2020-06-23, 20:02
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du tillhör flocken i Europa. Jag tillhör flocken i Sverige. Du tillhör flocken på Flashback. De som "tänker kritiskt" är de som sitter i samma fårhage som dig här på Flashback antar jag.

Det är roligt med folk som sitter på Flashback och skriver med likasinnade och tror att de sticker ut.

Ja faktiskt
Citera
2020-06-23, 20:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Alla verkar inte ens mottagliga för detta virus varvid antikroppar enbart är en enskild faktor vad det verkar. Jag vet människor som blivit hostade på av personer med Corona men som ändå inte blev sjuka.

Blir onekligen nyfiken. Även om det bara är en anekdot.
Berätta mer!
Citera
2020-06-23, 20:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inte heller Johan von Schreeb, professor i global katastrofmedicin, tror på en andra våg – utan snarare att viruset kommer som gräsbränder.

Hoppas att han och Olsen har rätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPwe7o/professorn-tror-inte-pa-andra-vag-mer-som-grasbrander

Med tanke på att vi nästan inte vet något om COVID-19:s beteende så skulle jag inte direkt satsa några pengar på att de har rätt i denna fråga. Hoppas kan vi, men tror att fler svårigheter väntar oss under 2020 med COVID-19.
Citera
2020-06-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
We all know you do, you haven’t moved from this position and your psyche literally cracks the second this is proven false
It won't be proven false unfortunately for you You WHO have spent countless hours working on theories and models that often where not even close to reality.

Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
the same with all of your other easily debunkable positions you’ve doubled down on.
You are hallucinating once again.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-06-23 kl. 20:09.
Citera
2020-06-23, 20:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du tillhör flocken i Europa. Jag tillhör flocken i Sverige. Du tillhör flocken på Flashback. De som "tänker kritiskt" är de som sitter i samma fårhage som dig här på Flashback antar jag.

Det är roligt med folk som sitter på Flashback och skriver med likasinnade och tror att de sticker ut.

Det är helt korrekt att flocken i den här tråden är de som är kritiska mot allt det Sverige gjort eller inte gjort samtidigt som de anser att C19 är extremt dödligt. Det är väl ungefär 80-20 med flockens andel först.

Det komiska är ju nu mest det faktum att Tegnell som kritiserades för att agera saktfärdigt och underskatta viruset nu tror på en hård andra våg. På andra sidan tror Olsen, som var mer inne på faran i början, inte på en andra våg. I detta fall är jag beredd att ställa mig på Olsens sida. Innebär det att Tegnell är alarmist?
Citera
2020-06-23, 20:06
Medlem
Pethuglins avatar
I Västmanland får man vänta på testerna. Hur länge vet ingen.

5 juni meddelade regionen att testning för alla i Västmanland med coronasymptom, så kallade PCR-tester, skulle dra igång inom kort. Startskottet planerades runt midsommar och sattes till slut till 23 juni. Nu står det klart att det inte blir så utan uppskattningen är att det dröjer ytterligare minst en vecka, eller flera.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/allmanna-coronatester-forsenade-kan-droja-veckor
Citera
2020-06-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Med tanke på att vi nästan inte vet något om COVID-19:s beteende så skulle jag inte direkt satsa några pengar på att de har rätt i denna fråga. Hoppas kan vi, men tror att fler svårigheter väntar oss under 2020 med COVID-19.
Vi vet rätt mycket så här dags det skiljer inte så mycket från andra luftvägsinfektionsviirus.
Tror själv det kommer andra våg men lokalt eftersom många områden redan har flockimunitet.
Citera
2020-06-23, 20:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Alla verkar inte ens mottagliga för detta virus varvid antikroppar enbart är en enskild faktor vad det verkar. Jag vet människor som blivit hostade på av personer med Corona men som ändå inte blev sjuka.

Det låter ju i och för sig som en skröna att folk blivit hostade på även om det finns några exempel som massmedia tagit upp.

Däremot är det ju alldeles säkert så att väldigt många inte får C19 även om de utsätts för smittan. Så är det ju med de flesta sjukdomar. Vanlig förkylning är oerhört smittsamt, men det är likafullt väldigt många som inte blir förkylda trots att de är i samma rum och andas samma luft som en förkyld person.

Bara för sakens skull så understryker jag att min jämförelse med förkylning endast handlar om själva smittandet, inte om respektive sjukdoms allvarlighetsgrad.
Citera
2020-06-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Att Sveriges siffror är lägre än övriga världen kan bero på att vi skickar betydligt färre till IVA än andra länder, vilket har diskuterats flitigt i tråden med en mängd exempel som även stämmer med flera läkares vittnesmål.

Tills motsatsen är bevisad litar jag mer på WHO än på dina hemmasnickrade uträkningar.

Så du tror på allvar att 20% av ALLA smittade behöver sjukhusvård och 5% hamnar på IVA

HAHA! Ja herregud. Detta tar jag skärmdump på.

Otroligt

Måste vara enorma sjukhus vi har i Sverige då. Mellan 200-400 inlagda varje dag
Citera
2020-06-23, 20:12
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inte heller Johan von Schreeb, professor i global katastrofmedicin, tror på en andra våg – utan snarare att viruset kommer som gräsbränder.

Hoppas att han och Olsen har rätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPwe7o/professorn-tror-inte-pa-andra-vag-mer-som-grasbrander

Det hänger väl på om/när det muterar.
Citera
2020-06-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är helt korrekt att flocken i den här tråden är de som är kritiska mot allt det Sverige gjort eller inte gjort samtidigt som de anser att C19 är extremt dödligt. Det är väl ungefär 80-20 med flockens andel först.

Det komiska är ju nu mest det faktum att Tegnell som kritiserades för att agera saktfärdigt och underskatta viruset nu tror på en hård andra våg. På andra sidan tror Olsen, som var mer inne på faran i början, inte på en andra våg. I detta fall är jag beredd att ställa mig på Olsens sida. Innebär det att Tegnell är alarmist?

Ja i höst blir det andra bullar. Då slänger vi försiktighetsprincipen i dokumentförstöraren och yrkar på munskyddsförbud!
Citera
2020-06-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det låter ju i och för sig som en skröna att folk blivit hostade på även om det finns några exempel som massmedia tagit upp.

Jag har absolut noll att vinna på att ljuga om en sådan sak. Jag svarade en annan användare om vad det möjligen handlade om (obefintlig testning under perioden, de kanske var infekterade ändå utan att få någon sjukdomsbild). Det underliga i hela förloppet var dock att ingen av personernas i frågas anhöriga (barn,sambos) blev sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in