2020-05-29, 13:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Importerat en fru från ett fattigt, efterblivet östland..?

Jag vet, men fortfarande går man på med den gamla stratgin, som om man INTE skulle ha nått den insikten..? I annat fall hade man ju gått över till stänga gränserna -lockdown - testa - smittspåra - isolera... som alla andra länder (nästan) i världen.

Ja det är den gamla goda flockimmuniteten som gäller, fast man vågar inte säga det rakt ut. Vi ska brinna i skärselden helt enkelt.
Citera
2020-05-29, 13:51
Medlem
.Dostoj.s avatar
Förtroendet för regeringen störtdyker!

Marionetterna har börjat vakna. Synd att syndare alltid ska vakna när det är försent bara. Smittan har ju redan fått för djupt fäste i Sverige, dödstalen är förfärliga, ekonomin dålig och vårt rykte är redan skadat internationellt. Men nu har folket vaknat iallafall, alltid något.

https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-regeringen-stortdyker-en-ny-signal/
Citera
2020-05-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det. De testar i våra grannländer, de har koll på läget, och är någon smittad utreder de spridningen och stoppar den.

I Sverige testar de inte. De vill att vi smittas, och uppnår flockimmunitet genom att bara de starka fåren i fåraflocken överlever.

Vi är bland dem som testar mest i världen, så det är bs. Men visst det finns en hel del länder som testar mer än oss också.
Citera
2020-05-29, 13:53
Bannlyst
Spelbolagen ger odds på döda i Sverige senaste dygnet: över lr under 50 döda

Under ger 1.60 i odds och över ger 1.90.

Jag satsade 1000kr på under 50 döda senaste dygnet, 14:00 för vi svaret, spännande 😷😷😷😷
Citera
2020-05-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Opv7Ok/aven-lofven-maste-fatta-vad-som-galler

Inte ofta jag jag håller med Lena. Men nu sätter hon ner foten (tur att hon är gammal i gamet för annars hade hon fått sparken) och visar att man måste visa ledarskap och tydlighet.

man = regeringen

Lena har kanske också gamlingar att tänka på ?

Folk måste vara förvirrade, ty fler och fler väljer en förvirrad statsminister !
Citera
2020-05-29, 13:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vad har feminism med FoHM att göra? Mördare kan jag köpa men de främsta maktpositionerna besitts av män i FoHM, en organisation som är sammansatt på det viset är inte feministisk. Det finns kvinnor med i tråden och det är trist att höra att FoHM skulle ha likheter med kvinnors rätt till samma lön för samma arbete och möjligheter till att uppnå maktpositioner. Jag tror att FoHM hade mått bra av fler kvinnliga makthavare, kanske de tagit helt andra beslut då. De som har beslutat vilken väg Sverige ska gå är nästintill alla gubbar, ledsen att sega det men att skylla på feminismen när det är gubbsamhällets fel är ju helt orimligt. Kvinnor och deras krav på jämställdhet bär ingen skuld i Sveriges val av strategi.

Det är 75% kvinnor anställda på myndigheten, det är feminism, inget annat. Rättvist och jämställt så det förslår eller hur? Vi har du dessutom världens första feministiska regering, det har de själv proklamerat. Försök inte blanda bort korten. Tegnelldåren stod ju i början av skiten och svamlade om att det inte är rättvist (jämställt?) att vissa kan jobba hemifrån och andra inte.
Citera
2020-05-29, 13:56
Medlem
santos_devilles avatar
Hoppas på en minskning av döda idag och ännu färre i helgen så att vi fortfarande ligger på en platå/nedgång, men gissar att vi kommer upp i 50-60 idag ändå
Citera
2020-05-29, 13:56
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Spelbolagen ger odds på döda i Sverige senaste dygnet: över lr under 50 döda

Under ger 1.60 i odds och över ger 1.90.

Jag satsade 1000kr på under 50 döda senaste dygnet, 14:00 för vi svaret, spännande 😷😷😷😷

Fy fan vad sjukt att spela på folks elände.
Citera
2020-05-29, 13:57
Medlem
HGs avatar
Om trenden nu har brutits avseende COVID-19 i Sverige, så bör vi inte idag fredag ha fler dödsfall än 35 till 40 stycken.
Citera
2020-05-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror helt enkelt Skånes landsting har varit bättre, i slutänden kan det vara så enkelt som att enskilda politiker och tjänstemän varit skickligare (En moderat som är bror till han som samarbetar med SD i Staffanstorp?). Skåne har ju nu upphandlat skyddsutrustning till alla Sveriges landsting.

Sedan hjälps de av glesare befolkning där färre åker kollektivtrafik och av att Köpenhamn stängde ned.

Varifrån kommer missförstånden om Skånes kollektivtrafik, som upprepas gång på gång?

Tro mig, jag har pendlat på överfulla lokaltåg och bussar mellan Lund och Malmö i flera år och haft mängder av kollegor som åkt kommunalt kors och tvärs över länet. Ofta med stor och impopulär trängsel mellan och inom städerna och samhällena.

Och hur förklarar alla att grannlänet Kronoberg har högre dödlighetstal? Med större kollektivtrafik?

Vad Skånes siffror än visar så här långt så tror jag ”trådsanningen” om resemönstren kommer långt ner som förklaring.

Dessutom anar jag att befolkningstätheten är en av landets största.
Citera
2020-05-29, 13:59
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fy fan vad sjukt att spela på folks elände.
Inte sjukare än att som makthavare vara medveten om detta elände utan att göra något åt saken.
Citera
2020-05-29, 14:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Sommarskola är för de svaga eleverna som riskerar F och då inte får vare sig examen eller fortsätta sin utbildning. De är inte jättemånga och det är ett mycket bra beslut. Ni måste tänka lite på ungdomarna och inte bara på 70+

Dessvärre är det väl så att skolorna kommer hålla öppet även i höst med allt va det betyder för smittspridningen i samhället. Några krav på munskydd (som i andra länder), lär det väl inte bli. Tror Sverige kommer fortsätta att toppa ligan över antalet nedsmittade och döda i förhållande till folkmängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in