2020-06-03, 12:03
Medlem
Maravillas avatar
Har Tegnell eller någon i hans stab personligen suttit ner och läst alla rapporter om viruset, potentiella skador och sjukdomar etc? ELler har han likt den aspie-horan han ger intryck av att vara endast utgått ifrån tidigare Sars och tänkt "aa men de är ju besläktade" och utefter det grundat sitt val att uppnå flockimmunitet (för det var målet från första början).
Denna fråga hade jag velat ställa personligen till honom.
Citera
2020-06-03, 12:05
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Han har erkänt att han hade gjort vissa saker annorlunda om han fått börja om.
Jag förstår inte felet i ett sådant uttalande?
Felet är ju att han vägrade att lyssna på dom som tyckte så från början
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Indirekt kan covid orsaka permanenta skador. Det bör allmänheten bli medveten om och följa FHMs rekommendationer.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja nu har jag i två tidigare inlägg medgett att jag hade fel.

Ber om ursäkt för detta.

Det är faktiskt inte alla som kan det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Okay.
Så hur ser du på det du själv skrivit och påstått i denna tråd där du konstant har stöttat Tegnell och Sveriges (felaktiga) strategi?
Någon självkritik?

Sedan är Tegnells omvändning verkligen under galgen. Dessutom halvhjärtad vad jag har sett. Han vidhåller väl att han tog rätt beslut då, med tanke på det man visste i det läget?

Exakt, och precis vad jag skrev ovan, han hävdar fortfarande att han gjorde rätt vid varje givet tillfälle utifrån den information som fanns, trots att ingen annan i världen tycks ha gjort samma bedömning som han. Att inte följa WHO:s rekommendationer tycker jag är nog skäl för att han ställer sin plats till förfogande.
Citera
2020-06-03, 12:12
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Har Tegnell eller någon i hans stab personligen suttit ner och läst alla rapporter om viruset, potentiella skador och sjukdomar etc? ELler har han likt den aspie-horan han ger intryck av att vara endast utgått ifrån tidigare Sars och tänkt "aa men de är ju besläktade" och utefter det grundat sitt val att uppnå flockimmunitet (för det var målet från första början).
Denna fråga hade jag velat ställa personligen till honom.
Nej självklart har de inte läst någon om artikel om ämnet under dessa fem/sex månader.
Citera
2020-06-03, 12:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ok.

men du förstår begreppen riskgrupp, karantän, samhällssmitta och vardagsliv va?

Och jag att vill veta hur de hänger ihop med Svenska strategins "skydda riskgrupper"

rent praktiskt?
Var inte en så passiv idiot som kräver att nån annan ska tänka ut allt i detalj åt dig. Vem är du att få allt serverat på silverfat? Är du riskgrupp och vill gå till tandläkaren? Prata då med din tandläkare, din läkare och kanske nån patientorganisation för din åkomma och tänk ut en lösning. Eller tror du alla kommer att stå där som handfallna robotar för att ingen har programmerat dem för detta? Precis som du själv, uppenbarligen. Visa lite initiativförmåga. Eller fortsatt gnäll om du finner det mer meningsfullt.
Citera
2020-06-03, 12:13
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Men att man skulle gjort annorlunda om man visste vad man vet nu är skitsnack. WHO uppmanade till en annan strategi en Sveriges. Kina sa att Sverige riskerar att bli ett svart hål där viruset frodas. De flesta andra länder insåg att Sveriges strategi var för dålig och valde en bättre väg. Många forskare sa att detta skulle komma att hända, både i utlandet och här hemma. Det var uppenbart för alla utom FoHM och staten. Men det var bekvämt för folket som helst inte ville sitta i karantän. Och desto gladare folket blev desto ivrigare försvarade sig FoHM och staten. Men nu har verkligheten hunnit i kapp. Ingen vill höra om Tegnells mamma och trädgård nu. Men i stället för att nu styra upp vårt sjunkande skepp, slappas det till ännu mer. Kan man hoppas på lite hårdare krav på folket, bättre kontroll vid gränsen och ett testande som inte är ett skämt? Eller har vi nu fullständigt gett upp.
Citera
2020-06-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Exakt, och precis vad jag skrev ovan, han hävdar fortfarande att han gjorde rätt vid varje givet tillfälle utifrån den information som fanns, trots att ingen annan i världen tycks ha gjort samma bedömning som han. Att inte följa WHO:s rekommendationer tycker jag är nog skäl för att han ställer sin plats till förfogande.

Varför ska man lyssna på WHO efter att de stog på knä och sög av kommunistdiktaturen Kina i 3 månader innan de kallade Pandemin för en Pandemi?

Förövrigt för oss som bor utanför Sverige ska ni veta att folk är avundsjuka på Sverige och bland gemene man sägs det högt att man borde gjort som Sverige, Sveriges respons är nog tillsammans med Taiwan bland den bästa i Världen om än med helt olika metoder och resultat
Citera
2020-06-03, 12:14
Medlem
gloffgloffs avatar
”Regeringen styr riket, jag leder regeringen, vi fattar besluten”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/LAwVRx/regeringen-styr-riket-jag-leder-regeringen-vi-fattar-besluten

konstig artikel,

Pre-/asymptomatisk smitta betyder ju att man inte vet om att man bär på viruset,

och därför kan man inte stanna hemma om man är sjuk,

för man känner sig inte sjuk helt enkelt.

Så vårdpersonalen kan ju följt FHMs restriktioner och riktlinjer till punkt och pricka,

och ändå burit på smitta,

och om de inte haft munskydd kunnat smitta brukare på jobbet.

Halva fakta kring viruset saknas ju i resonemangen,

har journalisten bott under en sten i 3 månader?
Citera
2020-06-03, 12:15
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Han sa väl att de skulle ha gjort annorlunda om de vetat hur det skulle utveckla sig. Men det kunde de inte veta då.

Sen ska man komma ihåg att han blivit mordhotad så han får vara himla försiktig med vad han säger. Det kan vara livsfarligt för honom att försvara den linje han tog. Det finns farliga individer i samhället.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-03 kl. 12:19.
Citera
2020-06-03, 12:16
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Varför ska man lyssna på WHO efter att de stog på knä och sög av kommunistdiktaturen Kina i 3 månader innan de kallade Pandemin för en Pandemi?

Förövrigt för oss som bor utanför Sverige ska ni veta att folk är avundsjuka på Sverige och bland gemene man sägs det högt att man borde gjort som Sverige, Sveriges respons är nog tillsammans med Taiwan bland den bästa i Världen om än med helt olika metoder och resultat
Nyfiken på Sveriges resultat?

Kommer vår ekonomi gå vinnande ur detta? Prognosmakare säger nej.
Färre döda? Med stor sannolikhet nej.
Mer öppet? Nej.

Så vad är det som är så fantastiskt bra med Sveriges resultat?
Citera
2020-06-03, 12:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ok.

men du förstår begreppen riskgrupp, karantän, samhällssmitta och vardagsliv va?

Och jag att vill veta hur de hänger ihop med Svenska strategins "skydda riskgrupper"

rent praktiskt?

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Var inte en så passiv idiot som kräver att nån annan ska tänka ut allt i detalj åt dig. Vem är du att få allt serverat på silverfat? Är du riskgrupp och vill gå till tandläkaren? Prata då med din tandläkare, din läkare och kanske nån patientorganisation för din åkomma och tänk ut en lösning. Eller tror du alla kommer att stå där som handfallna robotar för att ingen har programmerat dem för detta? Precis som du själv, uppenbarligen. Visa lite initiativförmåga. Eller fortsatt gnäll om du finner det mer meningsfullt.

Har jag kommit fel? Detta är väl ett diskussionsforum.

Om du vill diskutera min person istället för ämnet föreslår jag att du startar en ny tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in