2020-05-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Spelbolagen ger odds på döda i Sverige senaste dygnet: över lr under 50 döda

Under ger 1.60 i odds och över ger 1.90.

Jag satsade 1000kr på under 50 döda senaste dygnet, 14:00 för vi svaret, spännande 😷😷😷😷

Nitlott på den du.
Citera
2020-05-29, 14:01
Bannlyst
Ingen som vet hur länge man är smittsam efter insjuknat i covid-19?

84 nya döda 👎👎😷😷
Citera
2020-05-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om trenden nu har brutits avseende COVID-19 i Sverige, så bör vi inte idag fredag ha fler dödsfall än 35 till 40 stycken.

Istället blev det mer än det dubbla.
Citera
2020-05-29, 14:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Ingen behöver gräva ner sig i en kista, läs vad jag skriver om du vill ha seriös respons. Enbart att använda munskydd och hålla distans skulle göra ENORM skillnad, det i kombination med allmänna tester och isolering av smittspridare skulle vara avgörande för att döda den fria smittspridningen. Alla skulle kunna arbeta, inga jävla nedstängningar skulle behöva vara aktuella. Karantän för nöjesresande är en annan nödvändig åtgärd.

Hur få folk att respektera dessa åtgärder? Enkelt, sluta tramsa med rekommendationer och inför hårda straff för dem som fortfarande tror sig stå över folkhälsan.

Fascism, because you’re worth it. Tyvärr. Vi fick chansen till eget ansvar men sumpade det rejält.

Covid19 klassas som en samhällsfarlig smitta, inga åtgärder. Klamydia klassas också som en samhällsfarlig sjukdom, kommer du inte in och testar dig så hämtar polisen dig med våld! Varför skiljer det sig åt?
Citera
2020-05-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sammanfattning av läget per 29 maj 2020, efter 2 månader global pandemi i Sverige.

Sverige är mest drabbade landet i världen.
Både i form av antal döda och ekonomiskt.

Trots allt detta så finns det i detta land en väldigt stor mängd kräk som blundar och håller med en linje som egentligen går mot de själva också. Men antingen är de för dumma i huvudet för att inse det eller så är dem övertygade om att just dem ska klara sig. Eller så är det nihilister. Eller opportunister.
I vilket fall so helst handlar det om en grupp skitstövlar som, om rättvisas skulle skipas, borde i bästa fall få livstidsfängelse.

Rent ekonomiskt har de flesta fattat att det är knappast så att svärje kommer ha några fördelar av att ha haft det öppet. Bl a eftersom halvöppet samhälle kommer pågå mycket längre än i resten av världen.

Så skitiga förnekare får på käften både ekonomiskt (det enda de bryr sig) och förhoppningsvis med att förr eller senare antingen få smittas och få allvarliga konsekvenser sjukdomsmässigt av det, alternativt hamna i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha ja.. vi är liksom fortfarande bara uppe i 28000 tester per vecka och nu pekar de finger på varandra? Detta efter 3 MÅNADER..

Jag ser INGEN stödja Tegnell offentligt längre, det är intressant.
Det är bara på anonyma flashbackare och anonyma twittrare som går bakom honom.

Och var är statsministern? Det enda han konstaterar är misslyckande efter misslyckande samtidigt som han säger "Sverige har gjort rätt"..

Angående ekonomin så kommer grinandet sen. När dessa individer får smällen ekonomiskt så kommer de sitta där bittra med en folköl och grina hur orättvis världen är när de själva bidrog till den ekonomiska katastrofen.

Var får ni er data ifrån? En snabb koll på worldometers visar att vi fortfarande ligger på 8:e plats vilket vi gjort i några veckor nu i antalet döda per 1M invånare.

Och vad är det som visar på att det går sämst för oss ekonomiskt? Med tanke på att vi inte har stängt ner samhället så har folk kunnat behålla sina jobb i större utsträckning än andra länder vilket antagligen ger effekten att det inte går lika illa för befolkningen rent ekonomiskt. Men ni har sett på siffror som tyder på motsatsen alltså?
Citera
2020-05-29, 14:04
Medlem
Citat:
Journalisterna börjar sakta vakna och ställa lite mer kritiska frågor.

Ja , för dom har också äldre släktingar och bekanta som drabbats !
Citera
2020-05-29, 14:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad menar du med att låna? Känns som om du inte har riktigt koll på hur samhällsekonomier fungerar.

Jag tror att jag har så mycket koll på den svenska samhällsekonomin, att jag vet att staten tar pengar när de så önskar.
Citera
2020-05-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Om trenden nu har brutits avseende COVID-19 i Sverige, så bör vi inte idag fredag ha fler dödsfall än 35 till 40 stycken.

Fast nu har ju trenden inte brutits. 84 nya dödsfall.

Och smittoantalet ökar för vi testar mer enligt Tegnell, när det i veckan konstaterats att vi testar t.om mindre än förut.
Citera
2020-05-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Vi får se hur det utvecklas med svenskars möjligheter att få resa in i andra länder. Kan man det är mitt råd att utnyttja denna lag:

https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/residence-rights/indexamp_sv.htm

Som EU-medborgare har du rätt att bo, jobba, studera, söka jobb eller leva som pensionär var du vill i EU.

Ett bra val är Tyskland. Som svensk har man goda möjligheter att lära sig språket så mitt tips är att förbereda sig genom att plugga tyska på distans.
Sen måste man givetvis ha en buffert, vilket jag och min fru har. Bästa är ju om man har ett eftertraktat yrke, då finns det en möjlighet att få en anställning innan man flyttar. Det är givetvis idealiskt men har man inte det så får man ta chansen att flytta dit och vara så förberedd som möjligt.
Det är upp till var och en att tänka över om man pallar stanna här, det gör verkligen inte jag!

Tack för info. Jag har familj i U.S.A. och England, länder jag gärna bosätter mig i. Om jag skulle välja ett EU-land som pensionär blir det Frankrike eller Italien. Det gäller att planera inför framtiden. Det är smart av dig att förbereda språkkunskaper.

Vår sosseregering borde läsa Wilhelm Mobergs böcker om utvandring. Det är en ny våg med folk som kommer lämna den Humanistiska Femi-Islamistiska Wishy Washy staten Sverige, som inte ens kan tillhandahålla den vård vi betalat för. Är vi i ett EU land får vi vård när vi blir gamla och räkningen skickas till Sverige. Win Win.
Citera
2020-05-29, 14:06
Medlem
Citat:
Spelbolagen ger odds på döda i Sverige senaste dygnet: över lr under 50 döda

Under ger 1.60 i odds och över ger 1.90.

Jag satsade 1000kr på under 50 döda senaste dygnet, 14:00 för vi svaret, spännande 😷😷😷😷

+70 döda
(edit: enligt c19.se, 84 enligt FHM)
Senast redigerad av nermal 2020-05-29 kl. 14:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Var får ni er data ifrån? En snabb koll på worldometers visar att vi fortfarande ligger på 8:e plats vilket vi gjort i några veckor nu i antalet döda per 1M invånare.

Och vad är det som visar på att det går sämst för oss ekonomiskt? Med tanke på att vi inte har stängt ner samhället så har folk kunnat behålla sina jobb i större utsträckning än andra länder vilket antagligen ger effekten att det inte går lika illa för befolkningen rent ekonomiskt. Men ni har sett på siffror som tyder på motsatsen alltså?
Det är dom två sista veckornas medeltal vi ligger högst i världen i döda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan ta åtskilliga veckor. Kvinna i Jönköping (fall 1), testades väl i vecka efter vecka, innan hon var grön. FHM rekommendation däremot säger väl bara 48 timmar efter man är symtomfri så är man grön. Frågan är bara vad som räknas som symtomfri. Många har ju feber som går upp och ned i veckor och månader.

Han mår fortfarande skit efter 6 veckor med sjukdomen.
Konstigt att ingen kan svara på hur länge man är smittsam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in