2020-06-23, 19:48
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Tom Britton ska väl ändå inte utredas av nån kommission. Han är ju helt utomstående i det här.

Nej det har jag svårt att föreställa mig.
Citera
2020-06-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nej. Inte ens 20% i Stockholm har fått corona. Ännu färre i övriga landet. Och ändå 5000+ döda. Det blir värre.

Jag hade inga antikroppar trots övertygelse om att jag varit sjuk tidigare. Många kommer att bli besvikna över sina provresultat. Tvivlar på att folk som haft bekräftad corona har haft en mild infektion. De flesta som jag pratat med tyckte det var kämpigt. Tror att man märker av ordentligt om man drabbas. Tyvärr.

Alla verkar inte ens mottagliga för detta virus varvid antikroppar enbart är en enskild faktor vad det verkar. Jag vet människor som blivit hostade på av personer med Corona men som ändå inte blev sjuka.
Citera
2020-06-23, 19:50
Medlem
Citat:
Nu pekar ju precis all data, statistik och kunskap om precis tvärt om i allt du sade här ovan.

Tänker inte ens gå in på att kommentera det mera än att en pandemi är rätt mycket mer än de personer du "pratat med"

Den här kunskapen du refererar till är kanske samma ”kunskap” som Johan Giesecke har slängt ur sig i flera månader? Bl.a. har han sagt att 99.9% av de som smittas inte ens märker av det. Finns noll jävla verklighetsförankring i det påståendet. Både Johan och FHM har uttryckt mängder av felaktigheter enda sen februari.
Citera
2020-06-23, 19:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
För mindre än en månad sedan sa han.

Till sommaren tror statsepidemiolog Anders Tegnell att smittspridningen kommer att minska.
– Det är två faktorer som vi vet har betydelse – sommarvädret, som gör att virus överlever sämre. Och att det är så pass många som är immuna, framför allt i Stockholm. Då minskar virusspridningen ganska drastiskt, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-vi-tror-att-sommaren-kommer-att-vara-en-hyfsat-lugn-period
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du minns fel.

Han har sagt att befolkningen har ett annat rörelsemönster under sommaren, man vistas mer tid utomhus och att virus inte trivs lika bra i värme.

Du ser, jag mindes inte fel.
Citera
2020-06-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Alla verkar inte ens mottagliga för detta virus varvid antikroppar enbart är en enskild faktor vad det verkar. Jag vet människor som blivit hostade på av personer med Corona men som ändå inte blev sjuka.

Det låter ju jättemärkligt. Finns det forskare som kikat närmare på detta? Vad kan det bero på?
Citera
2020-06-23, 19:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Såg att Finland erbjuder Sverige hjälp med allt från intensivvårdsplatser till att hjälpa till med testningen. Det är fint och vackert men även en biprodukt av att länderna behöver varandra rent ekonomiskt. Det är rätt långt från allt det hat man läser här i tråden som tycker det enda rationella är att låta svenska medborgare dö.

Sveriges regering kan inte ta emot denna hjälp. För det skulle innebära att man officiellt säger : "-vi har tagit oss vatten över huvudet, vi klarar inte detta !"

Precis som en nation i tredje världen, som råkar ut för en jordbävning och efterlyser hjälp ifrån Röda korset. Skillnaden här är ju givetvis att en jordbävning sker på x antal minuter och efterskalv.., medans coronan har härjat i månader.
Citera
2020-06-23, 19:54
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja, FHMs ovilja att erkänna aymstomatiska smittare, ledde säkerligen till att många gick till jobbet och smittade.

Likaså FHMs ovilja att ge rekommendation om munskydd. Och Socialstyrelsens misslyckande med att hjälpa kommunerna att köpa in skyddsutrustning.

Tyvärr många kockar från ovan, men det blev bara en enda soppa minst sagt...

Jag tror faktiskt att det inte fanns någon skyddsutrustning att köpa in till kommunerna eller Landsting. När COVID-19 slog till så var det tomt på alla hyllor över hela Europa.
Citera
2020-06-23, 19:54
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen.

SVT har en artikel som länkar till studierna.

nu har du tappat det fullständigt. Nu visar du hur totalt oseriös du faktiskt är och har varit från första början.

Och nej, det är INTE MIN studie som anger 0,75% det är SNITTET på det stora studierna som finns publicerade. Hur svårt ska detta vara att fatta för dig??

Hur ska en person som inte ens förstår vad han läst kunna utläsa någonting annat i en studie?
Spelar ingen roll att du postat en studie som säger nått annat.

Snittet för de som finns är fortfarande en dödlighet på 0,75%

Och de flesta studier som existerar är långt under 1%. I dag anges aldrig ett så högt tal i media när man räknar dödlighet. Igår var Hong Kong´s smittskydd ute i media och räknade på en dödlighet på 0,5%.

BuT mY SVT ArTicLE

Fucking hell, Ulf. Give it up. Again, you have a study that aggregates, I have a study that aggregates. They came to different conclusions, so we can drop that point from the discussion.

Pointing to the Hong Kong study just further cements my point, considering Hong Kong only suffered small-scale infection.
Citera
2020-06-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det låter ju jättemärkligt. Finns det forskare som kikat närmare på detta? Vad kan det bero på?

Jag vet genuint inte. Till saken hör att detta var under en period när folk inte testades i Region Stockholm ens inom äldrevården (där detta skedde), möjligtvis var dessa personer faktiskt infekterade och smittsamma men inte visste om det då de inte visade upp symptom. Det underliga är dock att ingen anhörig till dessa personer blev sjuk. Så jag vet inte.
Citera
2020-06-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tillhör inte flocken i Sverige, dvs. de lämlar som gladeligen kör utför ett stup, om ledaren säger åt dem. Eller gladeligen låter hur många äldre som än "krävs", dö i Sverige i Corona.

Några från flocken finns här inne och spammar rent nonsens. Trist, det förstör tråden för de som vill vara seriösa.

Mycket glad att jag inte tillhör den där flocken, utan helt och hållet från början tänkt själv och tänkt kritiskt. Och insett att vägen att gå är inte att offra äldre i covid, på nåt slags imaginärt ekonomi-altare. Några här inne har lyckats tänka kritiskt såväl som empatiskt, och att bry sig om de som blir utsatta för Corona-haveriet, But, you're sticking with the herd. Bääh.

Du tillhör flocken i Europa. Jag tillhör flocken i Sverige. Du tillhör flocken på Flashback. De som "tänker kritiskt" är de som sitter i samma fårhage som dig här på Flashback antar jag.

Det är roligt med folk som sitter på Flashback och skriver med likasinnade och tror att de sticker ut.
Citera
2020-06-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
BuT mY SVT ArTicLE

Fucking hell, Ulf. Give it up. Again, you have a study that aggregates, I have a study that aggregates. They came to different conclusions, so we can drop that point from the discussion.

Pointing to the Hong Kong study just further cements my point, considering Hong Kong only suffered small-scale infection.

Dock pratade Hong Kong´s smittskydd inte om Hong Kong utan om Sverige och angav en global siffra på dödlighet. Inte i Hong Kong alltså.

Ja många studier kommer till olika slutsatser, helt rätt. De flesta ligger dock långt under 1% och där snittet på alla de stora studierna i ämnet är 0,75% dödlighet. Så vi kan alltså med gott fog konstatera att dödligheten är långt under 1% av allt att döma.
Citera
2020-06-23, 20:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du behöver bara titta på de svenska siffrora för att fatta att LÅNGT färre än 20% behöver sjukhusvård.

Ta IVA i Sverige som exempel.
Vi har testat 61 000 pers positiva för Covid-19 fram tills idag.

3100 av dem har hamnat på IVA.

Det är 4,9%

I WHO´s rapport hävdas det att 5% hamnar på IVA.

Det skulle alltså betyda att vi testat precis varenda en i Sverige för Covid-19 och inte missat ett enda fall
Detta trots att både du och jag vet att vi inte testat nånting alls förrän de senaste 2-3 veckorna.

Vi har säkert 10ggr fler som haft Covid-19 än de som testats för det.

Då hamnar vi på 0,05% som behöver IVA vård.

Att Sveriges siffror är lägre än övriga världen kan bero på att vi skickar betydligt färre till IVA än andra länder, vilket har diskuterats flitigt i tråden med en mängd exempel som även stämmer med flera läkares vittnesmål.

Tills motsatsen är bevisad litar jag mer på WHO än på dina hemmasnickrade uträkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in