2020-06-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Nja, WHO tycker inte direkt att man kan slappna av i solskenet...

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters

Ja självklart betyder inte värme att man ska ignorera andra restriktioner. Men virus gillar rätt ofta kyla och instängdhet. Detta virus bevisligen trivs sämre i sol och frisk luft, likt många andra virus. Det sagt tycker nog ingen med vett att stora folksamöingar i solen är en bra idé.
Citera
2020-06-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Tro vad du vill. Det är upp till dig att stötta dina siffror med data, det är inte min uppgift.

Att du inte ens anger ett intervall i dina siffror gör att man inte kan ta dessa seriöst.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad är fel med Skåne delen?
Det känns inte rimligt att Skåne skulle ha hälften så hög dödlighet som resten av Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Han är en korrumperad gubbe som följer husbondens röst. Han är timavlönad av FHM. Hans fru Kajsa har profiterat på Älvsjökulissen och hon har ett ekonomiskt intresse av att fylla upp platserna på REMEO, ett företag med respiratorplatser som hon startat upp.

Blablabla, bara genetisk argumentation. Logiska felslut är inget jag bemöter.
Citera
2020-06-14, 10:45
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Att du inte ens anger ett intervall i dina siffror gör att man inte kan ta dessa seriöst.
Nej om du vill underbygga dina siffror med annan data än den som diskuteras så är det upp till dig att hänvisa till relevant data. Jag räknar utifrån den data som diskuteras.
Citera
2020-06-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men lägg ner , sluta kasta smuts på vetenskap, du vet ju inte vad det är för nåt.
Du är ju både pinsam och irriterande, lite som om ÅsaNisse skulle tycka till....

Vetenskap är att göra empiriska tester och dra slutsatser utav dessa. Kommer det nya bevis så ändrar man omedelbart slutsats (ifall bevisen ändrar slutsatsen). Detta är vad JAG förespråkar. Och DU är den som argumenterar emot att detta är bra, eftersom jag är pinsamm och irriterande, och min åsikt är ovanstående när det kommer till ämnet, anser du alltså att göra empiriska tester och dra slutsatser utav dessa är något "pinmsamt och irriterande".

Antingen det eller så är du helt uppe på läktaren och cyklar runt förvirrat.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det känns inte rimligt att Skåne skulle ha hälften så hög dödlighet som resten av Sverige.

Lunds uni sjukhus testar ju att ge patienter som läggs in på vanligt sjukhus en medicin som tydligen har gjort att färre behöver IVA och dö. Något dom är ensamma om i Sverige, så varför skulle så inte kunna vara fallet?
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Men så är det de facto. Bättre gener helt enkelt.
Citera
2020-06-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men ge dig, du är ju helt förvirrad och har fel.

Att agera vetenskapligt betyder inte alltid att aldrig fatta några beslut eller dra några slutsatser utifrån det givna läget bara för att man itne har alla fakta .
Inom medicinsk vetenskap är det speciellt tydligt, där får ickeagerande allvarliga konsekvenser.

Kanske AT kan lura fiskmåsar som dig men han lurar inga andra.

Om du kallar "vetenskaplig metod", dvs det jag just beskrev, som "förvirrat och fel", då¨får det stå för dig.
Citera
2020-06-14, 10:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Och det, att vi faktist är gjorda av det rätta virket
Citera
2020-06-14, 10:49
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nope siffror från öppenvården så högst tvivelaktiga.
Citera
2020-06-14, 10:50
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lunds uni sjukhus testar ju att ge patienter som läggs in på vanligt sjukhus en medicin som tydligen har gjort att färre behöver IVA och dö. Något dom är ensamma om i Sverige, så varför skulle så inte kunna vara fallet?
De har inte gett den fibros medicinen i så hög utsträckning att det skulle påverka dödstalet på det sättet. Oavsett vilket så är siffrorna värdelösa då de är från öppenvården. Det är meningslöst att diskutera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in