, han framstår inte alls som neutral. Han vore en katastrof eftersom han så tydligt tagit parti mot FHM. Det vore inte trovärdigt alls. Inte heller de rabiata 22 som redan skämt ut sig.
Citera
2020-07-01, 08:00
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
För en gångs skull håller jag med dig. Eller i alla fall sätta upp ordentliga barriärer, så att människor och djur från Kina inte kan komma in i Europa, och människor som väljer att resa dit ifrån Europa - får lov att stanna kvar där.

Ja, denna position vilar som en ande över många i den här tråden. Man har hittat ett sätt att exploatera pandemin, för att ge den egna inskränkande och nationalistiska politiska åskådningen näring.
Citera
2020-07-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kinas kultur bland politiker och statstjänstemän är att ljuga för att skydda den så kallade "Kinabilden. Tyvärr har vi samma problem i Sverige. Svenska politiker och statsanställda ljuger, utelämnar fakta eller mörkar för att Sverige skall ha en fin samhällsbild. Allt detta sker både i Kina och Sverige med en statspress. De som vågar något annat får problem.

Intressant fortfarande är ju att Sverige med tanke på vad de såg i Kina, inte tog några förberedelser. Där han man en stor fråga......

Sverige litade ju på WHO. Nu kritiseras Sverige för att rätta WHO när de ljuger.
Citera
2020-07-01, 08:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Sevärt... Vilken skillnad mot tomtarna på FHM.

Anne Schuchat, MD, Principal Deputy Director of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), discusses latest developments in the COVID-19 pandemic.

Topics discussed in this interview:
0:00 Introduction
1:07 Latest developments in the COVID-19 pandemic
2:23 Coronavirus cases in the US over the last 7 days
4:31 Thinking around a second wave
8:14 Masks and physical distancing
12:13 Latest information on cdc.gov
14:41 Who should get tested?
18:32 Shields vs. masks
20:39 Antibodies and immunity
24:14 SARS-CoV-2 genetic shift
26:20 Flu vaccine for the Fall
28:20 When will the flu vaccine be available this year
29:40 COVID-19 vaccine

https://youtu.be/C5c3vx0ACv8
Citera
2020-07-01, 08:07
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Gårdagens presskonferens om Coronakommissionen,

Bra frågor:

"Kommer det att finnas någon epidemiologisk expertis som inte hämtas från Folkhälsomyndigheten?"

Nej

"Varför inte?"

https://youtu.be/-xG4t7QkfMs?t=1284

Citat:
Då är det ju inte en "oberoende" kommission, när FHM ska granska sig själva. Helt jävla otroligt. Det enda rätta hade varit att ta in de "22" eller några av dem - särskilt Björn Olsen. Så här kan det väl inte få gå till i Sverige..?

Det finns ju både nationell och internationell kompetens att tillgå,

jag tänker internationellt på

WHOs epidemiologer i Geneve som servar hela världen
Epidemiologer i våra grannländer Norge, Danmark, Finland och Island
Epidemiologer i Asien som Nordkorea eller i USA

det är ju inte så att det är brist på dem direkt,

finns ju i varje land,

världen kryllar just nu av epidemiologer med färska erfarenheter.
Citera
2020-07-01, 08:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Eller ännu bättre. Expertis från resten av EU....
Citera
2020-07-01, 08:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ja, denna position vilar som en ande över många i den här tråden. Man har hittat ett sätt att exploatera pandemin, för att ge den egna inskränkande och nationalistiska politiska åskådningen näring.

Men så här då: tror du själv att världen orkar med en till pandemi, innan vi ens har kommit ur den vi är i nu, eller bara månader efter att den klingat av?
Citera
2020-07-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Som sagt det överlägset bästa vaccinet mot alla virus är att atombomba Kina.

Det är nästan så att man önskar att det nya viruset också skulle börja sprida sig, bara för försäkra att ingen skulle vilja ha med Kina att göra i framtiden.

De har haft så många chanser som de inte ha tagit utan fortsatt som vanligt oavsett priset för omvärlden.
Citera
2020-07-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du verkar inte tänka på alla andra i samhället??

De flestas risk är minimal. Det är ganska uppenbart att detta virus handlar om en sak. Skydda de svaga.

De får de som kan sköta själv, alltså hålla sig undan. Samt att skydda äldreboendena, det verkar ha varit extremt svårt för alla länder. Men ju snabbare vi unga friska när flockimmunitet, desto mer skyddar vi de svaga.
Citera
2020-07-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Hur tänker du då? kan du utveckla dina tankar.

Det finns ett givet avtal människor som statistiskt kommer dö under ett år, ca 1/3 av de som dog i COVID skulle ha dött iår (statistiskt), dvs det finns färre kvar av dem som statistiskt skulle ha dött i höst. Det är inte så att det finns oändligt många som kan dö.
Citera
2020-07-01, 08:30
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Men så här då: tror du själv att världen orkar med en till pandemi, innan vi ens har kommit ur den vi är i nu, eller bara månader efter att den klingat av?

Jag tror att denna pandemi blivit ett utmärkt alibi för prohibitiva politiker att inskränka människors frihet och är mycket glad att Sverige inte tog den vägen. Jag tror också att detta kommer att bli mycket tydligt allteftersom pandemin fortskrider.

Dödstalen i världen understiger fortfarande kraftigt tex de 10 miljoner i världen som dör i förtid pga miljöförstöring varje år. Istället för att göra något åt detta, väljer man att vända upp och ner på liv och frihet, för något som är 20 ggr så odödligt och som dessutom är övergående.

Men för somliga är inte detta tillräckligt. Nu menar de att vi dessutom ska inskränka rätten att besöka andra länder permanent och om vi gör det ändå, är vi inte längre välkomna tillbaka till vårt hemland.

Det är inte svårt att förstå hur totalitära stater skapas.
Senast redigerad av FrankIsBack 2020-07-01 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in